• Langdskidor

    Hur många dagar efter ÄL plussade du?

    Hej! Hur många dagar efter ägglossning plussade du, vilket test?

    Hälsningar

  • Svar på tråden Hur många dagar efter ÄL plussade du?
  • Espresso

    Äl+9 fick jag plus med babyplan testa tidigt. Tempade och misstänkte på kurvan att nu äntligen är det nog något. Och det var det. V 16 idag : )

  • ScP87

    Plussade 11 dagar efter positivt ägglosningtest. Idag tog jag digitalt 14 dagar efter positivt ägglosningtest.????

  • FochP

    Jag plussade på ett billigare test, ej digitalt, det gjorde jag på samma dag som mensen skulle ha dykt upp om jag inte varit gravid, det var halvstarkt, dagen efter var det jättestarkt.
    Och väldigt efterlängtat

  • nattispattis16

    Hej. Jag är ny här.

    Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden

    Men är så fundersam.

    Den 16 jan tog jag ut min pstav.

    Och fick mens 2-7 feb

    Hade ägglossning 14-15 feb.

    Min mens är beräknad nu på fredag.

    Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

    Dagar innan den väl kommer.

    Men inte fått några såna känningar än,

    Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

    Kan jag vara gravid tro?

    Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

    Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

    Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

    Tack på förhand

  • boshab

    Plussade på ÄL+11, BIM-4.

    Använde ett vanligt RFSU-test (röd remsa). Tog ett till RFSU och ett Clearbluetest som också var positiva dagen efter bara för att försöka förstå och övertyga sambon haha!

  • boshab
    nattispattis16 skrev 2020-02-27 08:40:38 följande:

    Hej. Jag är ny här.

    Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden

    Men är så fundersam.

    Den 16 jan tog jag ut min pstav.

    Och fick mens 2-7 feb

    Hade ägglossning 14-15 feb.

    Min mens är beräknad nu på fredag.

    Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

    Dagar innan den väl kommer.

    Men inte fått några såna känningar än,

    Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

    Kan jag vara gravid tro?

    Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

    Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

    Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

    Tack på förhand


    Hur har det gått? Någon mens eller provat något till test? Hade också mens 2/2, ÄL kring den 16/2. Min lutealfas är dock 15+-1 dag så min BIM skulle vara den 2/3.

    Eftersom du nyligt tagit ut din p-stav kanske du har längre lutealfas än du tror? Dvs att BIM är lite senare? Tänker att du kanske testar för tidigt.

    Jag har testat positivt med RFSU röda gravremsor nu i februari. Inte läst att de är opålitliga. Men ett negativt test kan ju vara positivt men att det är för tidigt, och de testen är ju rekommenderade att ta på BIM dvs inget tidigt test.
  • 3småtroll

    Testade positivt på ÄL + 9 26/2

    BIM är först imorgon 2/3.

    Använde ett RFSU testa tidigt test.

    Myset inträffade 6 dagar före ÄL.

    Tredje graviditeten.

  • nattispattis16
    boshab skrev 2020-03-01 03:22:25 följande:

    Hur har det gått? Någon mens eller provat något till test? Hade också mens 2/2, ÄL kring den 16/2. Min lutealfas är dock 15+-1 dag så min BIM skulle vara den 2/3.

    Eftersom du nyligt tagit ut din p-stav kanske du har längre lutealfas än du tror? Dvs att BIM är lite senare? Tänker att du kanske testar för tidigt.

    Jag har testat positivt med RFSU röda gravremsor nu i februari. Inte läst att de är opålitliga. Men ett negativt test kan ju vara positivt men att det är för tidigt, och de testen är ju rekommenderade att ta på BIM dvs inget tidigt test.


    Jag började störtblöda i lördags och det är med stora klumpar. Men är liggandes med yrsel m.m så är lite orolig
Svar på tråden Hur många dagar efter ÄL plussade du?