KillBill skrev 2020-02-10 22:28:02 följande:
Jag anser helt enkelt inte att det är staten som ska bestämma vilka kläder flickor och kvinnor ska ha rätt att bära och vilka kläder som ska vara förbjudna.
Jag tycker att det är självklart att föräldrar tar beslut om piercing, smink etc (helst tillsammans med barnet)
Tycker du att lagstiftningen är fel, att föräldrar sedan 1982 inte tar beslut varken tillsammans med eller utan barnen om könsstympning? Lite prickning är väl inte värre än piercing rent fysiskt? Många föräldrar tycker ju att det här är något som staten inte har med att göra heller.
Har jag missförstått dig att föräldrars motiv inte spelar så stor roll för varför du helhjärtat stöder förälders bestämmanderätt över slöja på småbarn i fsk, och att du därför inte ger fem öre för att motverka kvinnoförtryck som bygger på kyskhets- och oskuldsnormer?
Var står du egentligen i debatten om hedersförtryck? Jag är nyfiken på hur insatt du är och hur mkt du konfronterats med barns och kvinnors lidande och underordning.
6-åriga barn som protesterar mot slöjan, ser du på det på samma sätt som om de river av sig galonbyxorna fast det regnar, att det ändå är "föräldern som bestämmer"? I sjunde klass också? Eller när tänker du att barnets rättigheter behöver skyddas framför förälderns?