• Anonym (Tjej)

    Han ignorerar mig

    Min partner har en tendens att typ låtsas som att han inte hör mig. Han sitter med telefonen hela dagarna i princip och svarar inte på vad jag säger. Han kan även, mitt från ingenstans, ta upp sin telefon när vi sitter och pratar om viktiga saker, för att typ scrolla instagram/facebook. (Fattar om det ringer eller så men nu blir det så uppenbart att instagram är viktigare än vad jag har att säga). Han jobbar på dagarna så kan vara mysigt att prata om vår dag, vara sociala när han kommer hem men icke. Telefonen tas upp direkt, för att ?lägga in timmar? men sen läggs den inte ner igen.. Han kan dessutom bli irriterad om jag inte ätit innan han kommit hem för då måste ju han fixa. (Har fullt upp med ett spädbarn, inte alltid man får tid till att äta) Som att det inte är normalt att äta middag ihop?

    Han brukar också helt och hållet ignorera det jag säger, eller byta ämne för att han inte känner för att svara/prata om det. Har även hänt att han somnar när jag försöker prata med honom om hur vi har det i våran relation. Också hänt att han somnat/sagt gonatt när jag gråtit. Fine, man kan vara trött men då händer det inte flera gånger. Blir så himla himla trött på att alltid prata med baksidan av hans telefon, och behöva tjata på honom att lägga ner den när jag pratar, behöva be honom lyssna på mig. Jag sa dessutom att jag inte tänkte tolerera att han sitter med telefonen dagarna i ända sen när vårt barn hade fötts, vilket han förstod och gick med på. Men nu sitter vi här 6v efter fl och ingenting har förändrats. Dessutom tar han inga nätter med sonen, trots att vi ger ersättning, och ber jag om hjälp/väcker honom under natten så blir han irriterad, suckar, stånkar och bokstavligen kastar sig våldsamt upp ur sängen. För att sen överlåta matningen till mig ändå och lägga sig och sova igen. Han säger att han inte vill hjälpa för att han inte orkar mata med kopp (för att undvika tuttförvirring tills vi inskaffat oss ett tillmatningsset).

    Har försökt prata med honom om allt detta och han säger hela tiden att han ska sluta och ska förändras, men det händer ju uppenbarligen ingenting. Så vad gör jag? Är så trött på detta..

  • Svar på tråden Han ignorerar mig
  • Anonym (mm)

    Fy så trist det låter. Vad skulle hända om du sa att ni behöver gå i parterapi?

    Vad skulle hända om du sa att du är tveksam till detta eftersom ni bara lever i samma hus men inte är som ett par längre - att det kanske vore bättre att separera? 

    Tycker det låter som om han är en sån person som verkligen behöver skakas om. 

  • Anonym (Anonym)

    En sån där slösar man inte tid på. Han respekterar inte dig, annars hade han förändrats för länge sedan. Sanningen är att han skiter i att han sårar dig, annars hade han förändrats för länge sedan.

    Ha lite självrespekt och lämna honom.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (mm) skrev 2020-01-25 18:45:56 följande:

    Fy så trist det låter. Vad skulle hända om du sa att ni behöver gå i parterapi?

    Vad skulle hända om du sa att du är tveksam till detta eftersom ni bara lever i samma hus men inte är som ett par längre - att det kanske vore bättre att separera? 

    Tycker det låter som om han är en sån person som verkligen behöver skakas om. 


    Har försökt få med honom på parterapi, men han vägrar tyvärr. Säger att han inte tror på sånt och tycker inte att vi behöver det. Han ser det inte som ett problem förstås.

    Har sagt innan att det inte kommer funka mellan oss om det ska vara så här. Men ändå händer inget.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-25 18:47:23 följande:

    En sån där slösar man inte tid på. Han respekterar inte dig, annars hade han förändrats för länge sedan. Sanningen är att han skiter i att han sårar dig, annars hade han förändrats för länge sedan.

    Ha lite självrespekt och lämna honom.


    Det jag tänkt också. Att han fullkomligt struntar i att jag blir sårad. Känns himla dumt att lämna med en 6v bebis bara..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-01-25 19:04:27 följande:
    Har försökt få med honom på parterapi, men han vägrar tyvärr. Säger att han inte tror på sånt och tycker inte att vi behöver det. Han ser det inte som ett problem förstås.

    Har sagt innan att det inte kommer funka mellan oss om det ska vara så här. Men ändå händer inget.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-25 18:47:23 följande:

    En sån där slösar man inte tid på. Han respekterar inte dig, annars hade han förändrats för länge sedan. Sanningen är att han skiter i att han sårar dig, annars hade han förändrats för länge sedan.

    Ha lite självrespekt och lämna honom.


    Det jag tänkt också. Att han fullkomligt struntar i att jag blir sårad. Känns himla dumt att lämna med en 6v bebis bara..
    Bättre nu när barnet är så pass litet! Inse vem som kommer att få ta alla vaknätter, plus att du ska behöva ha den där surkarten omkring dig som dränererar energi ovanpå det.

    Vägrar han terapi så är det ju bara ytterligare ett bevis på hur engagerad han är.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-25 20:58:38 följande:

    Bättre nu när barnet är så pass litet! Inse vem som kommer att få ta alla vaknätter, plus att du ska behöva ha den där surkarten omkring dig som dränererar energi ovanpå det.

    Vägrar han terapi så är det ju bara ytterligare ett bevis på hur engagerad han är.


    Mm du har nog rätt. Så tråkigt att inse bara, eller något
  • bullen1984

    Kan säga att du är långt ifrån ensam. Tipsar om instagramkontot "mansbebisar"

    Många män föds med fokus på sig själva. De är egoister och gör inget som inte främjar dem själva. 
    Jag tror att det ända sättet du kan få förändring på är att verkligen vara beredd på att lämna. Du har redan gjort allt, du har försökt prata 1000 ggr och berätta vad du känner. Nästa steg är att få honom att förstå att du har menat allvar.
    Ditt liv kommer bli lättare ensam, för du kommer slippa den känslomässiga stressen du har att ha en man som inte bryr sig. Du kommer kunna fokusera på dig och din bebis.

    Detta är en klassiker. När kvinnan sedan tröttnar så fattar mannen INGENTING. 
    Varför har hon inte sagt något?? 

Svar på tråden Han ignorerar mig