• Anonym (svårt)

    Fler som känner att ni aldrig kommer att träffa någon?

    Jag är 40 och ensamstående på heltid med ett barn efter att hans pappa gick bort för sex år sen. Har haft två relationer sedan dess men ingen av dem kändes riktigt bra, dvs jag var inte riktigt attraherad, de hade inte "det" och det kändes mer som att jag gav dem en chans och trodde det skulle kännas bättre med tiden, men icke.

    Jag har varit riktigt attraherad två gånger på 15 år (!), dels med mitt barns pappa när jag träffade honom och var nykär för första gången (trots att jag hade haft förhållanden tidigare) och nu är jag oerhört attraherad av en man i min närhet som liksom är sex on legs men som inte är tillgänglig för mig så honom blir det aldrig något med. Två gånger på 15 år! 

    Jag är övertygad om att attraktion och kärlek bara händer. Har testat nätdejting och det var där jag träffade mina senaste män, men det är verkligen inget för mig. Ingen spänning, ingen attraktion och att springa på dejter stup i kvarten är bara så jobbigt. Vill träffa någon i verkligheten men om det bara händer så kanske jag får vänta i 15 år till?! Jag är trevlig och ser nog ganska bra ut men det verkar som att alla bra män i 30 -och 40-årsåldern är upptagna. Är de inte upptagna har de en massa egna problem eller ett problematiskt förhållande till exfrun.. Been there done that. 

    Vad gör man, är det celibat i resten av livet som gäller? Herregud, jag är i min bästa ålder och skulle kunna ha så mycket sex med någon jag är attraherad av..

  • Svar på tråden Fler som känner att ni aldrig kommer att träffa någon?
  • Anonym (S)
    Anonym (XXX) skrev 2020-02-15 21:45:30 följande:

    Det har jag aldrig upplevt. Känslor av vänskap, tillgivenhet, trygghet o.s.v. kan växa fram med tiden. Men aldrig attraktion. Den måste finnas där precis från början. Och utan attraktion kan det inte bli någon förälskelse heller. Detta måste starta i attraktion - nästa steg är att man tänker mycket på den man är attraherad av, och sista steget är att man blivit fixerad av honom och slutat uppfatta andra som attraktiva. Då är man kär. 


    Fast det där är olika. Jag behöver lära känna en person för att attraktion ska uppstå. Fast du kanske bara menade för dig, inte att det var allmängiltigt?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (S) skrev 2020-02-15 21:53:33 följande:
    Fast det där är olika. Jag behöver lära känna en person för att attraktion ska uppstå. Fast du kanske bara menade för dig, inte att det var allmängiltigt?
    Jag tror att "mitt sätt" är vanligare än "ditt" i alla fall. Nåja, det spelar ingen roll - TS är tydligen som jag, och det är hennes tråd! Och jag tror inte heller att man kan lära om när det gäller detta. Det sitter djupare, förmodligen i det limbiska systemet. 
  • Anonym (it)
    Anonym (S) skrev 2020-02-15 20:32:10 följande:
    Ok. Att man kan välja att ha ett förhållande med någon som man inte är attraherad av? Då missförstod jag dig, trodde som sagt att du menade att man kunde sänka ribban för när man blir attraherad.

    Uppfattade tråden som att ts är ledsen för att hon har svårt att träffa någon som hon blir attraherad av och att det är just det hon vill. Då hjälper det ju inte att ha en relation utan attraktion, eftersom det inye är att ha en relation i största allmänhet som är det hon vill och som tråden handlar om. Men jag kanske missförstod det också.
    <Det beror på vad du menar med attraktion, kärlek , förälskelse och attraktion är inte samma sak, man kan känna attraktion till någon man inte kär eller förälskad i och man kan ha sex med någon man inte är kär eller förälskad i. Atraktion måste man däremot känna, annars blir det ju motbjudande.
  • Anonym (S)
    Anonym (it) skrev 2020-02-15 22:31:06 följande:

    <Det beror på vad du menar med attraktion, kärlek , förälskelse och attraktion är inte samma sak, man kan känna attraktion till någon man inte kär eller förälskad i och man kan ha sex med någon man inte är kär eller förälskad i. Atraktion måste man däremot känna, annars blir det ju motbjudande.


