• Anonym (Nelly)

    Mitt ex är narcissist.

    Jag har nyss lämnat mitt ex som garanterat är narcissist. Han är just nu fruktansvärt arg och försöker hitta mig. Han har skaffat hjälp av en kompis som försöker hjälpa honom med det. Har bott på hemlig adress en månad. Fick hjälp fastighetsägaren och imorgon flyttar jag till en ny lägenhet. Ska bli skönt. Vad han kommer att hitta på när han hittar mig, ja det vet jag inte. Det har varit psykisk misshandel ett bra tag och mot slutet började han gå mot mig. Lämnade honom. Vägrar vara i ett sånt förhållande. Just nu försöker han manipulera andra för att få dem bort från mig. De flesta känner mig o vet vem jag är, så han lyckas nog inte då bra med det. Har någon mer varit ihop med en narcissist? Hur blev det när ni gick/blev lämnad? Berätta gärna. Man vet ju att man inte är ensam om detta...

  • Svar på tråden Mitt ex är narcissist.
  • Anonym (???)

    Hur kan hans kompis ställa upp på att hjälpa till att leta efter dig? Tror denne att det är du som gjort något dumt? Eller, jag undrar nog egentligen varför han ens tror att han (alltså kompisen) har med någons privatliv att göra.

    Är den här kompisen någon du också känner, någon du kan förklara för varför du har försvunnit och att det inte är lämpligt att exet får tag på dig? 

  • Anonym (Nelly)

    Han är rädd för honom. Jag ska prata med honom vid nåt tillfälle. Narcissister gör ofta så efter att man lämnat...att de väljer ut lämpliga som kan gå deras ärenden. De är bra på att manipulera.

  • Anonym (???)
    Anonym (Nelly) skrev 2020-02-02 08:20:07 följande:

    Han är rädd för honom. Jag ska prata med honom vid nåt tillfälle. Narcissister gör ofta så efter att man lämnat...att de väljer ut lämpliga som kan gå deras ärenden. De är bra på att manipulera.


    Jo, så klart de gör. Försöker hitta någon de kan ha en hållhake på. 

    Vet en i min närhet som vi tror kan vara narcissist också (eller om han bara är korkad, ibland undrar man). Försöker straffa sitt ex genom barnen och sånt, men nyligen har även barnen fått sig en släng av sleven så just nu är även de "persona non grata" och de bor enbart hos mamman sedan några månader tillbaka. (jag tycker det är bra att de inte är hos sin pappa, men barnen förstår inte riktigt utan blir besvikna, men de börjar förstå nu, de är inte pyttesmå) 
  • Anonym (Nelly)

    Typiskt, att försöka straffa genom barnen. De tänker bara på sig själva. Bra att de bor hos mamma då.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Du måste ju så klart polisanmäla karln. Och så kan du kontakta kvinnojouren.

  • Anonym (Nelly)

    Jag har pratat med både och. ????

  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Nelly) skrev 2020-02-02 09:22:44 följande:

    Jag har pratat med både och. ????


    Kan de inte erbjuda nån hjälp då?
  • Anonym (Nelly)

    Jag har prata m polisen flera ggr. Som vanligt måste de göra nåt. Men kommer han och är hotfull sen när han hittar mig då är det bara att kalla på dem. Jag har ju bott på hemlig adress ett tag nu. Flyttar imorgon. Men han ska inte få vinna över mig på något sätt. Jag är stark men ändå drabbad av detta och måste vara på min vakt hela tiden. Han har börjat gå på andra också, för att försöka få veta var jag bor. Så det slutar garanterat med anmälan på ett eller annat sätt. Polisen har varit väldigt tillmötesgående hela tiden i alla fall.

  • Anonym (Nelly)

    Jag har prata m polisen flera ggr. Som vanligt måste de göra nåt. Men kommer han och är hotfull sen när han hittar mig då är det bara att kalla på dem. Jag har ju bott på hemlig adress ett tag nu. Flyttar imorgon. Men han ska inte få vinna över mig på något sätt. Jag är stark men ändå drabbad av detta och måste vara på min vakt hela tiden. Han har börjat gå på andra också, för att försöka få veta var jag bor. Så det slutar garanterat med anmälan på ett eller annat sätt. Polisen har varit väldigt tillmötesgående hela tiden i alla fall.

  • Anonym (Nelly)

    Jag har prata m polisen flera ggr. Som vanligt måste de göra nåt. Men kommer han och är hotfull sen när han hittar mig då är det bara att kalla på dem. Jag har ju bott på hemlig adress ett tag nu. Flyttar imorgon. Men han ska inte få vinna över mig på något sätt. Jag är stark men ändå drabbad av detta och måste vara på min vakt hela tiden. Han har börjat gå på andra också, för att försöka få veta var jag bor. Så det slutar garanterat med anmälan på ett eller annat sätt. Polisen har varit väldigt tillmötesgående hela tiden i alla fall.

Svar på tråden Mitt ex är narcissist.