• Fri 14 Feb 2020 07:43
    2538 visningar
    8 svar
    8
    2538

    Lågt antal spermier (4 miljoner rörliga)

    Hej!

    (Skrev i en annan kategori innan men tror kanske detta passar bättre här. Hoppas på svar!!)

    Min kille gjorde ett test för att se hur många spermier han har... Det visar sig att han bara har 8 miljoner varav 47% är aktiva, dvs ca 4 miljoner. Jag är väldigt väldigt nedstämd och ledsen då allt jag vill är att då barn tillsammans med honom. Vi får först hjälp med ivf i höst, vilket jag helst inte vill då jag helst av allt vill bli gravid på naturlig väg.

    Skulle behöva höra lite historier från er! Har ni erfarenhet av liknande situationer och hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Lågt antal spermier (4 miljoner rörliga)
  • Sat 15 Feb 2020 08:48
    #2

    Tack för ditt svar! Det glädjer mig verkligen att läsa! Hoppas att vi har lika tur som ni. Det räcker ju verkligen bara med att en liten spermie hittar fram till ägget. Så trots ett lågt spermieantal så finns det ju ändå spermier där!

    Känns väldigt jobbigt att behöva gå igenom en ivf. Dessutom att vi måste vänta till hösten för att få hjälp... Det här är bara en evig väntan!

  • Wed 20 May 2020 17:28
    #5

    Hej,

    Här kommer jag in några månader senare. Här försökt hålla mig borta från familjeliv ett tag. Men skönt att höra att vi inte är ensamma.

    Jag och min kille har precis gått igenom vår första ivf på Livio i Stockholm. Jag hade ET idag så är väldigt hoppfull :)

  • Wed 20 May 2020 18:03
    #7
    SvenOlsson skrev 2020-05-20 18:01:12 följande:

    Det var glada nyheter! Roligt att det gick så snabbt för er, relativt sett


    Ja vi var lite ihärdiga. Gör ett privat försök denna gången så betalar för det. Om detta inte går vägen så tänkte vi ansöka via landstinget i augusti. Men håller tummarna att detta lilla embryot vill stanna hos oss <3
  • Wed 20 May 2020 18:04
    #8
    SvenOlsson skrev 2020-05-20 18:01:12 följande:

    Det var glada nyheter! Roligt att det gick så snabbt för er, relativt sett


    Ja vi var lite ihärdiga. Gör ett privat försök denna gången så betalar för det. Om detta inte går vägen så tänkte vi ansöka via landstinget i augusti. Men håller tummarna att detta lilla embryot vill stanna hos oss <3
Svar på tråden Lågt antal spermier (4 miljoner rörliga)