• Ebjkpg

    Nålstick i livmodern, gravid?

    Hej!

    Jag är just nu ÄL + 5, jag har en stund nu känt som en massa nålstick i livmodern. Aldrig varit med om en sånhär känsla. Känns lite som när man gör tusen nålar på armen men inte alls lika smärtsamt. Vad tror ni kan det betyda något? Igår så small det även till i ena äggstocken och då hade jag ont ett litet tag innan det avtog.

    Hoppas verkligen att fler känt såhär och att det har betytt graviditet för er!

  • Svar på tråden Nålstick i livmodern, gravid?
  • Ebjkpg

    När kan man ta ett clearblue testa tidigt? Vet att det är 6 dagar innan beräknad mens, men tänker hur många dagar efter ägglossning man bör vänta?

  • Ebjkpg

    Nu känner jag inte ens molvärk. Har inget hopp kvar för denna gången tyvärr.. hoppas på bättre tur nästa gång!

  • Anonym (Känt så)
    Ebjkpg skrev 2020-01-31 15:28:46 följande:

    Nu känner jag inte ens molvärk. Har inget hopp kvar för denna gången tyvärr.. hoppas på bättre tur nästa gång!


    Hoppet finns än, molvärk behöver du inte ha.
  • Hålltummarnaaa

    Svarar dig här och hoppas du finns kvar, vill följa hur det går :)

    Ligger helt tokig här hemma, hade ÄL 22 Jan, haft molvärk sedan ÄL som eskalerat, igår den 31 januari (ÄL +10) fick jag en ljus ljus rosa flytning (samt idag), hade ganska kraftig mensvärk igår också med värk i benen och var helt säker på att mensen skulle komma tidigt men den har inte dykt upp ännu. Beräknad BIM är ÄL +14 (på tisdag) så jag hoppas att det är en ?nidblödning? och inte att mensen är tidig. Har nog testat med 100 test redan och fått ett svagt spökstreck på clear blues test, men inget tydligt på stickorna. Vet, jag är testknarkare...

    Håller tummarna för oss båda!

  • Ebjkpg
    Hålltummarnaaa skrev 2020-02-01 20:40:25 följande:

    Svarar dig här och hoppas du finns kvar, vill följa hur det går :)

    Ligger helt tokig här hemma, hade ÄL 22 Jan, haft molvärk sedan ÄL som eskalerat, igår den 31 januari (ÄL +10) fick jag en ljus ljus rosa flytning (samt idag), hade ganska kraftig mensvärk igår också med värk i benen och var helt säker på att mensen skulle komma tidigt men den har inte dykt upp ännu. Beräknad BIM är ÄL +14 (på tisdag) så jag hoppas att det är en ?nidblödning? och inte att mensen är tidig. Har nog testat med 100 test redan och fått ett svagt spökstreck på clear blues test, men inget tydligt på stickorna. Vet, jag är testknarkare...

    Håller tummarna för oss båda!


    Åh, det låter ju ändå som att det går bra för dig hehe, känns som bra symptom :)

    Jag tog ett CB testa tidigt imorse och kunde se en antydan till streck, men har lagt upp det i lite olika trådar och det är ca 50/50 folk som säger spökstreck vs positivt. Det känns i hela kroppen som att jag är gravid. Har aldrig känt så tidigare, men så frustrerande att inte få ett + ännu!

    Men är bara på äl+8 eller 9, så kan ju testa positivt om några dagar. Hoppar verkligen, håller tummarna för dig med!
  • Hålltummarnaaa

    Ja, men är så rädd att det bara är kroppen som fått fnatt, bifogar mitt spökstreck/gravidstreck, taget ungefär samma dag som du är på nu.

    Hoppas verkligen att du får ett starkare snart och jätte positivt ju med hur du känner, kände också så när jag var gravid första gången (dock gick jag inte hela vägen). Känner lite samma nu men vågar ändå inte tro på det då kroppen beter sig lite annorlunda. Är så jobbigt att vänta nu.. Man vill ju bara veta hur det ligger till! Jag kommer nog slösa pengar på ett nytt tidigt test imorgon. Har det inte ökat då så kan jag släppa det lite mer tänker jag.

  • Hålltummarnaaa

    Ja, men är så rädd att det bara är kroppen som fått fnatt, bifogar mitt spökstreck/gravidstreck, taget ungefär samma dag som du är på nu.

    Hoppas verkligen att du får ett starkare snart och jätte positivt ju med hur du känner, kände också så när jag var gravid första gången (dock gick jag inte hela vägen). Känner lite samma nu men vågar ändå inte tro på det då kroppen beter sig lite annorlunda. Är så jobbigt att vänta nu.. Man vill ju bara veta hur det ligger till! Jag kommer nog slösa pengar på ett nytt tidigt test imorgon. Har det inte ökat då så kan jag släppa det lite mer tänker jag.

  • Anonym (53)
    Hålltummarnaaa skrev 2020-02-01 21:47:02 följande:

    Ja, men är så rädd att det bara är kroppen som fått fnatt, bifogar mitt spökstreck/gravidstreck, taget ungefär samma dag som du är på nu.

    Hoppas verkligen att du får ett starkare snart och jätte positivt ju med hur du känner, kände också så när jag var gravid första gången (dock gick jag inte hela vägen). Känner lite samma nu men vågar ändå inte tro på det då kroppen beter sig lite annorlunda. Är så jobbigt att vänta nu.. Man vill ju bara veta hur det ligger till! Jag kommer nog slösa pengar på ett nytt tidigt test imorgon. Har det inte ökat då så kan jag släppa det lite mer tänker jag.


    Om du på armlängs avstånd ser ett sträck så är det positivt. Det många tror är spökstreck eller svagt negativt är det sträcket som ska färgas om det finns hcg i urinen. Sträcket finns alltid där men om det färgas är man gravid.

    Är osäker på ditt test då bilden är tagen närmare än armlängd o ser ytterst svagt/negativt ut. Kan vara för tidigt o testa bara
  • Hålltummarnaaa

    Tycker att jag ser det från en armlängd, men ska köpa ett nytt imorgon och testa!

    Fick även ett utslag på ÄL-stickorna ikväll. Spännande spännande, men det är fortfarande negativt på vanliga graviditets-stickorna.

  • Anonym (53)
    Hålltummarnaaa skrev 2020-02-01 22:36:28 följande:

    Tycker att jag ser det från en armlängd, men ska köpa ett nytt imorgon och testa!

    Fick även ett utslag på ÄL-stickorna ikväll. Spännande spännande, men det är fortfarande negativt på vanliga graviditets-stickorna.


    Ströcken ska väl vara lika starka om ÄL testet är positivt?
Svar på tråden Nålstick i livmodern, gravid?