Inlägg från: Vivala |Visa alla inlägg
  • Vivala

    Desperat efter hjälp! :( / katt med sår & smuts i öronen

    Kan vara allergi. Min katt är allergisk mot massa saker, bekräftat via ett blodprov. Hon kliade ofta får i öronen.

    Även märkt att vissa katter inte tål plast. Men då brukar dem ofta få svarta prickar på hakan efter att ha druckit ur plastskålar.

  • Vivala
    niccizz skrev 2020-02-04 12:08:01 följande:

    Ärligt talat så vet jag inte, har varit hos olika veterinärer på olika kliniker där dom undersökt henne. Får söka efter en och se vart jag kan hitta närmaste hos mig.Tack för svar, de har aldrig tagit några blodprov på henne. Kan jag själv begära att en veterinär gör detta? För varje gång jag varit hos en så känns det lite, tyvärr, som att de gissar sig till olika diagnoser. Båda mina katter har alltid varit innekatter sedan kattunge. Innan jag adopterade dom från ett katthem så var båda avmaskade och jag har aldrig sett något i deras avföring eller andra symptom som kan vara av mask, men ska absolut kolla upp detta! 


    Jag bad min veterinär ta blodprov för att kolla allergi. Jag misstänkte det eftersom katten tvättade sig extremt mycket tills den tappade päls och rev sig i öronen.

    Det är dock väldigt dyrt säkert 2000 kr
Svar på tråden Desperat efter hjälp! :( / katt med sår & smuts i öronen