• Julia012001

    Snälla hjälp mig med personligt brev

    Hej!

    Jag skulle verkligen behöva råd / tips gällande mitt personliga brev. Det är främst till för butiksjobb.


     


    Hej!


    Att arbeta med människor, både som kollegor och kunder är något jag alltid har trivts med. Jag har lätt för att få kontakt med nya människor och växlar gärna några ord utöver det allra nödvändigaste med människor.



    Jag fick upp mina ögon för en anställning på xxx genom min vän xxx som är anställd på xxx och som beskrivit en arbetsmiljö och arbetsuppgifter som har gjort mig väldigt intresserad av en tjänst hos er.



    Jag har tidigare varit anställd på bland annat McDonalds och har god erfarenhet gällande allt vad det innebär, mycket av det skulle jag kunna ta med mig till er på xxx. Jag har kassavana, jag kan jobba effektivt under stressiga förhållanden och jag känner mig bekväm med att bemöta kunder, oavsett vilka de är. Som kassapersonal har jag även övat upp mina kunskaper inom försäljning, exempelvis att rekommendera kunden rätt produkt eller att få kunden att köpa något extra utöver vad en redan tänkt att köpa.



    Jag har alltid varit en social och utåtriktad person som gillar att ha mycket att göra, men det har utvecklats sedan jag fick äran att vara med i min klass studentkommitté inför studenten som är om ungefär ett och ett halvt år. I den rollen har jag pratat med alla möjliga personligheter i alla olika åldrar under diverse uppdrag. Jag har även lärt mig att ta mycket eget ansvar och många egna initiativ. Man ska boka möten med företag som anordnar festlokaler, hålla deadlines och så vidare. Ett exempel gällande att hålla deadlines var att min klass skulle sälja 10 stycken kakburkar vardera inom 4 veckor för att samla in till klasskassan men jag lyckades sälja över 50 stycken. Jag älskar försäljning och jag är väldigt engagerad och seriös i allt jag ger mig in i. Jag gör aldrig något halvdant utan presterar alltid mitt bästa.



    Annat om mig? Jag går andra året på xxx Gymnasium. xxx schema är annorlunda från andra skolor då vi läser blockschema. Jämna veckor går jag i skolan eftermiddag och ojämna går jag i skolan under förmiddagen. På fritiden gillar jag att umgås med vänner, träna, ta det lugnt eller plugga till körkortet.



    Jag tycker verkligen om att jobba och gör det så fort jag får chansen, skulle det ringas in folk med kort varsel är jag ofta tillgänglig på helger, men även veckodagar tack vare mitt flexibla skolschema!



    Vill ni veta mer om mig berättar jag gärna mer vid en eventuell intervju. Tack för att ni tog er tiden till att läsa min ansökan, jag hoppas att den har gjort er intresserade!



    Med vänliga hälsningar



     


     
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med personligt brev
  • Rudbeckius
    Det ser fint ut, det duger som det hade jag sagt om jag varit din farsa.

    Några små tankar:
    1) Går det att få bort att nästan alla stycken börja med just ordet jag är?
    Det ser fint ut, jag tycker att det duger bra som det är, hade jag sagt om jag var din farsa.GladOm du vill ha slip-tips så tycker jag detta:

    1) Kanske du kan variera såa tt nästan inte alla stycken börjar just med orden jag är?

    2) Stycket om kakburkarna fick mig att le snällt. Ha gärna kvar det, men kanske att det kan kortas lite?

    3) Ryms ditt brev på en A4? Man skriver lätt för långt.

    4) Brevet ihop med personliga besök tror jag funkar bäst.

    Varmt lycka till!
Svar på tråden Snälla hjälp mig med personligt brev