• Sun 9 Feb 2020 11:06
    212 visningar
    11 svar
    11
    212

    Fundersam! Någon som vart med om samma?

    Hej. Är äntligen gravid efter 2 års försök med massa missfall och MA i bakgrunden. Är nu i v 8 ungefär åkte in förra fredagen till Gyn akuten då fick smärta och gjorde ultraljud där dem såg inget foster men såg hinnsäck och gulekroppen på ett ställen, nu dock e jag orolig då jag trodde att man kunde sett embryot från den veckan men såg inget. Har fått ny tid på torsdag för då det gått 2 veckor till för att se vad som händer. Men nu går jag å är jätteorolig då ej fanns nåt där för 1,5 vecka sen att det ej ska finnas nåt nu heller. Mår illa jämt dygnet runt, brösten ömmar jämt och växt massor m.m så symtom finns ju kvar. Någon som vart med om liknande och det gick bra?

  • Svar på tråden Fundersam! Någon som vart med om samma?
  • Sun 9 Feb 2020 16:41
    #2
    Extrallt skrev 2020-02-09 14:58:50 följande:

    Dem såg knappt något på mig Heller, men de va pågrund av att jag hade kissat precis innan. Vilket man tydligen inte skulle göra. 2 veckor senare så hade jag en sprängd fylld blåsa och en jätte fin bebis på ultraljudet.


    Jaha jo jag hade också kissat precis innan hoppas det var därför då ska tänka på det till på torsdsg då jag ska in på efterkoll för att se om finns nåt. Tack för ditt svar känns lite bättre nu!
  • Sun 9 Feb 2020 23:04
    #5
    Ariellan skrev 2020-02-09 19:01:03 följande:

    Spelar ingen roll om du kissat innan eller inte om det är vaginalt ultraljud. Det är bara på magen som det har betydelse.

    Kan det vara så att du kanske är kortare gången än du tror? Önskar dig lycka till iallafall


    Jag ska nu vara i typ början v.8 då jag hållt koll med clearblue digitalt veckor som visade 3+ för 2,5 v sen.. å vore konstigt om testet ljög lol. Tack för lyckönskningar får se på torsdag vad dem säger.
  • Tue 11 Feb 2020 00:20
    #7
    Vevoz skrev 2020-02-10 21:18:14 följande:

    Har du ny tid nu på torsdag?


    Jupp ny tid på torsdag morgon för ultraljud för att se vad som sker hoppas man ser nåt då.
  • Thu 13 Feb 2020 10:20
    #8

    Vart på ultraljud idag och vart sååå glad då man såg en liten med tickande hjärta fick tom höra hjärtslagen dem beräknade mig till v 7+5 idag så just nu e jag beräknad 26/9-2020 vart så överlycklig och allt såg perfekt ut.

    Var en underbar läkare jag fick.

    Bifogar bilden på mitt Ultraljud syns inte mkt men något!

  • Sat 15 Feb 2020 23:44
    #10
    Elle N skrev 2020-02-14 22:57:41 följande:

    Grattis!!

    Vilken lättnad! Om du erbjuds KUB rekommenderar jag att ta det, om du inte bryr dig om riskstatistiken för trisomier så är det ändå ett ypperligt tillfälle att få ett extra UL, och precis där risken för missfall minskat betydligt ifall allt ser bra ut. Väldigt upplyftande att få se bebis ha växt!

    Någon om hade forsknings-forskat (haha!) betydligt mer än jag har berättade också att om hjärtat tickar fint som på din i vecka 8 så är risken för missfall nere i typ 2 % nu, så flerfaldigt grattis!


    Tack så jättemycket låter bra det där. Mja jag har ett TUL inbokat i allafall den 9/3 än så länge men möjligt att jag får Nipt/kub istället eller också för har en son med kromosomavvikelse innan så får se vad dem säger ska till BM den 24/2 så får vi se.

    Illamående driver mig till vansinne dock konstant nu så börjat med anti illamående armband som hjälper lite men ej mkt.
Svar på tråden Fundersam! Någon som vart med om samma?