• Anonym (Ovan användare)

    Avgift på Paypal

    Jag har fått en inbetalning för ett litet uppdrag jag utfört på mitt paypal-konto. Från denna är en avgift motsvarande nästan 4,5% dragen. Vad är det för avgift?

  • Svar på tråden Avgift på Paypal
  • Anonym (Ovan användare)

    Puff

    Ingen som vet?

  • Anonym (Naturligtvis kostar det...)

    Det är den avgift man betalar för att använda tjänsten. Står klart och tydligt på deras hemsida att man som säljare (av t ex en tjänst, som i ditt fall) betalar en viss avgift. Står även i användaravtalet man godkänner när man skaffar sig ett PayPal-konto. www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees

  • Anonym (N)
    Anonym (Ovan användare) skrev 2020-02-10 08:23:40 följande:

    Jag har fått en inbetalning för ett litet uppdrag jag utfört på mitt paypal-konto. Från denna är en avgift motsvarande nästan 4,5% dragen. Vad är det för avgift?


    Blåsnings-avgiften.

    PayPal frös alla mina pengar när jag vill överför dessa till baken, för att jag glömt svaret på en kontrollfråga, på grund utav kraschad hårdvara. Tjuvar och bedragare.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (N) skrev 2020-02-20 13:52:55 följande:
    Blåsnings-avgiften.

    PayPal frös alla mina pengar när jag vill överför dessa till baken, för att jag glömt svaret på en kontrollfråga, på grund utav kraschad hårdvara. Tjuvar och bedragare.
    Alla, även banker, har en massa frågor nu, så klart att PayPal har det också, pga pengatvätt mm. Borde inte varit så svårt för dig att kontakta dem och lösa problemet. 
  • Anonym (N)
    Anonym (mmm) skrev 2020-02-20 14:48:08 följande:
    Alla, även banker, har en massa frågor nu, så klart att PayPal har det också, pga pengatvätt mm. Borde inte varit så svårt för dig att kontakta dem och lösa problemet. 
    Pengatvätt är en synonym för övervakning/big brother.

    Det är lustigt att alla websidor plötsligt är så intresserade av hemaddress, bankkonto, namn på bankkonto (vilken svensk bank verifierar ens detta för något skitbolag som PayPal/Etsy/Ebay/Amazon?), kortuppgifter och slutligen det mesta perversa, en bild på ditt ID kort. Snart är det fingeravtryck och sprutprov/blodprov också. Kräks

    Allt detta ska bara lagras hemma i dom stora servrarna i USA för big-datas räkning.
  • Anonym (....)
    Anonym (N) skrev 2020-02-21 09:53:24 följande:

    Pengatvätt är en synonym för övervakning/big brother.

    Det är lustigt att alla websidor plötsligt är så intresserade av hemaddress, bankkonto, namn på bankkonto (vilken svensk bank verifierar ens detta för något skitbolag som PayPal/Etsy/Ebay/Amazon?), kortuppgifter och slutligen det mesta perversa, en bild på ditt ID kort. Snart är det fingeravtryck och sprutprov/blodprov också. 

    Allt detta ska bara lagras hemma i dom stora servrarna i USA för big-datas räkning.


    "Något litet skitbolag som PayPal eBay Amazon"? Har du levt under en sten eller? Det där är gigantiska företag vi pratar om.
  • Anonym (N)
    Anonym (....) skrev 2020-02-21 10:26:26 följande:
    "Något litet skitbolag som PayPal eBay Amazon"? Har du levt under en sten eller? Det där är gigantiska företag vi pratar om.
    Du lever under en sten, men kan ändå snacka Förvånad dom kan bli hur stora dom vill, ändå skitbolag.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (N) skrev 2020-03-09 11:08:49 följande:
    Du lever under en sten, men kan ändå snacka Förvånad dom kan bli hur stora dom vill, ändå skitbolag.
    använd det inte då
Svar på tråden Avgift på Paypal