• Ebjkpg

    Min ägglossning har spårat ut

    Hej!

    Förra månaden så tror jag att jag eventuellt fick ett väldigt tidigt missfall. Är just nu på cykeldag 23, trodde att jag hade ägglossning runt cykeldag 15 (slarvade med att ta ähglossningstester..) men sen fick jag ganska starkt utslag på testet i fredags, alltså dag 21. Så tänkte att den kanske hade varit typ dagen innan, men nu tog jag ett nytt test och det är i stort sett positivt. Kan det vara så att min ägglossning kommer på cykeldag 23-24? Eller kan man få så starka linjer andra dagar i månaden också?

    Vet att man nästan alltid kan se ett sträck, men detta var som sagt nästan ett positivt test. Om jag va gravid förra månaden, kan det göra att ägglossningen kommer mycket senare efter?

  • Svar på tråden Min ägglossning har spårat ut
  • Ebjkpg
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-26 18:00:44 följande:

    Du har inte äl så där nära mens.


    Har googlat som en galning, om min cykel är 34 dagar så birde jag fått ägglossning runt cykeldag 21, så blir så osäker. För är det inte märkligt att jag får ett så mörkt sträck nu då?
  • Ebjkpg
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-26 18:00:44 följande:

    Du har inte äl så där nära mens.


    Har googlat som en galning, om min cykel är 34 dagar så birde jag fått ägglossning runt cykeldag 21, så blir så osäker. För är det inte märkligt att jag får ett så mörkt sträck nu då?
  • Anonym (Anonym)
    Ebjkpg skrev 2020-01-26 18:07:45 följande:
    Har googlat som en galning, om min cykel är 34 dagar så birde jag fått ägglossning runt cykeldag 21, så blir så osäker. För är det inte märkligt att jag får ett så mörkt sträck nu då?
    Ok, jag utgick från att du hade ungefär normal cykellängd. Det finns ingen garanti att du har äl vid dag 21, den kan komma mycket tidigare också. Sedan är det ju så att hormonerna går upp o ner under tiden och det är därför testerna säger att strecken måste MINST vara lika starka som kontrollstrecket.
  • Gnusmas

    Har du provat med ett graviditetstest? Kan vara så att graviditetshormonerna inte gått ur kroppen ännu och därför får du positivt ÄLtest. Kanake ju också vara ny gravdiditet om du hade ägglossning tidigare än du trodde.

  • Gnusmas

    Annars kan det absolut vara så att ägglossningen kommer senare efter ett missfall, då kommer mensen också att komma senare än vanligt, samma antal dagar efter ägglossningen som i vanliga fall antagligen. Men som sagt, jag hade testat med graviditetstest för säkerhetskull.

  • Ebjkpg

    Idag var testet ännu mörkare än igår! Gravid finns det ingen chans att jag är, vi hade sex för bara 4 dagar sen. Och vi hade inte sex när jag först trodde att jag hade ägglossning då han var iväg den veckan!

    Men den känns så himla märkligt bara..?

Svar på tråden Min ägglossning har spårat ut