• Tue 28 Jan 2020 18:02
    606 visningar
    6 svar
    6
    606

    NÄR BÖRJAR NI TESTA ER?

    Som rubriken lyder. När börjar/började ni testa er? Och hur gick det? 

    Jag är på äl +9 (bim -5). Osäker på om jag ska testa. Har vissa symtom. Försökt bli preggo i 9 månader nu .. 

  • Svar på tråden NÄR BÖRJAR NI TESTA ER?
  • Tue 28 Jan 2020 18:47
    #1

    Jag har börjat testa mig på ÄL+9, fått plus då vid två graviditeter. Tredje graviditeten fick jag plus ÄL+12

  • Tue 28 Jan 2020 18:54
    #2

    Man börjar självklart testa sig när man vill. Men jag tycker att man skall vänta minst tills den dagen mensen skulle kommit om man har regelbunden mens. Har man oregelbunden är det ju så klart svårt att veta när man skall ta testet.

    För oss tog det ett tag att bli gravida och jag ville inte hålla på och testa mig före mensen för då blev liksom gravtestet förknippat med något negativt när det inte blev ett plus. Sedan kan det ju så klart visa negativt efter BIM också men risken är ju mindre ju längre du väntar.

    Dom två ggr jag plussat har jag inte testat mig förens mensen varit sen typ 1 vecka.

  • Tue 28 Jan 2020 21:48
    #3

    Jag undrar samma som ts... Smått oregelbunden mens, enligt CB hade jag ÄL runt/efter den 9:e och mensen kan komma vilken dag som helst närmaste veckan. Testade negativt i söndags (äl+16) men har inte gett upp hoppet helt.

  • Wed 29 Jan 2020 14:10
    #4

    3-4 dagar innan mens, fick plus då

  • Wed 29 Jan 2020 20:15
    #5

    Känns som mina flytningar börjar bli mer rosa nu .. antar det är för att mensen är på g. känns kansk ovärt att testa då. Bim-4 idag. 

  • Wed 29 Jan 2020 20:15
    #6

    Känns som mina flytningar börjar bli mer rosa nu .. antar det är för att mensen är på g. känns kansk ovärt att testa då. Bim-4 idag. 

Svar på tråden NÄR BÖRJAR NI TESTA ER?