• Anonym (..)

    Någon som ramlat under graviditet?

    Finns det någon här som ramlat under graviditeten och som de gått bra för?

    Jag är gravid vecka 35 och ramlade igår handlöst och slog i magen, har inte kollat upp de då ja ringde förlossningen som sa att ja bara ska va uppmärksam på om ja får blödning, ont eller om bebis slutar röra sig normalt. Igår rörde sig bebis normalt och har inte fått andra symtom, men jag undrar om tex moderkakan skulle skadats- märker man det då på en gång då efter fallet? Genom att tex få ont, blödning eller att bebis blir slö? Eller kan man märka det en tid efteråt? Eller kan jag va lugn

  • Svar på tråden Någon som ramlat under graviditet?
  • Extrallt

    Jag svimmade och slog i magen på sidan höggravid. Allting gick bra med bebis. Om du är osäker ring till din BVC och boka en tid för extra kontroll. Du är mamman och du ska känna dig trygg. Man läser allt för ofta då mamman har varit otrygg och känner att något är fel och vården har ej lyssnat och tyvärr så har barnet dött. Nu vill jag ju inte skrämma dig, menar bara att du kommer inte blir 100% trygg förens du kollar upp det ordentligt. I slutet av min graviditet åkte jag till förlossningen 3 gånger och bokade flera extra tider.

  • mallalala

    Jag ramlade i v 32. Blev ombedd att åka direkt till förlossningen då. Låg inne för observation i fem timmar. Kollade bebis hjärta och med ul. Skulle sen vara uppmärksam på ev blödningar. Allt gick bra och dottern kom med planerat snitt i v 38. Som jag förstod var den största risken att moderkakan skulle blivit skadad eller börja lossna.

  • Anonym (Jag)

    Jag halkade runt vecka 35 och föll rakt på magen. Förlossningen sa exakt samma sak till mig som till dig. Allt gick bra för mig och sonen är nu 3 år.

  • Anonym (Anna)

    Jag ramlade plötsligt på marken i åttonde månaden.Gick bra,men har än inte förstått varför jag föll ner.

Svar på tråden Någon som ramlat under graviditet?