• Thu 13 Feb 2020 11:47
    208 visningar
    8 svar
    8
    208

    Sex 4-5 dagar innan beräknad ÄL

    Har beräknad ÄL 17/18

    mannen dock borta efter söndag och sen 4 dagar framåt...

    finns det någon som lyckats bli gravida av att ha sex 4-5 (kanske fler dagar) innan sin ÄL?

  • Svar på tråden Sex 4-5 dagar innan beräknad ÄL
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 13 Feb 2020 13:02
    #1

    Om ni har sex varje dag tills han åker så ligger ni bra till! Söndag är ju 1-2 dagar före ÄL så det passar ju jättebra.

  • Thu 13 Feb 2020 13:20
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 13:02:28 följande:

    Om ni har sex varje dag tills han åker så ligger ni bra till! Söndag är ju 1-2 dagar före ÄL så det passar ju jättebra.


    Nackdelen är att han är väldigt trött på kvällarna efter jobbet och skulle inte klara av sex varje dag, tyvärr. :/

    jag å andra sidan skulle absolut kunna tänka mig varje dag!

    Funderar på att vänta tills söndag, så han är riktigt upphetsad och man är så nära ÄL-dagen som möjligt, men samtidigt vill jag ligga innan dess också..
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 13 Feb 2020 14:52
    #3
    Undrandee skrev 2020-02-13 13:20:37 följande:
    Nackdelen är att han är väldigt trött på kvällarna efter jobbet och skulle inte klara av sex varje dag, tyvärr. :/

    jag å andra sidan skulle absolut kunna tänka mig varje dag!

    Funderar på att vänta tills söndag, så han är riktigt upphetsad och man är så nära ÄL-dagen som möjligt, men samtidigt vill jag ligga innan dess också..
    Då beror det på hur gärna ni vill ha barn. Ibland får man bara ställa upp helt enkelt, det rör sig om ett fåtal viktiga dagar i månaden. Fre-sön borde ni minst ha sex varje dag.
  • Thu 13 Feb 2020 16:37
    #4
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 14:52:21 följande:

    Då beror det på hur gärna ni vill ha barn. Ibland får man bara ställa upp helt enkelt, det rör sig om ett fåtal viktiga dagar i månaden. Fre-sön borde ni minst ha sex varje dag.


    Vi vill båda två, men han känner lätt prestationsångest och då blir det tvärstopp. Så blev det förra månaden. Vi har haft lätt att bli gravida (hade sex mer sällan än nu), men tyvärr slutade det med 2 missfall på 6 månader förra året.
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 13 Feb 2020 18:09
    #5
    Undrandee skrev 2020-02-13 16:37:40 följande:
    Vi vill båda två, men han känner lätt prestationsångest och då blir det tvärstopp. Så blev det förra månaden. Vi har haft lätt att bli gravida (hade sex mer sällan än nu), men tyvärr slutade det med 2 missfall på 6 månader förra året.
    Usch, det måste ha varit hemskt! Ja killar verkar lätt få prestationsångest, men ni måste båda försöka skaka av er den känslan och göra det till en lättsam stund, om ni kan.
  • Thu 13 Feb 2020 18:58
    #6
    Undrandee skrev 2020-02-13 13:20:37 följande:

    Nackdelen är att han är väldigt trött på kvällarna efter jobbet och skulle inte klara av sex varje dag, tyvärr. :/

    jag å andra sidan skulle absolut kunna tänka mig varje dag!

    Funderar på att vänta tills söndag, så han är riktigt upphetsad och man är så nära ÄL-dagen som möjligt, men samtidigt vill jag ligga innan dess också..


    Alltså har du ägglossning ett antal dagar efter att han åkt så skulle jag säga att ha sex dan innan han åker blir bra! Att ha sex innan dess tror jag inte hjälper er alls faktiskt.
  • Thu 13 Feb 2020 19:38
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 18:09:23 följande:

    Usch, det måste ha varit hemskt! Ja killar verkar lätt få prestationsångest, men ni måste båda försöka skaka av er den känslan och göra det till en lättsam stund, om ni kan.


    Ja det tog hårt, tror det bidrar till hans prestationsångest. Vi är båda rädda för nya missfall, men vill samtidigt ha en bebis :/
  • Thu 13 Feb 2020 19:43
    #8
    Gnusmas skrev 2020-02-13 18:58:34 följande:

    Alltså har du ägglossning ett antal dagar efter att han åkt så skulle jag säga att ha sex dan innan han åker blir bra! Att ha sex innan dess tror jag inte hjälper er alls faktiskt.


    Ja jag känner lite samma sak. Ibland vissa månader kan min ÄL komma några dar senare har jag märkt.
Svar på tråden Sex 4-5 dagar innan beräknad ÄL