• Sun 26 Jan 2020 18:54
    937 visningar
    3 svar
    3
    937

    CB och vanligt ägglossningstest visar olika

    Min menscykel brukar var på ca 27 dagar.
    Jag började testa dag tio i min menscykel med CB advanced och RSFU ägglossningsstickor. På dag tretton var jag hos min gynekolog som sa att min ägglossning förmodligen kommer vara sen då min äggblåsa mättes till 15mm(växer ca 2mm/dag) och min ägglossning kommer istället vara på dag 15 eller 16.

    Under kvällen på dag tretton blev CB positiv(fäst smiley) medan RFSU förblev negativ. RFSU blev positiv på kvällen dag fjorton(alltså 24 h senare än CB). På morgonen av dag femton var CB negativ och RFSU såg ut att vara något ljusare än vad den hade varit så jag antog att den var negativ. Vid sen eftermiddag på dag femton var RFSU stickan positiv igen och CB var fortfarande negativ. Morgonen av dag sexton var RFSU stickan negativ.
    Ska tilläggas att jag testar två ggr/dag.

    Så när hade jag egentligen ägglossning?!

  • Svar på tråden CB och vanligt ägglossningstest visar olika
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 26 Jan 2020 18:56
    #1

    Lita på den digitala.

  • Sun 26 Jan 2020 19:49
    #2

    Hade litat på gyn. Jag hade blinkade gubbe i 8 dagar innan jag fick fast på CB. Nu stämde både stickan, CB och vad gyn sa till mig. Men hon sa också att ägglossningstesten inte alltid funkar på alla

  • Sun 26 Jan 2020 20:33
    #3

    För mig stämde inte cb. Den visade fast smiley på fredagen. Flera dagar för tidigt enligt min cykel. På tisdagen efter fick jag äl-flytningar och kände av äl i kroppen och då visade stickorna positivt men cb blinkade bara då. Blev gravid och enligt ul så stämmer äl med stickorna och mina egna känningar.

    Så skulle i ditt fall lita på sticka och gyn

Svar på tråden CB och vanligt ägglossningstest visar olika