• Anonym (escitalopram)

    brännande, varm hud av ssri någon?? behöver svar!!

    tja
    har ätit escitalopram nu i över 7 veckor och det har blivit bättre med ångesten men kvar är en brännande, varm hetta på huden som varierar. Någon som haft detta och det gått över? Har ätit den här samma medicin förut men inte fått såhär innan. Börjar bli rätt trött på det.

    Och inga jävla oseriösa svar eller dumma kommentarer om att man inte ska käka medicinen, har gjort det förut och alltid funkat men inte fått denna biverkan då.

  • Svar på tråden brännande, varm hud av ssri någon?? behöver svar!!
  • Anonym (Anonym)

    Om du ätit samma förut men inte haft dessa biverkningar låter det snarare psykosomatiskt.

    Vad står det i bipacksedeln eller på Fass.se om eventuella biverkningar?

  • Anonym (escitalopram)

    står inget i fass och jag vetifan om det är psykosomatiskt men vore ju bra:) då försvinner det nog med tiden. jag ska prata med läkaren idag men det är ju alltid fint med någon som haft liknande och blivit av med det. Värsta insättningen jag gjort den här gången så visst kanske kroppen överreagerar.

  • Anonym (Jo)

    Jag känner igen det, och tror inte det är psykosomatiskt. Dessutom är stickande känsla i huden med som vanlig biverkan enligt fass.

  • Anonym (escitalopram)

    aa jag kanske har missat det på escitalopramen på fass, men hade du det? och försvann det? blir ju varmt som satan och det ökar faktiskt vid ångest, när jag känner ångestpåslag eller att medecinen "jobbar" så ökar det.

  • Anonym (Jo)

    Minns faktiskt inte, jag slutade med den av andra anledningar så använde den en ganska kort tid. Vad sa läkaren om det hela?


    Anonym (escitalopram) skrev 2020-02-10 23:06:25 följande:

    aa jag kanske har missat det på escitalopramen på fass, men hade du det? och försvann det? blir ju varmt som satan och det ökar faktiskt vid ångest, när jag känner ångestpåslag eller att medecinen "jobbar" så ökar det.


  • Anonym (escitalopram)

    hon skulle ringt upp inom ett par dagar men inte ringt än så vet inte. Jag tror svaret blir "vänta och se om det går över" eller möjligen dosjustering. Men det bästa vore ju om det var någon som kände igen det och vet att det är övergående.

  • Anonym (escitalopram)

    kom igen måste finnas fler som haft såhär

  • Anonym (escitalopram)

    kom igen måste finnas fler som haft såhär

  • Anonym (escitalopram)

    du menar ett annat märke men ändå escitalopram?
    jag ska sätta ut nu ändå och köra kbt, så får vi se.
    kan du nåt om dessa mediciner?

  • FtS70

    Ett annat märke, ja. Jag har patienter som reagerat på liknande sätt med vissa generika, men inte med andra. Det kan vara värt att pröva!

  • Anonym (escitalopram)

    jaha?:)
    är du psykiatriker?
    jag ska testa kbt nu sen och ge det en chans, annars är det ju skönt att veta att jag kanske kan äta dom ifall jag måste:)

  • FtS70

    Ja, sedan 1977 i alla fall... Testa KBT, det kan vara väldigt effektivt! Lycka till!

  • Anonym (escitalopram)

    ok:)
    japp det ska jag och tack för att du svarat:)

Svar på tråden brännande, varm hud av ssri någon?? behöver svar!!