• sannajos

    Gastroskopi fyraåring

    Mitt barn ska göra en gastroskopi om några dagar, jag börjar bli nervös.

    Jag har själv gjort några stycken och vet hur det funkar, på vuxna... Men när det är barn...?!

    H*n ska sövas. Hur blir det efteråt? Blir vi kvar? Ska h*n på dagis eller vara hemma? Hur går det till? Ska jag vara med under tiden? Vet inte om jag pallar att se barnet nersövt...

    Jag ska ringa på måndag och höra efter hur det funkar men skulle vilja höra hur det var för er som varit med om det?

    Hur var det under tiden och efteråt? Var ni med eller fick ni sitta utanför och vänta? Osv osv..

  • Svar på tråden Gastroskopi fyraåring
  • Anonym (Mamma)
    sannajos skrev 2020-02-01 22:00:55 följande:

    Mitt barn ska göra en gastroskopi om några dagar, jag börjar bli nervös.

    Jag har själv gjort några stycken och vet hur det funkar, på vuxna... Men när det är barn...?!

    H*n ska sövas. Hur blir det efteråt? Blir vi kvar? Ska h*n på dagis eller vara hemma? Hur går det till? Ska jag vara med under tiden? Vet inte om jag pallar att se barnet nersövt...

    Jag ska ringa på måndag och höra efter hur det funkar men skulle vilja höra hur det var för er som varit med om det?

    Hur var det under tiden och efteråt? Var ni med eller fick ni sitta utanför och vänta? Osv osv..


    När barnet vaknar är det omtöcknat, det kan behöva en stund på sig att vakna ordentligt. Sedan får du fråga vården om ni ska ha samtal etc efteråt eller om ni går hem, men räkna med minst en halvtimme efteråt.

    Jag skulle rekommendera att barnet får vila från fsk en sådan här dag!

    Du kommer antagligen inte att behöva vara med under själva ingreppet om du inte vill, du kanske inte ens får (det får du veta av vården när du frågar) men barnet kommer naturligtvis att må bättre av att se dig innan det somnar, och att du finns vid sängen när det vaknar till igen.
Svar på tråden Gastroskopi fyraåring