• Anonym (Elle)

    Varför kommer de så snabbt?

    Jag har som 40+ blivit singel igen. Har senaste året dejtat och haft sex med tre män, som alla kommer jättesnabbt. Efter bara 2-3 minuters penetration!

    Jag tycker det är så skönt med penetration men hinner inte alltid komma på så kort tid...

    Vad är det som gör att de kommer så snabbt? Är det bara en ren slump att jag har hittat tre män som är snabba? Jag har varit väldigt sexuellt aktiv innan och egentligen inte upplevt det här riktigt som ett problem tidigare. Visst pratar vi inte en kvarts penetrerande, men kanske 5-10 minuter. Tror ni att de inte bryr sig riktigt? Jag upplever ändå att de försöker hålla ut... Alla påstår att jag är så skön/sexig att det är därför, men det känns som en bortförklaring. Två av männen verkar stundtals lite frustrerade över att de kommer så fort. De säger att de inte kan hålla ut med mig?

    Vad tror ni? Är det bortförklaringar?

  • Svar på tråden Varför kommer de så snabbt?
  • Anonym (Kanske)

    De kanske är ovana/länge sedan de hade sex. Behöver lite träning :)

  • Oerhörd

    De som kommer fort säger alltid att det är för att jag är så skön/sexig, de som kan hålla ut är väl inte lika intresserade då, fast de säger ju samma sak, men använder det inte som förklaring till något ^^ Tror att de har olika förutsättningar helt enkelt. Kvinnor kommer också olika fort/lätt, det är inte konstigare än så och behöver väl egentligen ingen förklaring kan jag tycka.

  • Anonym (.)
    Anonym (Kanske) skrev 2020-02-11 06:16:59 följande:

    De kanske är ovana/länge sedan de hade sex. Behöver lite träning :)


    Tror samma.

    Skulle inte vara förvånad om de blir uthålligare efter att ha haft sex regelbundet ett tag.
  • HasseA

    Fram till sisådär 40-årsåldern hade jag alltid problemet att jag kom för fort. Det var verkligen inget jag ville, men det är ju inte så att man kan styra över det, precis. "Varför?" - för att jag uppenbarligen var gjord sån.

    Nu, rätt många år senare, börjar problemet snarare vara det motsatta. Men hellre det än att komma alldeles för fort, faktiskt.


  • Anonym (Elle)

    Så det är alltså inte jag som är problemet?

    Kanske behöver förtydliga: jag har självklart varit med om att män kommer snabbt, men nu verkar det vara jätteofta. Alla tre. Jag kommer själv väldigt snabbt och brukar inte ha några problem med snabba män, men har aldrig upplevt det så genomgående. Verkar ju vara varje gång!

  • Oerhörd
    Anonym (Elle) skrev 2020-02-11 12:04:49 följande:

    Så det är alltså inte jag som är problemet?

    Kanske behöver förtydliga: jag har självklart varit med om att män kommer snabbt, men nu verkar det vara jätteofta. Alla tre. Jag kommer själv väldigt snabbt och brukar inte ha några problem med snabba män, men har aldrig upplevt det så genomgående. Verkar ju vara varje gång!


    Tre är inte så många. Prova några till ;)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Elle) skrev 2020-02-11 05:56:22 följande:

    Jag har som 40+ blivit singel igen. Har senaste året dejtat och haft sex med tre män, som alla kommer jättesnabbt. Efter bara 2-3 minuters penetration!

    Jag tycker det är så skönt med penetration men hinner inte alltid komma på så kort tid...

    Vad är det som gör att de kommer så snabbt? Är det bara en ren slump att jag har hittat tre män som är snabba? Jag har varit väldigt sexuellt aktiv innan och egentligen inte upplevt det här riktigt som ett problem tidigare. Visst pratar vi inte en kvarts penetrerande, men kanske 5-10 minuter. Tror ni att de inte bryr sig riktigt? Jag upplever ändå att de försöker hålla ut... Alla påstår att jag är så skön/sexig att det är därför, men det känns som en bortförklaring. Två av männen verkar stundtals lite frustrerade över att de kommer så fort. De säger att de inte kan hålla ut med mig?

    Vad tror ni? Är det bortförklaringar?


    Jag kan hålla på så länge jag vill iprincip. Men jag måste dra ner på tempot eller få ett break genom att tex byta ställning. Eller så kommer jag så kan vi fortsätta igen efter 5 min. Skulle det vara ok för dig ?
  • Anonym (Halle)

    Jag har alltid undrat över män som kommer så fort. Jag själv har aldrig haft lätt att komma. Visst, lättare när jag var yngre, men nu, när jag närmar mig 60, så kan jag t.o.m. ha svårt att komma vid samlag. Jag har inga problem med ståndet och lusten är på topp, men det krävs en stunds intensivt knullande innan jag kommer.

    Men det är min fru bara glad över. Hon kan få vaginalorgasmer men det kräver också att jag kan hålla på ett tag och knulla henne hårt och intensivt. Så jag klagar verkligen inte utan är glad över att jag har svårt för att komma, eller att jag är så uthållig, för att uttrycka det på ett annat sätt.

    Om jag är avhållsam 2-3 dagar så kommer jag lite snabbare, men framför allt tycker jag själv att det är skönare. Jag blir känsligare när det är några dagar sen jag fick orgasm senast.