    Och det är väl det som ts upplever att hon har svårt att känna? Attraktion alltså. Hennes problem är att hon träffar på få personer som hon känner attraktion för. Så uppfattar i alla fall jag henne. Tråden handlar om att hon är "frustrerad" över att hon inte träffar på någon som hon känner sig attraherad av. Och då förstår jag inte vad det är för ribba hon ska sänka för att uppnå det som hon är ute efter - attraktion.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (S) skrev 2020-02-16 07:17:49 följande:

    Och det är väl det som ts upplever att hon har svårt att känna? Attraktion alltså. Hennes problem är att hon träffar på få personer som hon känner attraktion för. Så uppfattar i alla fall jag henne. Tråden handlar om att hon är "frustrerad" över att hon inte träffar på någon som hon känner sig attraherad av. Och då förstår jag inte vad det är för ribba hon ska sänka för att uppnå det som hon är ute efter - attraktion.


    Precis. Enda ribban jag kan sänka är om jag ska ha attraktion som ett krav för att inleda något. Dock efter min senaste erfarenhet av attraktion där en blick får mig ur balans och jag bara velat ta på honom så säger det mig att det är det jag siktar på framöver också.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (S) skrev 2020-02-16 07:17:49 följande:
    Och det är väl det som ts upplever att hon har svårt att känna? Attraktion alltså. Hennes problem är att hon träffar på få personer som hon känner attraktion för. Så uppfattar i alla fall jag henne. Tråden handlar om att hon är "frustrerad" över att hon inte träffar på någon som hon känner sig attraherad av. Och då förstår jag inte vad det är för ribba hon ska sänka för att uppnå det som hon är ute efter - attraktion.
    Ja, och det kan jag också känna igen mig i... Den "ribban" går inte att sänka medvetet. Dock tror jag (vet inte om det gäller TS, men det gäller nog mig själv...) att man omedvetet kan höja ribban så mycket att det blir svårt för en att hitta någon i verkligheten, om man ägnar mycket tid åt att titta på/lyssna på extremt snygga och charmiga artister, skådespelare o.s.v..

    Det händer något i hjärnan som gör att ribban "fastnar på den nivån", och sedan kan nästan ingen som man har möjlighet att träffa i verkligheten väcka dom känslorna. Motsvarigheten till män som tittar mycket på porr - sedan kan de inte få erektion tillsammans med vanliga tjejer...

    Att börja ligga med män som man inte upplever som attraktiva, löser dock inte problemet. (Och det vet jag också av erfarenhet...)
  • Anonym (Boccia)
    Anonym (XXX) skrev 2020-02-16 08:59:11 följande:
    Att börja ligga med män som man inte upplever som attraktiva, löser dock inte problemet. (Och det vet jag också av erfarenhet...)
    Jag tror att sex ska vara kul. Ligger man med nån man inte tycker är attraktiv så tror jag inte att det är kul.
  • Anonym (Snart 38 år)

    Jag är tjej och snart 38 år. Känner som jag troligen inte kommer träffa någon igen. Barn har jag valt bort själv. Varit singel i lite mer än 3 år och provat detta med nätdejting i perioder men går väldigt segt.

    Många vill ses enbart för sex, någon tidigare flört dyker upp för dem eller så säger de att de inte har tid för ett förhållande etc.

    Många som backar när man efter några veckors chattade föreslår att ses på en fika eller öl. Typ de har tid att sitta och skriva ibland flera timmar per kväll men inte tid att ses IRL.

    Sen som sagt så här jag lite krav själv som jag inte anser orimliga men gör det svårare för mig att träffa någon. Dels detta att jag valt att inte skaffa barn, trivs bra där jag bor (topp 5 stad gällande befolkning) samt bra jobb och socialt umgänge. Allt detta har jag för att uppnå.

    Vidare vill jag ha någon som har en eftergymnasial utbildning och är skuldfri.

    De jag träffar IRL på jobbet och i andra samhang är i relationer redan. Jag testade krogen igår men mest bara folk runt 25 års åldern ute möjligen någon närmare 30 år.

  • Anonym (Svårt2)
    Anonym (svårt) skrev 2020-02-13 18:55:43 följande:

    Vad gör man, är det celibat i resten av livet som gäller? Herregud, jag är i min bästa ålder och skulle kunna ha så mycket sex med någon jag är attraherad av..


    Är det främst män omkring 40 du vill träffa? hur är det med yngre killar kring 20? 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Svårt2) skrev 2020-02-16 10:19:25 följande:

    Är det främst män omkring 40 du vill träffa? hur är det med yngre killar kring 20? 


