• zomzen

    Hur får ni orgasm under sex?

    Jag och min sambo hade en diskussion igår där han undrade varför jag alltid måste hjälpa till med mina fingrar under sex för att uppnå orgasm (jag masserar klitoris). Han kände att han inte gör någon nytta då jag ?klarar mig utan hans hjälp?. Hans tidigare erfarenheter är att kvinnorna han haft samlag med uppnått orgasm enbart av penetration. Jag försökte förklara att alla är olika men då jag är den enda som behövt använda fingrarna blir han osäker och undrar om jag ens njuter av att ha sex med honom. Därför undrar jag nu hur ni kommer under sex. Behöver ni hjälpa till?

    Är det någon som kanske lyckats uppnå orgasm med enbart penetration efter att inte kunnat det förut? Tips?

  • Svar på tråden Hur får ni orgasm under sex?
  • lazlo09

    Bah, han verkar oerfaren vad det gäller hur kvinnor fungerar.

    Förklara för honom att många, sannolikt dom flesta, kvinnor behöver direkt klitorisstimulans för att komma.

    För vissa räcker det med stimulansen som kommer när mannens kropp stöter emot klitorisen och för andra räcker det med penetrering.

    Ett tips är att förklara detta och sedan göra honom delaktigt. Tex om ni kör bakifrån bör han kunna nå runt och fingra din klitta samtidigt. Eller om du ligger på ett bord så han kan stå och ha händerna fria till att fingra din klitta. Då är det han som på egen hand får dig komma och efter några gånger kommer han förhoppningsvis inte bry sig längre.

    Att träna dig själv till att komma av bara penetrering tror jag inte på, kanske om du gör knipövningar men det är tveksamt.

  • Emmca

    I tonåren räckte det med enbart penetration för att komma. Men de senaste 10 åren minst måste jag hjälpa till. 

  • Emmca

    I tonåren räckte det med enbart penetration för att komma. Men de senaste 10 åren minst måste jag hjälpa till. 

  • zomzen
    lazlo09 skrev 2020-01-30 09:45:18 följande:

    Bah, han verkar oerfaren vad det gäller hur kvinnor fungerar.

    Förklara för honom att många, sannolikt dom flesta, kvinnor behöver direkt klitorisstimulans för att komma.

    För vissa räcker det med stimulansen som kommer när mannens kropp stöter emot klitorisen och för andra räcker det med penetrering.

    Ett tips är att förklara detta och sedan göra honom delaktigt. Tex om ni kör bakifrån bör han kunna nå runt och fingra din klitta samtidigt. Eller om du ligger på ett bord så han kan stå och ha händerna fria till att fingra din klitta. Då är det han som på egen hand får dig komma och efter några gånger kommer han förhoppningsvis inte bry sig längre.

    Att träna dig själv till att komma av bara penetrering tror jag inte på, kanske om du gör knipövningar men det är tveksamt.


    Tack för svar! Jag vet inte hur mycket erfarenhet han har men jag håller med om att han inte riktigt förstår att många kvinnor behöver lite hjälp. Det var ett bra tips att försöka få honom delaktig, ska prata med honom om det ikväll!
  • Anonym (Han kan hjälpa till)

    Det verkar som om din partner inte stimulerar din klitta med fingrar och tunga så att du får orgasm innan han tränger in. Slickar han dig överhuvudtaget?

  • Danne007

    Mitt ex var likadant och jag hjälpte till med fingrarna varje gång, hon trodde alltid att hon hade problem med att komma men vi läste ganska mycket om detta ämne så att vi båda förstod att det är normalt och att man ska använda antingen fingrarna eller att man ska ha ( foreplay ) så att hon kommer, och då kör vi samlag. Det finns många olika sätt att uppnå orgasm men man ska välja det bästa som passar.

  • zomzen
    Anonym (Han kan hjälpa till) skrev 2020-01-30 10:12:36 följande:

    Det verkar som om din partner inte stimulerar din klitta med fingrar och tunga så att du får orgasm innan han tränger in. Slickar han dig överhuvudtaget?


    Jodå han gör allt möjligt, jag har svårt att komma på andra sätt än penis i mig och fingrar som hjälper till. Även när han stimulerar klitoris så blir det inte samma effekt som när jag gör det själv. Även om jag säger ifall han ska göra snabbare eller hårdare eller liknande
  • zomzen
    Danne007 skrev 2020-01-30 10:16:18 följande:

    Mitt ex var likadant och jag hjälpte till med fingrarna varje gång, hon trodde alltid att hon hade problem med att komma men vi läste ganska mycket om detta ämne så att vi båda förstod att det är normalt och att man ska använda antingen fingrarna eller att man ska ha ( foreplay ) så att hon kommer, och då kör vi samlag. Det finns många olika sätt att uppnå orgasm men man ska välja det bästa som passar.


    Lyckades hon komma när du hjälpte till med fingrarna? Jag tycker det är svårt att förklara hur jag vill ha det då det då en millisekund kan avgöra ifall jag kommer eller inte, och då kanske den sekunden jag behöver säga att han ska smeka hårdare gör att orgasmen inte kommer till skillnad från när jag själv smeker och känner allting osv
  • Danne007
    zomzen skrev 2020-01-30 10:21:53 följande:

    Lyckades hon komma när du hjälpte till med fingrarna? Jag tycker det är svårt att förklara hur jag vill ha det då det då en millisekund kan avgöra ifall jag kommer eller inte, och då kanske den sekunden jag behöver säga att han ska smeka hårdare gör att orgasmen inte kommer till skillnad från när jag själv smeker och känner allting osv


    Aa jag förstår :) det var ganska svårt i början och kände mig som en nybörjare som är rädd för att göra fel, men första steget var att hon la sig på ryggen i sängkanten och jag stod och höll hennes ben för att kunna ha bättre kontroll och jag smekte henne under hela samlaget då lyckades hon att få orgasm inom 2 minuter. Men sen efter att man har blivit van med detta, som sagt det blev en del av våran relation faktiskt och mitt ex uttryckte att hon gillade detta nya sätt då hon hade det tråkigt att ha sex utan att komma.
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Kan komma av bara sex utan fingrar men i 95% av gångerna så är det pga att det tar mot klitoris, tex i missionären och jag gnider mig emot eller att jag är ovanpå och ligger framåtlutad på honom.

    Är det bakifrån ligger jag ner och har handen under och då gnuggas det emot den när han stöter.

    Jag kommer snabbast och lättast av att han bara ligger ner på rygg och jag gnider klitoris mot hans kön/höft/mage. Det tar typ 2 min.

Svar på tråden Hur får ni orgasm under sex?