• Anonym (tillbaks till 70-talet)

    Kommer Sverige kunna bli tryggt igen?

    Hur tänker ni om framtiden?Har ni tilltro till att saker kommer att kunna bli bättre i vårt land tex. Att vi kommer att kunna få tillbaks välfärden och välviljan och minska klyftor och våldet?
    Hur många år kommer det då att ta tror ni? Eller kommer saker försämras istället både här och i väst? Tänker inte på klimatet nu eller virus utan mer politiskt och ekonomiskt!

  • Svar på tråden Kommer Sverige kunna bli tryggt igen?
  • Anonym (Sigge)
    Anonym (Maria) skrev 2020-02-12 13:16:05 följande:

    Det finns också kvinnor som vågar uttrycka andra åsikter, men det har ju ofta ett högt pris. Offentliga kvinnor som Katerina Janouch, är ett exempel på hur man kan bli behandlad om man vågar stå för sina åsikter. Jag har varit vaken ganska lång tid, men kan inte bara prata rakt ut om vad jag tycker och tänker eftersom många runt mig är väldigt naiva och helt hjärntvättade faktiskt.

    Sedan har de ofta själva riktigt unkna åsikter om invandrade människor. Typ - "så gör de i sin kultur" och "de fattar inte sådant helt enkelt" efter en enkel språkförbistring. Har varit med om detta många ggr. Oftast kvinnor som som röstar vänster, Miljöpartiet dylikt.


    Är det inte lite komiskt att Katerina Janouch inte är en svensk kvinna ursprungligen

    Undrar hur den svenska kvinnan egentligen tänker sig hur framtiden ska se ut .

    Var i Estland på jobbresa förra veckan vi diskuterade allmänt läget i Sverige och uppriktigt sagt deras åsikt var redan klar Sverige ses inte längre som något föregångsland för dom

    Finland däremot såg man upp till, vem kan klandra dom
  • Liberté

    Välfärden as we know it är redan död. Folk ser att de får mindre och mindre fast betalar mer än många andra länder.

    Vi har en VÄLDIGT stor grupp som lever på bidrag som dessutom kommer öka i takt med släktingar följer med in.

    Bidragsgruppen går i princip bara att bryta med meniala arbeten för extremt låg kompetens och det innebär lönedumpning för okvalificerade.

    Alternativet om man inte gör detta så kommer folk rösta bort välfärden för folk kommer inte se en möjlighet att betala för de som inte gör det utan att samtidigt slänga bort sin pension (som redan börjar bli löjligt sent).

    Själv har jag redan planerat att bo utomlands vid pension. Många andra länder har mycket mer fördelaktiga skatter för pensionärer samt avdrag.

    Gör inte misstaget att gå på att ökade skatter kommer rädda välfärden då det endast kastas ned i ett svart hål av bidrag och liknande.

    När tage erlander gick i pension hade vi ett skattetryck på 34.1 % idag har vi över 44%, inte fan är vår välfärd bättre.

  • AndreaBD
    Liberté skrev 2020-02-12 17:10:05 följande:

    När tage erlander gick i pension hade vi ett skattetryck på 34.1 % idag har vi över 44%, inte fan är vår välfärd bättre.


    Hur räknar du då? Kommunalskatten är väl inte högre än 34 % någonstans i landet. Jo, jag vet att man betalar mer om man kommer över en viss gräns. Någon som tjänar riktigt bra kan hamna på 44 %, men bara de. 
  • Liberté
    AndreaBD skrev 2020-02-12 17:19:32 följande:
    Hur räknar du då? Kommunalskatten är väl inte högre än 34 % någonstans i landet. Jo, jag vet att man betalar mer om man kommer över en viss gräns. Någon som tjänar riktigt bra kan hamna på 44 %, men bara de. 
    Generellt skattetryck.

    Spanien ligger på 34% idag exempelvis.

    Räknar man försök på totalt skattetryck så skulle nog sverige ligger högre då vi dubbelskattas för vissas saker andra länder inte har,


  • Anonym (K)
    AndreaBD skrev 2020-02-12 17:19:32 följande:

    Hur räknar du då? Kommunalskatten är väl inte högre än 34 % någonstans i landet. Jo, jag vet att man betalar mer om man kommer över en viss gräns. Någon som tjänar riktigt bra kan hamna på 44 %, men bara de. 


    Vi har mängder med andra skatter än inkomstskatt. På våra skattade pengar betalar vi ännu mer skatt.
  • Anonym (Tapillret)

    Ja, men tyvärr är det för sent för politiska lösningar. Smällen blir så mycket större och vi måste se till at vinna. Nästa krig blir kriget mot globalismen och mellan ideologier. Därför kommer smällen över heka världen.

  • AndreaBD
    Liberté skrev 2020-02-12 17:22:13 följande:
    Generellt skattetryck.

    Spanien ligger på 34% idag exempelvis.

    Räknar man försök på totalt skattetryck så skulle nog sverige ligger högre då vi dubbelskattas för vissas saker andra länder inte har,
    Ja, om du räknar moms och sånt. 
  • Liberté
    Anonym (Tapillret) skrev 2020-02-12 18:11:53 följande:

    Ja, men tyvärr är det för sent för politiska lösningar. Smällen blir så mycket större och vi måste se till at vinna. Nästa krig blir kriget mot globalismen och mellan ideologier. Därför kommer smällen över heka världen.


    Då är du 25 är försent om du ska slåss mot globalism. Den vann långt tidigare.

