• Anonym (TS)

    Leva i celibat resten av livet??

    Var på dejt igår och jag och killen klickade så himla bra! Så bra att vi var på god väg mot sex, men under förspelet avslöjade jag att jag har herpes (ja, när droppar man en sån grej smidigast??) vilket såklart var en stämningsdödare. Efter det blev det bara awkward trots att vi visserligen hade sex och nu meddelar killen att allt kändes toppen men att han inte vill ses mer just för att jag har herpes. Jag känner mig verkligen helt bedrövad. Gråtfärdig, ångestladdad, totalt förnedrad. Det var första gången jag hade sex med någon efter att jag skiljde mig från mannen som (jag förmodar) smittade mig och känner mig nu totalt uppgiven när det kommer till att träffa någon ny. Visst, är såklart lite besviken över att just denna dejt inte ledde till nåt mer, men inte alls i jämförelse med de känslor som uppstår bara av tanken på att ingen nånsin skulle vilja ta i mig med tång mer.

    Någon mer i samma situation? Hur har det gått för er? :(

  • Svar på tråden Leva i celibat resten av livet??
  • Anonym (TS)

    Och ja jag vet att viruset kan ligga latent i kroppen länge så det behöver inte alls bara mitt ex som smittat mig, men det är av underordnad betydelse idag.

  • Anonym (Vet inte)

    Jag vet knappt vad herpes är för nåt. Men blir man aldrig botad?

  • Anonym (Grus i dojjan.)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-31 09:14:05 följande:

     
    Någon mer i samma situation? Hur har det gått för er? :(


    Det har gått alldeles utmärkt. Bara att hålla käften om det.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-01-31 09:38:56 följande:

    Det har gått alldeles utmärkt. Bara att hålla käften om det.


    Nej så gör man inte tycker jag. Är verkligen ingen bra grund om man vill ha en seriös relation, vilket ju jag vill.
  • Anonym (Grus i dojjan.)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-31 09:46:00 följande:
    Nej så gör man inte tycker jag. Är verkligen ingen bra grund om man vill ha en seriös relation, vilket ju jag vill.
    Skyll dig själv.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-01-31 09:57:10 följande:

    Skyll dig själv.


    Alla är vi olika, men mitt samvete skulle skava om jag visste att jag medvetet riskerar att smitta en annan människa med en könssjukdom.
  • Anonym (skyll dig själv)

    Du kunde inte sagt det innan förspelet? Hade du varit man hade kvinnan anmält dig för våldtäkt dagen efter.

  • Anonym (TS)
    Anonym (skyll dig själv) skrev 2020-01-31 10:14:49 följande:

    Du kunde inte sagt det innan förspelet? Hade du varit man hade kvinnan anmält dig för våldtäkt dagen efter.


    Ja för det är ju normalt att apropå ingenting säga "jo, btw, jag har herpes, men det är lugnt va?". Som att jag förutsätter att han vill ligga. Och nej, varför skulle en tjej anmäla för våldtäkt för att mannen är ärlig? Han har ju inte hunnit smitta henne.
  • Anonym (Grus i dojjan.)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-31 10:09:10 följande:
    Alla är vi olika, men mitt samvete skulle skava om jag visste att jag medvetet riskerar att smitta en annan människa med en könssjukdom.
    Men då så, då har du ju gjort valet att leva i celibat. Hoppas du får ett underbart liv.
Svar på tråden Leva i celibat resten av livet??