• Anonym (Anonym)

    Clearblue tidigt test blev ett tydligt plus direkt när jag sög upp urinet, men strecket försvann sedan. Fler som varit med om detta?

    Som rubriken lyder. Blev ett tydligt plus i testrutan direkt när jag sög upp urinet men sedan försvann färgen mer och mer och typ smälte ihop eller vad man ska säga. Skulle vänta 3 minuter innan jag läste av testet stod det i instruktionen, och efter bara någon minut/sekunder var plusset borta så det var helt negativt när det gått 3 minuter. Men varför blev det ett tydligt plus som sedan försvann? Brukar det bli så med dessa tester?

  • Svar på tråden Clearblue tidigt test blev ett tydligt plus direkt när jag sög upp urinet, men strecket försvann sedan. Fler som varit med om detta?
  • ThreeCherries

    Mitt svar är ja, såvida jag uppfattat din beskrivning korrekt så kan jag säga att ja, så är det alltid. Ser ut som vätskan åker upp genom stickan och symbolen får färg/blossar upp för att sedan vitna till igen.

  • Anonym (Anonym)
    ThreeCherries skrev 2020-02-04 09:36:38 följande:

    Mitt svar är ja, såvida jag uppfattat din beskrivning korrekt så kan jag säga att ja, så är det alltid. Ser ut som vätskan åker upp genom stickan och symbolen får färg/blossar upp för att sedan vitna till igen.


    Clearblues test är usla, har fått falskt negativt på de en annan gång då jag var gravid. Men ska jag tolka detta testet som att det är negativt?
  • Anonym (Anonym)

    Testade igår och ska ha mens på fredag eller lördag. Någon som vet hur stor risk det är att det visar fel då?

  • ThreeCherries

    Intressanta tankar! Själv ser jag inte ett negativt resultat trots graviditet som "falskt". Olika tester är ju olika känsliga för mängden hormon i urinet och dessutom är det olika hur mycket hormon vi har till börja med. Jag har en sån kropp som långsammare kommer upp i mätbar nivå hormoner så jag får senare plus. Dock med alla andra stickor än med ClearBlue, de ger mig alltid snabbare och tydligare resultat. Så fort jag får ett svagt nästan positivt test på en sämre sticka så testar jag med ClearBlue och får bekräftat att jag är gravid med ett starkt plus eller tidsindikation beroende på vilken jag valt.

    Falskt resultat tänker jag är när man får positivt fast man inte är gravid, det har jag aldrig själv upplevt, men finns flera som hävdar att det har hänt.

  • Anonym (Anonym)
    ThreeCherries skrev 2020-02-04 09:48:21 följande:

    Intressanta tankar! Själv ser jag inte ett negativt resultat trots graviditet som "falskt". Olika tester är ju olika känsliga för mängden hormon i urinet och dessutom är det olika hur mycket hormon vi har till börja med. Jag har en sån kropp som långsammare kommer upp i mätbar nivå hormoner så jag får senare plus. Dock med alla andra stickor än med ClearBlue, de ger mig alltid snabbare och tydligare resultat. Så fort jag får ett svagt nästan positivt test på en sämre sticka så testar jag med ClearBlue och får bekräftat att jag är gravid med ett starkt plus eller tidsindikation beroende på vilken jag valt.

    Falskt resultat tänker jag är när man får positivt fast man inte är gravid, det har jag aldrig själv upplevt, men finns flera som hävdar att det har hänt.


    Vad olika det kan vara, för mig är det tvärtom. Clearblue visade negativt på dagen för beräknad mens i min andra graviditet då det enligt clearblue själva skulle vara 99 % säkert men andra märken visade tydliga plus.

    Har du varit med om att du testat tidigt typ 5-6 dagar innan beräknad mens med ett annat test och fått negativt fast du egentligen var gravid?
  • Anonym (Anonym)
    ThreeCherries skrev 2020-02-04 10:06:53 följande:

    Ja, absolut! Sistnämnda har hänt med alla mina graviditeter, eftersom jag får plus lite senare än så.


    Skönt att höra! då finns det hopp för mig då.
  • Anonym (53)

    Skulle tolka som negativt då, testet reagerade men kunde inte hitta hcg i urinen. Alltså inte gravid.

    Eller för tidigt att testa

  • Anonym (Anonym)

    Tog ett test från rfsu nyss (dock inget tidigt test) och hände samma sak nu, det blev ett svagt plus när jag sög upp urinen men efter några sekunder så försvann det. Egentligen ska man ta testet från den dagen man har beräknad mens, men vad tror ni?

  • Pope Joan II
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-04 11:47:35 följande:

    Tog ett test från rfsu nyss (dock inget tidigt test) och hände samma sak nu, det blev ett svagt plus när jag sög upp urinen men efter några sekunder så försvann det. Egentligen ska man ta testet från den dagen man har beräknad mens, men vad tror ni?


    Men varför tar du inte testet från den dag då du skulle ha haft din mens (om den då uteblivit) om du nu ändå inte litar på de resultat du får? 
  • Anonym (Anonym)
    stor grön drake skrev 2020-02-04 12:01:19 följande:

    Det du ser i slutet av det fluffiga är färglagret, strecket för plus kommer mellan det och kontrollstrecket


    Plusset kom på rätt ställe men försvann.
Svar på tråden Clearblue tidigt test blev ett tydligt plus direkt när jag sög upp urinet, men strecket försvann sedan. Fler som varit med om detta?