    Det som är kommande striden nu är väst mot Kina/Ryssland och hur dessa två kommer dela upp planeten. De få som står utanför kommer endast vara brickor i ett spel. Kalla krigets 2.0 började för ett par år sedan och värre kommer det bli.
  • Anonym (För sent)

    För sent. Det skulle ni tänkt på innan, som man röstar får man ligga.

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sigge) skrev 2020-02-12 16:45:17 följande:

    Är det inte lite komiskt att Katerina Janouch inte är en svensk kvinna ursprungligen

    Undrar hur den svenska kvinnan egentligen tänker sig hur framtiden ska se ut .

    Var i Estland på jobbresa förra veckan vi diskuterade allmänt läget i Sverige och uppriktigt sagt deras åsikt var redan klar Sverige ses inte längre som något föregångsland för dom

    Finland däremot såg man upp till, vem kan klandra dom


    Ja, annars brukar det ju vara rasistiskt om man har åsikter människor med utländskt ursprung. Enligt svenska agenda. Kvinna dessutom. Hon är väl för vit. Nä, det är nog fler och fler länder som får upp ögonen för hur Sverige rasat utför. Tänk så bra det skulle kunna vara egentligen. Tack till de flesta politiker, så kallade mediatyckare som får väl mycket utrymme, ni har förstört vårat land. Vilseleda människor.
  • Anonym (För sent)
    Anonym (Maria) skrev 2020-02-12 13:16:05 följande:

    Det finns också kvinnor som vågar uttrycka andra åsikter, men det har ju ofta ett högt pris. Offentliga kvinnor som Katerina Janouch, är ett exempel på hur man kan bli behandlad om man vågar stå för sina åsikter. Jag har varit vaken ganska lång tid, men kan inte bara prata rakt ut om vad jag tycker och tänker eftersom många runt mig är väldigt naiva och helt hjärntvättade faktiskt.

    Sedan har de ofta själva riktigt unkna åsikter om invandrade människor. Typ - "så gör de i sin kultur" och "de fattar inte sådant helt enkelt" efter en enkel språkförbistring. Har varit med om detta många ggr. Oftast kvinnor som som röstar vänster, Miljöpartiet dylikt.


    Vad har hänt henne?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (För sent) skrev 2020-02-12 20:15:09 följande:

    Vad har hänt henne?


    Det som hänt är att hon gått från att vara en välansedd författare, sexualrådgivare, ofta inbjuden till tv-soffor och dylikt till att blivit väldigt "kontroversiell" Det började om jag inte minns fel att hon pratade i tjeckisk tv (el radio?) om hur Sverige har problem. Hon skadade Sverigebilden!

    Ja, sedan har hon väl helt enkelt gått sin egna väg. Lyfter olika samhällsproblem på KaterinaMagasin på nätet numera, intressant.
  • Anonym (Uppgiven)

    Svaret på frågan om Sverige kommer kunna bli tryggt igen är tyvärr nej.

    Inte under min livstid, eller mina barns, eller mina eventuella barnbarns. Det är tragiskt att det gick så fel, så fort.

  • Anonym (Tapillret)
    Liberté skrev 2020-02-12 18:34:44 följande:

    Då är du 25 är försent om du ska slåss mot globalism. Den vann långt tidigare.

    Det som är kommande striden nu är väst mot Kina/Ryssland och hur dessa två kommer dela upp planeten. De få som står utanför kommer endast vara brickor i ett spel. Kalla krigets 2.0 började för ett par år sedan och värre kommer det bli.


    Verkligen inte. Det är nu det bryter ut. Globalist....erna ligger bakom allt, även Kina och Ryssland.
  • Liberté
    Anonym (Tapillret) skrev 2020-02-13 18:21:36 följande:
    Verkligen inte. Det är nu det bryter ut. Globalist....erna ligger bakom allt, även Kina och Ryssland.
    Testa att läsa ett par kurser inom ekonomisk teori och global ekonomi på något av våre bättre universitet och kom tillbaka sen när du har koll på vad du dillar om.
  • Anonym (Tapillret)
    Liberté skrev 2020-02-14 12:07:50 följande:

    Testa att läsa ett par kurser inom ekonomisk teori och global ekonomi på något av våre bättre universitet och kom tillbaka sen när du har koll på vad du dillar om.


    Sanningen är farlig, men fortsätt vara kontrollerad opposition du...
  • Liberté
    Anonym (Tapillret) skrev 2020-02-14 19:49:52 följande:
    Sanningen är farlig, men fortsätt vara kontrollerad opposition du...
    Det där är inte ens ett jävla svar. Din syn på omvärlden är ungefär lika seriös som flat earth teorin.
  • klyban
    Liberté skrev 2020-02-15 11:22:15 följande:
    Det där är inte ens ett jävla svar. Din syn på omvärlden är ungefär lika seriös som flat earth teorin.

    De klarar inte diskussionen, då väljer man sätta sig ned och tjura istället och prata om inget alls.
    Dom vaknar sedan i lågkonjunkturen en del av dom, en del andra har inte kapaciteten ens förstå vad de säger.
    Utan de bara upprepar nått de inte förstår sig på, tron de sagt nått.(Som exemplet precis)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Tapillret)
    Liberté skrev 2020-02-15 11:22:15 följande:

    Det där är inte ens ett jävla svar. Din syn på omvärlden är ungefär lika seriös som flat earth teorin.


    Har man inget eget svar angriper man motståndarens. Du gör en klassiker.
Svar på tråden Kommer Sverige kunna bli tryggt igen?