• Anonym (Trött gravid­)
    Wed 5 Feb 2020 18:31
    2363 visningar
    14 svar
    14
    2363

    Gravid v 13 och sjulskriven pga trötthet

    Hej!

    Jag ska försöka få sjukskrivning pga extrem trötthet. Orkar bara inte gå upp till jobbet... Har ett intensivt jobb på skola samt många barn hemma.

    Orken behövs hemma nu...

    Någon fler i liknande sits?

  • Svar på tråden Gravid v 13 och sjulskriven pga trötthet
  • Anonym (Trött gravid­) Trådstartaren
    Sat 22 Feb 2020 22:12
    #10

    Puffar denna tråden.

    Jag blev sjukskriven 1 månad. Välbehövligt! Helt slut. Var nog på gränsen till utmattad.

    Även haft sjukt ont i magen så jag knappt kunnat stå upp.

  • Anonym (Trött gravid­) Trådstartaren
    Sat 22 Feb 2020 23:54
    #13
    Anonym (B) skrev 2020-02-22 23:17:14 följande:

    Ja visst är det så. Men det är ju också förutsättningen för människans överlevnad. Om alla kvinnor skulle vägra barn pga av påfrestningen skulle vi ju ha ett mega dilemma. Därav vore det ju på sin plats med lite överseende och lite mer omhuldande från samhället sida.

    Ingen förväntar sig att du ska jobba om du har magsjuka, ingen förväntar sig att du ska jobba om du får en muskellåsning i kroppen eller ilande smärta i skelettet, eller vid utmattningssyndrom. Men som gravid kan du gå med identiska krämpor men du förväntas ändå gå på högvarv. Märkligt


    Helt rätt!!
  • Anonym (Trött gravid­) Trådstartaren
    Sat 22 Feb 2020 23:57
    #14
    Prickigt block skrev 2020-02-22 23:26:29 följande:

    Det är ingen sjukdom att vara gravid.

    Skaffar man en massa ungar och klagar på de redan existerande för att utöka barnaskaran ännu mer, nej då ska man inte få vara sjukskriven. SJUKskriven är man för att man är SJUK och graviditet är ingen sjukdom.

    Spotta upp dig ts!


    Har du ens barn?

    Mina tre första graviditeter var hur lätta som helst och jag jobbade ändå fram till bf...

    Men du förstår, alla graviditeter är inte likadana och man mår inte likadant. Lite info till dig!
Svar på tråden Gravid v 13 och sjulskriven pga trötthet