• Anonym (E.j87­)
    Sat 15 Feb 2020 01:46
    965 visningar
    4 svar
    4
    965

    Sex 2 dagar efter äl, hjälp!

    Jag fick den 11:e positivt äl test, så tror den 12 eller 13 hade jag ägglossning. Vi hade sex den 14:e mot kvällen, kan det resultera i en graviditet? Vi har försökt så länge att varje minsta sak hoppas jag på att det är graviditet. Läste att det är max 2 dagar efter man kan bli befruktat. Har kollat temp den 13:e och hade fortvarande låg temp. Är tusen tacksam över alla svar!

  • Svar på tråden Sex 2 dagar efter äl, hjälp!
  • Sat 15 Feb 2020 06:53
    #1

    Det kan resultera i en graviditet och det kan resultera i ingen graviditet. Ingen här på FL kan säga till dig att du blivit gravid då ingen sitter med sin spåkula.

  • Anonym (E.j87­) Trådstartaren
    Sat 15 Feb 2020 09:29
    #2

    Förstår det men menar kan det vara 24 timmar efter äl man fortvarande kan bli gravid?

  • Sat 15 Feb 2020 09:41
    #3

    Efter ägglossning minskar chansen. Du ska helst ha samlag före ägglossning och under ägglossning.

    Det kan ju bli en graviditet men det minskar chanserna efter.

    Efter 24 timmar är chansen inte så stor. Ligg innan ifall det inte blir något denna gång. Spermierna kan leva i några dagar inne i kvinnan och ligga och vänta på ägget.

  • Anonym (53)
    Sat 15 Feb 2020 09:51
    #4

    Du kan vara gravid, eller så är du inte det. Du får vänta tills dagarna innan BIM eller på BIM o testa dig, men att ha sex efter ÄL minskar chansen för graviditet. Du ska ha sex innan o under.

Svar på tråden Sex 2 dagar efter äl, hjälp!