• Anonym (Villhafler)

    Får man. Vem ringer man?

    Efter ett kejsarsnitt så fick jag veta av en läkare på plats att om jag blir gravid igen så dör jag.

    Den meningen landade aldrig väl kan jag lova.

    Nu har det gått ett par år. Tankarna kommer och går att man vill ha fler barn.. Syskon till min dotter. Men det står inget i min journal. Men vem kontaktar man för att tala om detta? Förlossningen har ju inte tid. Men är det gyn?

  • Svar på tråden Får man. Vem ringer man?
  • Fjäril kär

    En vanlig barnmorska när du tar cellprov eller diskuterar preventivmedel med kan hjälpa dig med den frågan. Hon kan läsa din journal och se vad läkaren faktiskt menade.

  • Anonym (Mamma)

    Men va? Varför skulle du dö av att få barn igen? Nåt mer måste väl läkaren ha sagt??

  • Anonym (??)

    Låter ju helt galet. Kanske sa läkaren att hem inte rekommenderade dig att bli gravid då detta kan medföra risker? Men att du skulle dö lät ju väldigt dramatiskt. Hände ngt särskilt under snittet?

    Prata med en bm på mvc så kan hen säkert hjälpa dig vidare.

  • Anonym (Villhafler)

    Jodå hon sa det efter mitt snitt. Medans dem andra sydde. Där var en spricka i livmodern om jag inte minns fel. Men som sagt var inte direkt motaglig för den infon där och då.

    Men nu vill jag veta. Men ja att höra att jag dör om jag blir det igen var absolut inte vad man vill höra.

  • Anonym (.)

    Tänk på pappan och första barnet. Min fru var extremt nära att dö under förlossningen av andra barnet, och de tankarna som hann snurra där var inte roliga.

  • Anonym (Katastrofsnitt)

    Låter mycket märkligt. Min livmoder sprack under mitt andra barns förlossning och inte ens jag fick förbud mot att bli gravid fler gånger. Nu är det inte aktuellt med fler barn, men om det hade varit det hade det alltså varit okey. Dock hade jag fått göra k.s för risken för ytterligare en spräckt livmoder är stor när den spruckit en gång innan.

Svar på tråden Får man. Vem ringer man?