Jag tror att jag är alkis och jag har barn. Vart kan jag få hjälp?
Jag tänker att du kanske behöver prata med någon och komma fram till varför du dricker. Är det så att du mår dåligt över något och försöker döva känslorna med alkoholen t ex? Hör av dig till vc och berätta om dina problem och be om att få prata med en psykolog. Sen undrar jag varför inte AA är något för dig? Su kan ju alltid höra av dig till dem och se om de kan hjälpa dig på fler sätt än genom möten.
Tyvärr tror jag din son märker mer än vad du tror och det är ju helt uppenbart att ditt drickande påverkar honom negativt eftersom du inte orkar komma upp på morgonen. Min mamma var alkoholist när jag var barn och drack precis som du på kvällarna efter vi barn hade lagt oss. Även om jag inte hade något ord för det fattade jag att nåt inte var rätt. Hon trodde att jag sov men ibland vaknade jag, som barn gör, och såg henne sitta med sitt vin utan att hon märkte mig. Och vad gör du om något händer dig eller din son på kvällen/natten och ni t ex behöver ta er till sjukhus och du har druckit 3-4 glas vin? Du kanske inte ens vaknar så lätt som du behöver på natten om du är påverkad av alkohol.
Det är jättebra att du har insett att du har ett problem, det är ju första steget mot att bli bättre! Jag hoppas du får den hjälpen du behöver och mår bättre snart. Lycka till!