• Anonym (Oerfaren kille)

    Brukar kvinnor få orgasm vid sex

    Tyvärr har jag kollat massor på internet och om man kikar på amatörklipp så ser eller hör man sällan eller aldrig kvinnan få orgasm. Bara mannen som runkar av sig över kvinnan. Kvinnan bryr sig inte om hon får orgasm, är det så IRL?

    Ja en oerfaren kille som inte vet mer.

  • Svar på tråden Brukar kvinnor få orgasm vid sex
  • Anonym (Nej)

    De allra flesta kvinnor kan inte få orgasm genom enbart vaginalt samlag. Det krävs oftast stimulering av klitoris.

  • Anonym (För)

    För sex är ingen rättighet och man kan inte kräva något.

    Hon accepterar det hon får.

  • Anonym (Kvinna44)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-26 16:47:41 följande:

    De allra flesta kvinnor kan inte få orgasm genom enbart vaginalt samlag. Det krävs oftast stimulering av klitoris.


    Det innebär ju dock inte att de inte får orgasm. De allra flesta har ett sexliv med sköna orgsmer men behöver lite extra klitorisstimulans på ett eller annat sätt. Inget konstigt
  • Anonym (Ems)

    Det finns ju massor av forskning kring det här och, ja den visar att det är ganska ovanligt att kvinnor får orgasm vid samlag. Fler kvinnor kan få orgasm vid annan stimulering men för många tar det nog emot lite att stimulera sig själv under samlag.

    Utifrån min egen erfarenhet är det ganska ovanligt att killar/män bistår med den stimulin.

    Kanske 10 av 30 partners har gett oralsex.

    Kanske 5 av 30 partners har med fingrar stimulerat klitoris, betydligt fler har gjort försök att "pulla" vilket kan vara skönt men inte kan ge mig orgasm utan samtidig klitorisstimuli. Det är nog detta som reflekteras i portklipp, både proffsiga och mer amatörmässiga.

    Själv kan jag med väldigt få undantag få orgasm av enbart samlag, har hänt kanske 10 gånger under mitt liv. Med samtidig klitorisstimulering kommer jag dock 8 gånger av 10 vilket om jag hör efter med kompisar verkar vara ofta. Har flera vänner som antingen aldrig kommit tillsammans med en partner eller aldrig någonsin.

  • Anonym (Anonym)

    Kan bara tala för mig själv, för mig är det väldigt svårt att komma vid samlag utan hjälpmedel, endast vid en ställning.

    Det är klart kvinnor bryr sig! Bara det att männen sällan verkar bry sig och jag tror de flesta kvinnor som gärna skulle vilja, av olika anledningar inte pratar om det med sin kille. 

  • Anonym (Ems)
    Anonym (Ems) skrev 2020-01-26 16:55:40 följande:

    Det finns ju massor av forskning kring det här och, ja den visar att det är ganska ovanligt att kvinnor får orgasm vid samlag. Fler kvinnor kan få orgasm vid annan stimulering men för många tar det nog emot lite att stimulera sig själv under samlag.

    Utifrån min egen erfarenhet är det ganska ovanligt att killar/män bistår med den stimulin.

    Kanske 10 av 30 partners har gett oralsex.

    Kanske 5 av 30 partners har med fingrar stimulerat klitoris, betydligt fler har gjort försök att "pulla" vilket kan vara skönt men inte kan ge mig orgasm utan samtidig klitorisstimuli. Det är nog detta som reflekteras i portklipp, både proffsiga och mer amatörmässiga.

    Själv kan jag med väldigt få undantag få orgasm av enbart samlag, har hänt kanske 10 gånger under mitt liv. Med samtidig klitorisstimulering kommer jag dock 8 gånger av 10 vilket om jag hör efter med kompisar verkar vara ofta. Har flera vänner som antingen aldrig kommit tillsammans med en partner eller aldrig någonsin.


    Föll bort ett inte i sista stycket. Jag kan med få undantag inte få orgasm av enbart samlag.
  • Anonym (Aldrig i sällskap)

    Enligt många studier verkar det bara vara ca 60% av kvinnorna som kommer, men jag tror det är högt räknat. Har själv aldrig kommit av någon annans beröring eller vid samlag. Har haft sex tusentals ggr och med många olika. Många andra kvinnor jag talar med som sällan eller aldrig kommer, och några få som istället får multipla orgasmer och nästan kommer för lätt. Så konstigt det kan vara. Att det ska vara så svårt för kvinnor?! Samtliga inkl mig själv kommer dock väldigt lätt av onani så det är helt klart en mix av psykiska hämningar och fel teknik, för lite tid osv, eller att de inte vågar kommunicera vad de gillar.

  • Anonym (mmm)

    TS, det viktigaste här är att du måste förstå att i princip alla kvinnor bryr sig, precis lika mkt som män bryr sig. Du säger du ser på film så jag antar du menar porrfilm och det hoppas jag du förstår att mycket i dem inte alls speglar verkligheten. 

    Tyvärr kan det vara svårt för vissa kvinnor att få orgasm och har man då en partner som inte vet detta eller inte bryr sig, inte "orkar" osv - då är det en hel del kvinnor som inte alltid är så nöjda med sexlivet.
    Det finns givetvis även män som inte alltid är så nöjda men det verkar vara enklare för en man att få orgasm. 

    Jag ser sexet som ett gemensamt arbete: båda ska få komma. Visst kan man avstå från att komma någon gång men om det är så för att ens parter inte ids lära sig hur man bäst når orgasm så är det inte speciellt schysst. Jag kanske har haft tur i mitt liv me jag har enbart haft partners som tänkt likadant som jag, dvs att vi älskar ju tillsammans, det är inte så att killen har nån slags rättighet att få orgasm och inte kvinnan. Det blir så mycket härligare också om båda är nöjda efteråt :) 

    Tyvärr i vår kultur finns det fortfarande spår av hur man tänkte förr, nämligen att kvinnor inte behövde få orgasm, eller man trodde att kvinnor inte kände något. Inte förrän någon gång på 50-talet började forskare inse att kvinnor fick orgasm precis som männen (titta gärna på serien "Masters of sex" så får du en historielektion). Den tidigare synen var också hårt kopplat till religion/moral osv. 

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna44) skrev 2020-01-26 16:53:14 följande:

    Det innebär ju dock inte att de inte får orgasm. De allra flesta har ett sexliv med sköna orgsmer men behöver lite extra klitorisstimulans på ett eller annat sätt. Inget konstigt


    Det innebär att de inte får orgasm. Finns statistik på att ca 80 % inte får orgasm vid vanligt samlag utan stimulering av klitoris.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-26 17:22:44 följande:

    Det innebär att de inte får orgasm. Finns statistik på att ca 80 % inte får orgasm vid vanligt samlag utan stimulering av klitoris.


    Att 80 % av kvinnorna inte får orgasm alltså. De allra flesta män får orgasm.
Svar på tråden Brukar kvinnor få orgasm vid sex