• Undrandee

    Hur ofta ha sex innan ÄL?

    En fråga, min ÄL är beräknad att äga rum den 18/2, baserat på min mens som var den 4/2, har alltsä ingen riktig koll och får aldrig några ägglossningssekret heller.

    när skulle ni ha haft sex för att pricka?

    Alltså nån vecka innan, några dagar innan tex.

    Har hört att varje dag inte är bra för spermierna? Vi är inget par som har sex varje dag heller, utan mer när lusten faller på.

  • Svar på tråden Hur ofta ha sex innan ÄL?
  • Undrandee
    Anonym (H) skrev 2020-02-11 14:53:14 följande:

    Varannan dag.


    Okej, från mensens sista dag då ungefär eller?
  • Anonym (H)
    Undrandee skrev 2020-02-11 14:59:52 följande:

    Okej, från mensens sista dag då ungefär eller?


    Japp.
  • Anonym (Anonym)

    Det är helt ok för spermierna att ha sex varje dag och ni bör sätta igång senast på alla hjärtans dag och då köra varje dag till o med den 20:e.

    Däremot ska man inte ha sex för sällan eftersom kvaliteten på spermierna försämras då, så varannan dag är bra. 

  • Undrandee
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-11 17:27:09 följande:

    Det är helt ok för spermierna att ha sex varje dag och ni bör sätta igång senast på alla hjärtans dag och då köra varje dag till o med den 20:e.

    Däremot ska man inte ha sex för sällan eftersom kvaliteten på spermierna försämras då, så varannan dag är bra. 


    Oj, så pass? :o

    vi har sex typ 2, MAX 3 ggr i veckan normalt.

    vad konstigt, jag har hört tvärtom att spermierna blir färre ovh långsammare om mannen kommer varje dag
  • Anonym (Anonym)
    Undrandee skrev 2020-02-11 19:07:23 följande:
    Oj, så pass? :o

    vi har sex typ 2, MAX 3 ggr i veckan normalt.

    vad konstigt, jag har hört tvärtom att spermierna blir färre ovh långsammare om mannen kommer varje dag
    Jag googlade på det där sista så sent som idag, tror att det var på CB:s hemsida jag läste det.
  • Gnusmas
    Undrandee skrev 2020-02-11 19:07:23 följande:

    Oj, så pass? :o

    vi har sex typ 2, MAX 3 ggr i veckan normalt.

    vad konstigt, jag har hört tvärtom att spermierna blir färre ovh långsammare om mannen kommer varje dag


    Jag har också hört det. Men jag tror att det gäller främst om man har en något sämre spermieproduktion.. jag tror att sex varannan dag är bäst, var tredje dag helt ok.
  • larssonc

    Vi har sex varannan dag efter mensens slut fram till pos äl test då har vi sex varje dag tills jag ser att min temp har stigit = ägget har släppt. Hade jag inte haft några tester hade jag kört på minst varannan dag.

Svar på tråden Hur ofta ha sex innan ÄL?