• AlternateAlternative

    Är kvinnlig kroppsbehåring inne igen?

    Följer en del sociala medier nationellt och internationellt som så många andra. Och till min personliga förtjusning så får jag uppfattningen det numera verkar trenda med kvinnlig kroppsbehåring. Orakade armhålor, orakade bikinilinjer och "full bush" á la 70-talet. Och det verkar ha krupit ner i åldrarna att våga se ut som man vill och önskar. Fantastiskt säger jag! Hyllar tjejer/kvinnor som vågar vandra motströms och se ut som de själva vill och är bekväma med. Inte bara kring kvinnlig kroppsbehåring såklart, utan även rent generellt. Själv anser jag att det är väldigt fint, men även attraktivt. Smaken är väl som baken gissningsvis. Men vill ändå slå ett slag för att det faktiskt finns killar/män som gillar det "naturligt".

    Tyck gärna till och dela med er av era åsikter och egna erfarenheter kring ämnet kroppsbehåring Glad

     

  • Svar på tråden Är kvinnlig kroppsbehåring inne igen?
  • Anonym (Gorillah)

    Hoppas du har rätt. Har så mycket av den varan att jag kan sälja till de gleshårade. Ganska sjukt att behöva kämpa emot naturen hela livet och missa ett sexliv. Hade gärna sluppit!

  • fesun

    Trend å trend, skulle nog säga att det handlar mer om individens rätt att vara som den vill vara, oavsett det är med eller utan kroppsbehåring. Im all for fri vilja, vill andra raka sig så varsågod! Så länge jag slipper :D

  • Anonym (Mod)

    Handlar nog mycket om modet att båga äga sin egen kropp och sitt eget uttryck. Att ha en kropp, behåring utifrån sitt eget önskemål än sköbhetsindustrins.

  • Anonym (hair)

    Ja, det låter ju fantastiskt! Naturlig behåring är underbart på kvinnor!

  • Anonym (Gorillah)
    Anonym (hair) skrev 2020-02-10 22:19:13 följande:

    Ja, det låter ju fantastiskt! Naturlig behåring är underbart på kvinnor!


    Tror det är en försumbar skara män som instämmer i dessvärre. Aldrig hört någon?!
  • Anonym (hair)

    Jodå. vi finns, men vi har inte samma behov av att tala om det för omvärlden och vi blir inte aggressiva mot kvinnor som har rakat sig som tyvärr många män blir mot kvinnor som inte rakat sig.  Så vi hörs inte lika mycket.

    Är lyckligt gift med en kvinna som aldrig har rakat könet och bara rakar armhålorna om sommaren. Oftast rakar hon inte benen heller. Hon är såååå sexig!

  • Anonym (Nix)
    AlternateAlternative skrev 2020-02-10 20:00:26 följande:

    Följer en del sociala medier nationellt och internationellt som så många andra. Och till min personliga förtjusning så får jag uppfattningen det numera verkar trenda med kvinnlig kroppsbehåring. Orakade armhålor, orakade bikinilinjer och "full bush" á la 70-talet. Och det verkar ha krupit ner i åldrarna att våga se ut som man vill och önskar. Fantastiskt säger jag! Hyllar tjejer/kvinnor som vågar vandra motströms och se ut som de själva vill och är bekväma med. Inte bara kring kvinnlig kroppsbehåring såklart, utan även rent generellt. Själv anser jag att det är väldigt fint, men även attraktivt. Smaken är väl som baken gissningsvis. Men vill ändå slå ett slag för att det faktiskt finns killar/män som gillar det "naturligt".

    Tyck gärna till och dela med er av era åsikter och egna erfarenheter kring ämnet kroppsbehåring 

     


    Har inte sett något av det på social medier - enbart av extrema typ kroppsaktivister. Hoppas verkligen inte det sprider sig, så ofräscht
  • Anonym (Gorillah)
    Anonym (hair) skrev 2020-02-10 22:56:38 följande:

    Jodå. vi finns, men vi har inte samma behov av att tala om det för omvärlden och vi blir inte aggressiva mot kvinnor som har rakat sig som tyvärr många män blir mot kvinnor som inte rakat sig.  Så vi hörs inte lika mycket.

    Är lyckligt gift med en kvinna som aldrig har rakat könet och bara rakar armhålorna om sommaren. Oftast rakar hon inte benen heller. Hon är såååå sexig!


    Skulle vara kul att se lite mer av det i samhället, tex kvinnor i kjol med lurviga ben. Tror det hade blivit vardag då och männen hade bara fått köpa det om de ville ha sex. Hade blivit mindre underlivsinfektioner utan tvekan och mindre hårsäcksinflammationer.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Gorillah) skrev 2020-02-10 23:06:37 följande:

    Skulle vara kul att se lite mer av det i samhället, tex kvinnor i kjol med lurviga ben. Tror det hade blivit vardag då och männen hade bara fått köpa det om de ville ha sex. Hade blivit mindre underlivsinfektioner utan tvekan och mindre hårsäcksinflammationer.


    Det hoppas vi defintivt inte. Hår är ofräscht. Har rakat mig sedan jag fick hår, har aldrig haft någon infektion, varför skulle man gå det?
  • Trent
    Anonym (Nix) skrev 2020-02-10 23:04:38 följande:

    Har inte sett något av det på social medier - enbart av extrema typ kroppsaktivister. Hoppas verkligen inte det sprider sig, så ofräscht


    Vad är ofräscht med att inte raka sig?
Svar på tråden Är kvinnlig kroppsbehåring inne igen?