Inlägg från: Anonym (Vintanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vintanten)

Ett glas vin varje helg?

Hej, som rubriken lyder undrar jag vad ni anser om ett glas vin varje helg. Jag älskar att smutta på ett glas vin till lördagsmiddagen och ofta tar jag med glaset till soffläge efter maten då jag dricker rätt sakta. Handlar ju inte om någon berusning på den lilla mängden utan frågan e ju mer om det är okej att dricka så ofta. Ibland blir det ett glas på fredag å ett på lördag. Ibland bara ena dan. Ibland inget alls..

• Svar på tråden Ett glas vin varje helg?
  • Anonym (Vintanten)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-11 17:24:16 följande:

Varför frågar du?

Jag frågar för att jag söker svar :) när jag tänker för mig själv att jag dricker varje helg låter det mycket, men jag antar att det är en fråga om mängd snarare än hur ofta.
  • Anonym (Vintanten)
    Fiona M skrev 2020-02-11 17:10:49 följande:

Hur kommer det sig att du alls ställer frågan TS? Hur går dina tankar?

När jag sa för mig själv att jag dricker varje helg lät det mycket.. Men det är väl snarare fråga om mängd än hur ofta.
  • Anonym (Vintanten)
    Anonym (H) skrev 2020-02-11 17:12:14 följande:

Min sambo tar en folköl efter jobbet typ varje dag. Ser inget fel i om jag skulle vilja ta ett litet glas rött varje dag heller.. Nu gör jag inte det, men OM.

Det har jag hört fler som gör. Alltså en folköl om dan. Kan själv göra det speciellt på sommaren. Ta en iskall efter jobbet eller till middan.
Svar på tråden Ett glas vin varje helg?