• Wed 12 Feb 2020 07:28
    1860 visningar
    13 svar
    13
    1860

    Är trött på att vara tjock, bästa bantningskuren?

    Monmoi skrev 2020-02-12 04:07:07 följande:

    Ska jag vara ärlig så svält! Finns inga genvägar eller saker som heter: ät en rejäl frukost och lunch och middag och mellanmål och drick massor med vatten. Bullshit!

    På mig har svält funkat. Vet att många kommer bli chockade och minst två här kommer säga att det är farligt. Bullshit. Muslimerna svälter ju flera timmar per dag när de har sin fasta. Skillnaden är att du får dricka vatten och nån frukt om du vill. Men annars, lär din kropp att svälta. På endast några dagar kommer du märka att din hunger går från rejäl till ingenting.

    Med svälta menar jag givetvis att du äter NÅGOT, men inte tre måltider per dag! Och inga snacks! Och inga mellanmål ! Du äter tex. middag! Thats it. Håller du det i tre dagar så lär du se skillnad direkt och även långsiktigt då din kropp inte vill ha mer mat än under dessa svältdagar.

    Det värsta man kan göra är följa alla dessa fina dieter. Du går ner en gram varannan månad och lyckas gå ner några kilon väl men så är de tillbaka igen vid nästa fika. Nej! Ingen orkar.

    Svält, tuff lösning för tuffa problem.

    Gick upp 20 kilo under graviditeten. När barnen fyllde 30 dagar vägde jag 58 kg som mitt normala jag. Efter 5 år väger jag fortfarande 57-58 kg. Nu kommer nån säga att det var all vätska och skit som rann av mig. Nej, jag åt 10 kanelbullar per dag under graviditeten. Fick snabbt bort fetman och aptiten med svält.


    Det kanske fungerade för dig men har man en hetsätningsproblematik i grunden så är det inte den ultimata lösningen, plus att du förlorar större delen muskler.
    Det är lätt att svälta sig men svårt att hålla vikten sen när man ska börja äta igen. 

    Det bästa sättet för en tjock person att bli smal och hålla sig smal är att hitta en fungerande vardag med mat och träning. Lev som du planerar att leva för resten av ditt liv. 
Svar på tråden Är trött på att vara tjock, bästa bantningskuren?