• Anonym (+1)

    Ni som valde att vänta till 36+ med att börja försöka bli gravida, ångrar ni det?

    Anonym (Nej) skrev 2020-02-02 17:46:43 följande:

    Nej, eftersom jag inte träffade den rätte förrän jag var 36. Nu är jag 38 år och gravid. Hade såklart gärna startat tidigare, men är mer än överlycklig att jag aldrig fick barn med mitt ex.

    Nu hade jag sån tur att jag blev gravid fort. Hade jag inte blivit det hade jag accepterat det.

    Tänker en del på att andra kommer att tycka att vi är gamla föräldrar och ha åsikter om det, men försöker att inte bry mig... jag känner mig liksom inte gammal.


    Det där kunde jag själv skrivit. Är jätteglad att exet inte är pappa till mitt barn och det kommande. Fick första vid 37 och gravid med nr. 2 nu vid 39, nästan 40. Hade hellre levt barnlös än delat barn med mitt ex. Inser idag att enda anledningen till att jag inte vill ha barn tidigare berodde på att jag visste att livet skulle bli hopplöst med honom som medförälder.
Svar på tråden Ni som valde att vänta till 36+ med att börja försöka bli gravida, ångrar ni det?