  • Anonym (Elle)

    Det kan mannnen som jag dejtar nu också, men han är snabb och jag har svårt att hinna med. Han ser alltid till att jag hinner komma innan, men jag vill helst bli tillfredsställd vaginalt för att känna den där fulländade tillfredsställelsen...Har inte riktigt kunnat säga det till honom...

  • Anonym (Kvinna54)
    Anonym (Elle) skrev 2020-02-11 12:04:49 följande:

    Så det är alltså inte jag som är problemet?

    Kanske behöver förtydliga: jag har självklart varit med om att män kommer snabbt, men nu verkar det vara jätteofta. Alla tre. Jag kommer själv väldigt snabbt och brukar inte ha några problem med snabba män, men har aldrig upplevt det så genomgående. Verkar ju vara varje gång!


    Många singlar ligger inte så ofta. Så kommer för snabbt. Har själv upplevt detta flera gånger. Men träffade sen två killar som kan ligga i timmar. De är hårda direkt efter utlösning. Mycket intressantare
  • Xzx
    Anonym (Elle) skrev 2020-02-11 19:45:24 följande:

    Det kan mannnen som jag dejtar nu också, men han är snabb och jag har svårt att hinna med. Han ser alltid till att jag hinner komma innan, men jag vill helst bli tillfredsställd vaginalt för att känna den där fulländade tillfredsställelsen...Har inte riktigt kunnat säga det till honom...


    Varför inte det?
  • Tukt

    Fem-tio minuter av intensiv stimulans av ett kön som kanske redan är ordentligt upphetsat, ser inte jag som speciellt lite.
    Sedan vet jag såklart inte hur kåta de var innan, och hur stark stimulansen är.
    Inte för jag kan någon statistik. Men tror många kvinnor kommer efter motsvarande stimulans. I alla fall en första gång.
    Så det behöver inte vara speciellt "snabbt". Utan vill man få en förändring så handlar det nödvändigtvis inte om att männen är ovana amatörer, utan att man måste ha sexet på ett litet annat vis. Om nu långa penterationer är målet.

  • HasseA
    Anonym (Elle) skrev 2020-02-11 19:45:24 följande:

    Det kan mannnen som jag dejtar nu också, men han är snabb och jag har svårt att hinna med. Han ser alltid till att jag hinner komma innan, men jag vill helst bli tillfredsställd vaginalt för att känna den där fulländade tillfredsställelsen...Har inte riktigt kunnat säga det till honom...


     
    Om nu männen kommer för fort, och lider av det själva, då skulle jag föreslå att de använder en dildo på dig (om du nu själv skulle vara ok med det), så du kan komma igång ordentligt - och kanske komma ordentligt - innan de ens stoppar in sina egna apparater i dig. 
  • Anonym (60+)

    Jag är pensionär och har fått behov av potenspiller för att bli riktigt hård. Inget konstigt med det i min ålder. Pillren har också fått en annan fördel nämligen att jag är betydligt mer uthållig. Innan gick det för mig på några minuter. Nu dröjer det cirka 30 min innan jag får utlösning. Min fru gläds både både att få nåt hårt i sig igen och uthålligheten. 

  • Anonym (Been there)

    Kan det vara så att ni byggt upp en stämning via chat/meddelanden/telefon etc under en tid - både kort och långt innan så kan detta vara en orsak?

  • Underhill

    Tänker att man är lite olika där som man, beroende på hur ofta/längesedan senaste utlösning, sinnesstämning, vad/hur ni gör osv. En sugen man kommer säkert generellt sett rätt fort...se kan det säkert bero på ålder, singel eller upptagen man mm. Anatomin kan spela in med tänker jag. Tight mus i förhållande till storlek på dick i så. Personligen tycker jag det är trevligt att vänta ut kvinnan och där skiljer det sig säkert med :)


    E vi överens så kör vi
  • Pinotage

    Jag har dejtat en del senaste åren - jag skulle säga som man, att första gångerna är allt väldigt spännande med en ny kvinna. Det blir då naturligt att man ör mer upphetsad och kommer snabbare. Efter några gånger känner man varandra bättre.

    Det kan också vara så att du är riktigt tight - då kommer man som man fortare - det är helt enkelt mycket skönare

    Ett tips är att börja med kondom ett tag när ni älskar och avsluta utan. Jag är i alla fall betydligt uthålligare ned kondom.

  • Anonym (Elle)
    HasseA skrev 2020-02-13 07:42:05 följande:
     
    Om nu männen kommer för fort, och lider av det själva, då skulle jag föreslå att de använder en dildo på dig (om du nu själv skulle vara ok med det), så du kan komma igång ordentligt - och kanske komma ordentligt - innan de ens stoppar in sina egna apparater i dig. 
    Jag kommer inte med en dildo, plus att sexleksaker är skittråkigt, det är sånt jag leker med själv och då enbart med vibrator för att få klitorisstimulans. De är bara otäcka, oformliga och obehagliga, inte alls som den äkta varan.
  • Anonym (Elle)
    Anonym (Been there) skrev 2020-02-13 11:23:04 följande:

    Kan det vara så att ni byggt upp en stämning via chat/meddelanden/telefon etc under en tid - både kort och långt innan så kan detta vara en orsak?


    Hm.. ja det gör vi ju... det kanske är det som är skillnaden!
Svar på tråden Varför kommer de så snabbt?