• Thu 13 Feb 2020 19:02
    1183 visningar
    13 svar
    13
    1183

    40 graders feber och slö

    Har du fått rådet att ge Alvedon och Ipren tillsammans? Det brukar ha god effekt på hög feber. Även att lägga kallt, exempelvis blöta kalla handdukar i ljumskar på sidan av halsen där de stora artärerna finns. Kan vara tredagarsfeber?

  • Thu 13 Feb 2020 19:34
    #7
    kinaamirb skrev 2020-02-13 19:23:16 följande:

    Jo vi fick rådet, min sambo har just varit och hämtat så det ska vi ge här till läggdags! Funderade på det, kan dom ha det när dom är såhär stora? Har en väldigt kinkig liten gosse, så har försökt med kalla handdukar men det totalvägrar han


    Ja det kan de även om det inte är så vanligt. Huvudsaken är att han får i sig vätska och att ni kontrollerar att han inte ter sig uttorkad med jämna mellanrum. Kontrollera urin, saliv, att ögonen är fuktiga samt nyp tag i huden på handen eller underarmen. Den ska inte stanna kvar ihopnypt när man släpper. Och så klart åka in om ni känner er oroliga. Dock rekommenderar jag inte att man ljuger om symtom när man kontaktar vården som någon skrev.
  • Thu 13 Feb 2020 20:19
    #9
    kinaamirb skrev 2020-02-13 20:10:14 följande:

    Tack för tips! Uttorkad verkar han inte vara i alla fall, senaste kisset var ljusare än gången innan t.ex! Nej det gör jag inte, känns fel att säga att han inte dricker när han faktiskt gör det. Orolig är jag ju, men vet inte om det bara är för att det är första gången har är såhär sänkt av hög feber...


    Det kommer gå bra. Klart man är orolig, annars vet jag inte vad man är för förälder :)
Svar på tråden 40 graders feber och slö