• Anonym (Yrke)

    Inom vilket yrke borde jag arbeta?

    Jag vet varken ut eller in. Jag har ingen aning om vad jag vill arbeta inom och studera till.

    Gjorde ett test på framtid.se och fick detta resultat

    Du vill vara någon som kompisarna kan lita på ? du sviker inte och är vaken och uppmärksam på det som händer omkring dig. Du ställer många frågor och vill förstå. När du ska bestämma dig för något vill du gärna fråga runt vad andra tycker först. Du vill vara väl förberedd, och känna dig trygg i livet.

    Det är viktigt för dig att vara lojal och känna trygghet. Stabila organisationer med tydliga regler, ansvarsområden och roller passar dig bättre än nystartade småföretag. Din speciella förmåga att tänka i konsekvenser kan användas inom många områden som produktutveckling och säkerhet. Ditt engagemang för människor gör också att sociala och vårdande yrken kan passa dig.

    Styrkor

    Genomtänkt

    Ansvarsfull

    Omtänksam

    Engagerad

    Teamspelare

    Modig

    Bidrar med

    Scenariotänk

    Trygghet

    Värme

    Du har ett starkt driv att förbättra saker omkring dig ? helst vill du att allt ska vara perfekt. När det är grupparbete i skolan är du den som tar ansvar och ser till att saker händer. Du ser snabbt hur slutresultatet kan bli och har disciplin att ta dig ända till målet. Ordning och reda är din grej och du tycker att det är viktigt att hålla vad man lovat.

    Du passar bra på arbeten där man behöver vara välorganiserad och där man ska hålla ihop och strukturera detaljerade uppgifter. Att arbeta självständigt är inga problem för dig eftersom det är självklart för dig att ta ansvar. Du gillar när det finns givna instruktioner att följa och du är den som ser till att du själv och andra följer dem.

    Styrkor

    Noggrann

    Uthållig

    Handlingskraftig

    Visionär

    Produktiv

    Ordningsam

    Bidrar med

    Kvalité

    Idealism

    Ansvar

    Inom vilka yrken vore dessa egenskaper bra att ha ?

  • Svar på tråden Inom vilket yrke borde jag arbeta?
  • hammarhajen

    Tycker att det ser ut som egenskaper som passar i de flesta branscher och på de flesta nivåer. 

    Hur gammal är du? Behöver du välja utbildning just nu, eller kan du avvakta något år och fundera? Att vara ute på arbetsmarknaden och testa på olika branscher kan ge bra input på vad man vill eller kan tänka sig. 

Svar på tråden Inom vilket yrke borde jag arbeta?