    Jag träffar gärna män mellan 30-45 ca. Har en preferens för något yngre män vilket inte gör saken lättare. Många män kring 30-35 har inga barn än och vill träffa en kvinna de kan få barn med.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (XXX) skrev 2020-02-16 08:59:11 följande:

    Ja, och det kan jag också känna igen mig i... Den "ribban" går inte att sänka medvetet. Dock tror jag (vet inte om det gäller TS, men det gäller nog mig själv...) att man omedvetet kan höja ribban så mycket att det blir svårt för en att hitta någon i verkligheten, om man ägnar mycket tid åt att titta på/lyssna på extremt snygga och charmiga artister, skådespelare o.s.v..

    Det händer något i hjärnan som gör att ribban "fastnar på den nivån", och sedan kan nästan ingen som man har möjlighet att träffa i verkligheten väcka dom känslorna. Motsvarigheten till män som tittar mycket på porr - sedan kan de inte få erektion tillsammans med vanliga tjejer...

    Att börja ligga med män som man inte upplever som attraktiva, löser dock inte problemet. (Och det vet jag också av erfarenhet...)


    Extremt snygga män eller män som alla tycker är snygga faller inte mig i smaken. Det är annat som gör att min attraktion väcks, tex ögonen, kroppsspråk, röst m.m. Hårfärg, inkomst och sånt spelar heller ingen roll. Det mina två största attraktioner haft gemensamt är energin. Svårt att förklara utan att det låter new age-aktigt men vibrationerna på något sätt, lite samma typ av personlighet.
  • Anonym (Sant)
    Anonym (svårt) skrev 2020-02-16 12:00:48 följande:

    Jag träffar gärna män mellan 30-45 ca. Har en preferens för något yngre män vilket inte gör saken lättare. Många män kring 30-35 har inga barn än och vill träffa en kvinna de kan få barn med.


    Tänker likadant. Man får som medelålders kvinna vänta ut dessa herrar som vill hitta en kvinna att få barn med.

    Om några år inser de att loppet är kört ifall de vill bli unga pappor och då kanske dessa yngre killar utan barn ger upp hoppet och där kan du bli perfekt match. Visst?
  • Anonym (it)
    Anonym (svårt) skrev 2020-02-16 08:21:26 följande:
    Precis. Enda ribban jag kan sänka är om jag ska ha attraktion som ett krav för att inleda något. Dock efter min senaste erfarenhet av attraktion där en blick får mig ur balans och jag bara velat ta på honom så säger det mig att det är det jag siktar på framöver också.
    Fast vad menar du med attraktion?
    Gör du någon skillnad mellan attraktion och kärlek eller är det samma sak för dig?
  • Anonym (svårt)
    Anonym (it) skrev 2020-02-17 02:42:56 följande:
    Fast vad menar du med attraktion?
    Gör du någon skillnad mellan attraktion och kärlek eller är det samma sak för dig?
    Attraktion -jag dras till personen, vill vara nära, vill ha fysisk kontakt, vill prata m.m. Jag måste känna attraktion för att bli kär. 

    Jag har haft relationer där jag inte känt attraktion, kanske för att ha någon, inte vara ensam.. Vill inte göra så igen och nej attraktion brukar inte växa fram för mig, att en person är intressant på något sätt brukar stå klart för mig efter en kort stund.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Sant) skrev 2020-02-16 13:23:49 följande:
    Tänker likadant. Man får som medelålders kvinna vänta ut dessa herrar som vill hitta en kvinna att få barn med.

    Om några år inser de att loppet är kört ifall de vill bli unga pappor och då kanske dessa yngre killar utan barn ger upp hoppet och där kan du bli perfekt match. Visst?
    Sen är det ju också så att många män kring 30-35 är upptagna tyvärr. De kanske både är upptagna och har barn t.o.m. 

    Det jag hoppas på är att när jag är 50 så skiljer sig dessa män som är 40 och då har jag min chans.. 
  • Anonym (Sant)
    Anonym (svårt) skrev 2020-02-17 08:50:51 följande:

    Sen är det ju också så att många män kring 30-35 är upptagna tyvärr. De kanske både är upptagna och har barn t.o.m. 

    Det jag hoppas på är att när jag är 50 så skiljer sig dessa män som är 40 och då har jag min chans.. 


    Ja Haha. Tänkerer lika. Eller att de aldrig får barn och sedan lediga upp i åldern. :)
Svar på tråden Fler som känner att ni aldrig kommer att träffa någon?