• Jiller

    Skitgym!

    Jag skulle åka och träna på fitness 24/7. Kommer in med kortet genom den första dörren. När jag ska bekräfta med mitt fingeravtryck så funkar det inte, får inte upp den andra dörren. Jag gjorde som man ska och testade flera gånger. Ska det vara såhär eller är det mitt kort det är fel på??? Hade sett fram emot att träna men fick åka hem igen

  • Svar på tråden Skitgym!
  • Anonym (G)

    Använde du rätt hand och rätt finger i fingeravläsaren? Ibland får man gå ut ur slussarna och göra om hela processen. Har tränat på samma kedja i ca 6 år och i tre olika städer.

  • Jiller
    Anonym (G) skrev 2020-01-25 13:46:21 följande:

    Använde du rätt hand och rätt finger i fingeravläsaren? Ibland får man gå ut ur slussarna och göra om hela processen. Har tränat på samma kedja i ca 6 år och i tre olika städer.


    Testade både höger och vänster pekfinger
  • möjligt
    Jiller skrev 2020-01-25 13:57:43 följande:

    Testade både höger och vänster pekfinger


    Ibland funkar det inte när det är kallare eller varmare än när fingeravtrycket scannades från början. Kan vara värt att testa värma upphänderna ordentligt innan du försöker annars kan man behöva omregistrera fingeravtrycket.
  • Anonym (Fia)

    Jag har sluss med fingeravtrycksläsare på jobbet. Det kan tjorva om man är nytvättad och inte helt torr om händerna eller om man nyligen smort in sig.

    Kan det varit orsaken?

Svar på tråden Skitgym!