• Fri 14 Feb 2020 19:24
    2962 visningar
    11 svar
    11
    2962

    Finns det någon som fått negativt på graviditetstest fastän de varit gravida?

    Detta är nog bara önsketänkande, men blev så besviken idag när jag gjorde ett graviditetstest och det visade negativt, även om det borde varit väntat. Jag slutade med minipiller 31 december, helgen 18-19 var jag övertygad om att jag hade ägglossning (testade ej, men fick som ordentlig mensvärk ett par timmar, påtagligt ökad lust och det fertila sekretet) och hade sex då. Borde fått mens för snart 2 veckor sedan om detta med ägglossningen stämde och då mina bröst börjat ömma väldigt tog jag ett test.

    Jag köpte ett sådant dyrt med veckoindikator från Clearblue och testade nu på eftermiddagen efter att ha druckit en massa och samlat på mig vätska eftersom jag tänkte att det var bra. Läste i efterhand att det skulle kunna vara en orsak till negativt test då HCG blir för utspätt. Men det kanske är mest om man tar tidigt i graviditeten, om jag räknat rätt borde jag vara i v. 5 nu. Tilläggas bör att jag inte haft mens under tiden jag ätit cerazette och jag har ännu inte fått tillbaka mensen, så när jag beräknat vilken vecka jag skulle varit i tog jag två veckor före vad jag trodde var ägglossning.

    Finns det någon som fått negativt test trots att ni varit gravid?

  • Svar på tråden Finns det någon som fått negativt på graviditetstest fastän de varit gravida?
  • Fri 14 Feb 2020 22:54
    #2
    Tovi skrev 2020-02-14 22:39:58 följande:

    Tidiga graviditetstest ska vara väldigt rättvisande gällande om du är gravid eller ej. I vecka fem borde det statistiskt inte vara några tveksamheter. Jag fick dock tre negativa graviditetstest innan det fjärde visade positivt (i vecka 5). Jag kände mig tveklöst gravid så fortsatte testa och nu har jag en supergullig son. 


    Åh vilken fin historia. :) I mitt fall var det nog mer önsketänkande för har bara haft ömma bröst och vad jag trodde var ägglossning. Men vad vet jag. :P
  • Sat 15 Feb 2020 08:24
    #4
    Habbo2020 skrev 2020-02-14 23:46:19 följande:

    Ja! Jag var gravid trots negativt på stickan, Var i vecka 6 och skulle sätta in ny spiral men berättade till barnmorskan att jag trodde jag var gravid för kroppen kändes inte som den brukade. 

    Jag gjorde testet och visade negativt och barnmorskan sa att jag inte var gravid och skulle komma tillbaka på insättning 7 dagar senare. 

    Jag fick en liten blödning 3 dagar efter (mörka fläckar i trosan) Och berättade det för barnmorskan och sa att jag inte fortfarande fått mens och kroppen fortsatte ge gravid symtom. 

    Hon garanterade mig att jag inte var gravid och inte behövde göra ett till test innan insättning men jag stod på mig och vips så visade det tydligt att jag var gravid! 

    Fick inte sätta min min spiral och gick på ultraljud och visade att jag då var i vecka 7.

    Lita alltid på magkänslan den brukar ha rätt! 


    Åh, jag önskar att jag hade fler gravidsymtom, då hade jag testat igen. Jag var nästan övertygad innan jag tagit testet, men mest pga att jag var så säker på att jag haft ägglossning och att mensen fortfarande inte kommit. Samt ömma bröst då. Nu när det blev negativt utgår jag från att jag misstog mig på allt, men blir väldigt glad att läsa era berättelser. Och för att vara ärlig så hoppas väl en liten del fortfarande att gravidsymtomen ska bli fler och fler kommande veckor så det känns värt att testa igen. :)
  • Sat 15 Feb 2020 10:58
    #6
    Vevoz skrev 2020-02-15 09:25:06 följande:

    Många har Gravidsymptom efter avslut av piller eller andra hormonpåverkande preventivmedel.

    Om du borde vara i vecka fem men inte får plus är du troligen inte gravid. För en del tar det månader eller år efter hormonpåverkande preventivmedel lämnat kroppen innan de får normal cykel igen o kan bli gravida.


    Ja jag är rädd att det ska ta lång tid att få kroppen i balans igen då jag snart är 34. Borde gjort stoppet tidigare känner jag. :/
  • Sat 15 Feb 2020 21:39
    #9
    nufårvise skrev 2020-02-15 20:34:56 följande:

    Jag var 36 år när jag slutade med cerazett och hade drygt 30 kgs övervikt. Jag hade ångest över att jag inte slutat tidigare och att jag inte lyckats med vikten. Men vips.. Inom tre månader var jag gravid. Jag testade med rosenrot, har varit gravid 2 gånger. Båda gångerna har jag ätit rosenrot vid försök.

    Vill bara säga att det är såå lätt att jaga upp sig och jag förstår dig helt, men håll bara tummarna och försök att njuta av spänningen och tillverkningen ;)


    Jag har också mycket övervikt, typ 40 kg, och går hos Viktväktarna. Så har min övervikt emot mig med. Och nu längtar jag så himla mycket och är orolig att det inte ska bli något. Men tack för dina fina ord. :) Menar du att Rosenrot är bra för att öka chansen att bli gravid? Jag äter just nu bara folsyra. :)
  • Sat 15 Feb 2020 21:40
    #10
    Lili158 skrev 2020-02-15 11:23:03 följande:

    Jag kände mig gravid efter cerazette. Kände alla symptom i världen.. Tog dock 4 månader att få tillbaka mensen och sen ett år innan vi plussade.


    Vad lustigt att man känner så efter pillerstopp, det hade jag inte väntat mig. Längtar till min mens kommer nu trots att jag hade en riktigt jobbig sådan. Och när jag väl fått mens blir det väl lättare att räkna ut ägglossning med. :)
Svar på tråden Finns det någon som fått negativt på graviditetstest fastän de varit gravida?