• Anonym (Travel)

    intelektuell funktionsnedsättning

    Hej,jag har ett lindrigt begåvningshandikapp och har ett jobb som jag varit på i snart 9 år,funkar bra men blir stressigt och oroligt när jag får nån ny uppgift ja ska göra,blir rörigt i huvudet o kan inte tänka klart,nu ska ja kanske få börja köra bilen på jobbet som ja gjort innan oxå men inte så ofta,men ja känner att det blir för mkt för mig att hålla reda på,för mkt att tänka på,blir tankspridd när ja e ute o kör när ja har nån brevid mig,men det verkar inte "arbetsledarn" ta hänsyn till,utan säger bara att det förväntar jag mig att du ska göra även fast ja har beskrivit hur jag blir,annars får vi kolla efter en annan arbetsplats säger dom,eftersom det inte finns några chaufförer förutom en till eftersom många fått sluta,får han hålla på så här,han e ny som arbetsledare o passar verkligen inte där enligt mej o andra.

  • Svar på tråden intelektuell funktionsnedsättning
  • Drottningen1970

    Då kan du informera din chef om att de får lönebidraget just för att kompenseras för dina svårigheter som kräver anpassningar. Prata med din handläggare på FK och med facket.

    Om de förväntar sig att du ska arbeta på exakt samma premisser som alla andra har de heller ej rätt att plocka ut lönebidraget.

  • Anonym (D)

    Prata med facket och med din chef! Facket kan hjälpa dig att reda ut vilka regler som gäller, och de kan stötta dig när du pratar med chefen. Chefen är den som är ansvarig för att regler följs och att jobbet utförs på ett säkert sätt. Om chefen beter sig illa kan du gå vidare uppåt och prata med chefens chef (ifall det finns en sådan).


    Anonym (Travel) skrev 2020-02-02 04:36:02 följande:
    jag har lönebidrag !

    Jag antar att detta innebär att du har någon form av kontaktperson på arbetsförmedlingen. Prata även med den personen för att få veta mer om vad som gäller!
  • Anonym (Anonym)

    En eloge till dig som tänker klokt! Självklart ska du inte köra bil och äventyra din egen och andras säkerhet, ja kanske till o med liv!

    Prata med din AF-kontakt kring detta, du ska inte bli tvingad till en sådan sak.

  • Anonym (Travel)

    tack för svaren ska prata med dom !

Svar på tråden intelektuell funktionsnedsättning