• Anonym (Karri­ärskil­lar)
    Fri 14 Feb 2020 15:15
    534 visningar
    30 svar
    30
    534

    Ännu är de singlar?! Varför?

    Är inte singel men har funderat varför killar som ännu är singlar i 40-årsåldern, karriärs killar som reser väldigt mycket vi jobbet varför de är just singlar.

    De nämner till oss kollegor att de vill som sina jämnåriga vänner träffa en bra tjej och bilda familj.

    Ofta har de korta relationer som de tar med på exotiska resor men sedan tar det slut.

    Vad kan det ha att göra med? Mycket förmögna och propra killar.

  • Svar på tråden Ännu är de singlar?! Varför?
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 15:40
    #3
    Anonym (RuPaul) skrev 2020-02-14 15:35:37 följande:

    Jag tror det är för att de vill ha mycket sex med många olika personer. Män med hög status och mycket pengar kan lätt få kvinnor vilket medför att vissa väljer den vägen. Tillslut vill de säkert ha familj och barn men män har inte samma biologiska klocka som kvinnor vilket medför att de skjuter upp familjebildandet.


    Men de åldras, gråhåriga, rynkiga, sjukdomar utvecklas med åldern osv,
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 15:45
    #5
    Anonym (Lina) skrev 2020-02-14 15:44:18 följande:

    Vissa män bildar för familj när dom är närmare 50 år.Först karriär och kvinnor!


    Då behöver de en tjej tjugo år yngre än de själva för att kunna få barn..
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 18:36
    #14
    Anonym (så är det) skrev 2020-02-14 18:27:32 följande:

    Så är det, framgångsrika män är inte trogna och varför skulle dom vara det när dom kan få hur mycket tjejer som helst? Dessa män lever drömlivet för alla män.


    Männen kan även få hur mkt smaskiga könssjukdomar urinvägsinfektioner m m som helst ja trots skydd.
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 18:37
    #15
    Anonym (Bea) skrev 2020-02-14 18:31:56 följande:

    De kanske inte har träffat rätt person än? De kanske vill ligga runt? De kanske trivs med singellivet även om de säger att de vill bilda familj? De kanske har för höga krav och inte hittar någon? Finns nog inget svar som gäller för alla.


    Eller att deras föräldrar har höga krav på framtida svärdotter...

    De håller sina karriär söner hårt...
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 19:24
    #19
    Anonym (Lina) skrev 2020-02-14 19:21:09 följande:

    Men barnbarn vill de flesta mammorna ha,så problemet ligger inte hos föräldrarna.


    Tror att de ser oss tjejer som objekt.. Har märkt av det.
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Fri 14 Feb 2020 21:51
    #23
    Anonym (Mn) skrev 2020-02-14 21:39:00 följande:

    Jag kan ju bara tala för mig själv, att ha en relation med någon som reser i jobbet, oregelbundet, suger. Speciellt om människan är lite dålig på det där med framförhållning och kommunikation. Inte sällan är den typen av människor också väldigt spontana (i och med att de inte har så mycket vardag och rutiner). Levde i många år med en sån man, det blev aldrig aktuellt att bilda familj när man knappt kan lita på att han kommer vara hemma när man kommer från jobbet/vaknat. Kan inte ens räkna alla gånger jag inte fått tag i min f.d. sambo och det visar sig att han åkt för att jobba utan att nämna det (helt jävla sjukt så här i efterhand) eller fått tag på en billig resa och bara dragit. Vad jag vill säga är att den "spännande livsstilen" i regel inte är speciellt kompatibel med en stadig relation.


    Dessa spontana personerna kan säkert lätt ha ett dubbelliv om så skulle önskas.
  • Anonym (Karri­ärskil­lar) Trådstartaren
    Sun 16 Feb 2020 14:34
    #27
    Grain skrev 2020-02-16 14:24:57 följande:

    Jag tror jag passar in i din beskrivning: välbetalt jobb, 39år, vill ha ett riktigt förhållande, är social och ser okej ut. Reser dock inte i jobbet.

    "Felet" med mig var att jag har haft lång depression och en utbrändhet som gjort att jag bara kunnat tänka på mig själv och inte haft sug/ork att träffa och vara tillsammans med någon. Jag ligger typ 7-8år "fel i livet". Vill inte säga att jag har den mentala åldern av en 31åring för det antyder på att jag egentligen är omogen..

    För att svara på din fråga: så finns det killar som aldrig vill växa upp och fortsätta knulla runt så länge det är möjligt, sedan finns det nog några som mig som av olika anledningar satt livet på paus några år. ..till slut finns det de otrevliga, som kan dölja vem de egentligen är några månadet innan det börja lysa igenom tex narcisitisk personlighet, kompromisslös, självupptagen osv.


    Du verkar mycket klok och tänker brett. Man måste förstå ja att saker i livet kan hända m.m Kram C
Svar på tråden Ännu är de singlar?! Varför?