• Anonym1222467

    Dålig Handstil

    Hej!

    Jag går andra året på gymnasiet på naturvetenskaps programmet och har haft ett problem sedan högstadiet att jag har en väldigt dålig handstil. Nu under veckan gjorde jag ett fysik prov där min lärare valde att dra av massa poäng på mitt prov för att hen hade svårt att tyda vad jag hade skrivit. Innan personer säger vad jag borde göra för att göra det mer tydligt så har jag testat det mesta. Oftast slutar det med att i början av ett prov fokuserar jag på att skriva "fint" men sedan vandrar tankarna och det kan bli svårt att tyda vad jag har skrivit. Det är inte alltid det blir ett sådant problem men det har hänt att jag får ta 10 minuter med min lärare och läsa av det jag har skrivit. Detta har inte gjort att jag känner för att förbättra min handstil för allt ordnar sig för det slösar fortfarande på min tid där jag hade kunnat plugga något annat istället. Vad borde jag då ens göra för jag inte skriva finare än vad jag gör och vill inte sabba som i detta fallet ett betyg på ett fysik prov för min  handstil är dålig trots kunskaperna och svaren är där för ett högre betyg. Borde jag ens försöka prata med någon om det med fysik provet eller inte?

Svar på tråden Dålig Handstil