• Anonym (Kaffedraken)

    Smärtsam liten rund knöl precis vid slidmynningen

    Hej!

    Den senaste månaden har jag känt en liten rund knöl vid slidan och den gör otroligt ont när jag torkar mig efter toalett besök. Har ju hört att man kan få en liten knöl om man har blivit sydd, men ska den göra ont??

    Den ändrar också storlek då och då, ibland är den rund och liten, sen blir den stor och avlång, så tror inte det är en cancerknöl..

    Tänker ringa in till MVC nästa vecka för att kolla upp det, men ville kolla om någon annan känner igen sig?

  • Svar på tråden Smärtsam liten rund knöl precis vid slidmynningen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Skulle kunna vara en inflammerad hårsäck men kolla upp det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade precis en sån fram till för 2 v sen. Fick ta bort den via gyn då den skapade obehag och gjorde ont när jag torkade mig eller hade sex.

    Min började växa efter en klämskada under senaste förlossningen för lite över 2.5år sen. Bm skulle då in med en instrument för att peta livmodertappen över barnets huvud för att det fastnade lite där, och medan hon gör det så kläms en liten del av slidmynningen i instrumenten hon använder sig av. Det var en liten flik till en början men växte sen, blev ca 1 cm i diameter. Smärtade som sagt. Min ändrade dock inte form och storlek mer än att den växte över tid.

    Fick lokalbedövning och den togs bort under lätt narkos, dr sa sen att det var en slemsäck och att det finns en liten risk att den kommer tillbaka, men förhoppningsvis inte. Fick några stygn också. Har varit lite ömt att torka mig efter det och det har blödit lite då och då fram till för några dagar sen.

    Så gå till gyn om den orsakar besvär för dig, helt klart värt det tycker jag!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Slemsäck) skrev 2020-02-10 00:38:35 följande:

    Jag hade precis en sån fram till för 2 v sen. Fick ta bort den via gyn då den skapade obehag och gjorde ont när jag torkade mig eller hade sex.

    Min började växa efter en klämskada under senaste förlossningen för lite över 2.5år sen. Bm skulle då in med en instrument för att peta livmodertappen över barnets huvud för att det fastnade lite där, och medan hon gör det så kläms en liten del av slidmynningen i instrumenten hon använder sig av. Det var en liten flik till en början men växte sen, blev ca 1 cm i diameter. Smärtade som sagt. Min ändrade dock inte form och storlek mer än att den växte över tid.

    Fick lokalbedövning och den togs bort under lätt narkos, dr sa sen att det var en slemsäck och att det finns en liten risk att den kommer tillbaka, men förhoppningsvis inte. Fick några stygn också. Har varit lite ömt att torka mig efter det och det har blödit lite då och då fram till för några dagar sen.

    Så gå till gyn om den orsakar besvär för dig, helt klart värt det tycker jag!


    låter lite som det jag har, gör otroligt ont och kan inte ha sex pga den. Den sitter ganska nära där jag blev sydd efter förlossningen. Ska ringa in idag så fort de öppnar för att få en tid! :)
Svar på tråden Smärtsam liten rund knöl precis vid slidmynningen