• Anonym (Pillertrillarn)

    När kommer mens efter pillerstopp Cerazette?

    Fler som har erfarenhet av Cerazette?

    Jag slutade med mina för två veckor sedan men har fortfarande inte fått någon blödning.

    När jag slutade med desolette kom blödningen fyra dagar efter pillerstopp. Men Cerazette verkar inte fungera likadant.

    Jag vill ju få mens så jag vet att vi kan försöka få barn. Nu är det bara en väntan. För att bli gravid nu borde vara omöjligt. Ägglossning leder ju till mens. Ingen mens är lika med ingen ägglossning.

  • Svar på tråden När kommer mens efter pillerstopp Cerazette?
  • Anonym (G)

    Fick mens ca 3 veckor efter att jag slutade med Cerazette. Hade tagit dem i 1,5 år. Fick sedan mens två gånger innan den uteblev för att jag var gravid.

    Men, jag har förstått att det är väldigt individuellt.

  • Anonym (Olika)

    Det tog ca 4månader att få tillbaka mensen efter cerazette.

  • HejsanJenny

    Jag fick några småblödningar ganska tätt inpå att jag slutade med Cerazette. Efter två månader var ägglossningen och mensen regelbunden igen. Månad tre blev jag gravid (som tyvärr slutade i tidigt mf men ändå, det gick snabbt att bli gravid!).

  • Anonym (Det finns hopp)

    Jag slutade med cerazette 31 december och väntar fortfarande på min mens. Dock höll jag koll på ägglossning också eftersom den kommer före. Barnmorskan jag pratade med om min oro ang. pillerstoppet sa att jag skulle ta ett graviditetstest om mensen dröjde väldigt länge och jag aktivt försökte bli gravid. Hon menade att en del inte hinner få första mensen efter pillerstopp utan blir gravida vid första ägglossningen. Så har man tur är man superfertil och blir gravid första försöket.

  • Anonym (Pillertrillarn)
    bananmilkshake skrev 2020-02-05 10:14:57 följande:

    Jag fick mens vecka 4 efter jag slutade med Cerazette. 


    Då hoppas jag att min kommer nästa vecka. Tre veckor imorgon och ingen mens i sikte. Däremot mensvärk till och från hela tiden.
Svar på tråden När kommer mens efter pillerstopp Cerazette?