• Anonym (omrin­gadAvi­dioter­)
    Sat 15 Feb 2020 04:30
    414 visningar
    3 svar
    3
    414

    Grannar...Hjälp!!!

    Så jag bor på bottenvåningen, och mina grannar är knäppa människor. 


    Min ena granne, medelålders kvinna som haft stroke, går på bidrag och anser sig ha rätt till allt och i allt. 


    Med hennes rökning så kan jag inte längre nyttja min uteplats längre, kan inte heller vädra på somrarna. Då hon gillar att sitta och dricka vin och röka större delarna av dagarna. Gärna från att solen går upp till sent in på nätterna. 


    Trots upprepade försök att tala med henne, och henne spelandes förstående så har hon sagt att hon skall minimera sitt rökande, men det har blivit värre. För hon hatar män, och hon anser att en man ska inte säga åt henne vad hon ska och inte ska göra. 


    min andra granne ovanför, är den där medelålders kvinnan, som tittar genom persiennerna, och förmodligen lider av socialfobi, men gillar att gå upp runt 3 på morgonen och ha logdans, vare natt, förutom lördag och söndag. bara vardagar så klar, samt så har hon en son som gärna står utanför mitt fönster och skriker. 


    Då jag bett honom att inte skrika utanför mitt fönster så har jag blivit hotad med misshandel.


    Sen är den en eventuell tredje granne, vilket är det svåra, för det är en granne som har börjat att släpa tunga möbler över golvet. Och normalt hade jag inte brytt mig, men ljudet är så högt att man skiter på sig när personen börjar. 


    Problemet är att jag inte längre kan få sömn. Jag skulle jobba daghelg, 36 timmars arbete. Det började med att jag inte fick sömn under hela natten på torsdagen, då när man somnat och sovit till 0:45 börjar dra möbler. 


    Det tystnar, men jag är klarvaken. Efter tre timmar gör jag ett försök att sova, vid 04:15 börjar personen dra möbler igen. 


    Att ringa störningsjouren, hjälpe inte, dom skiter i det, och hyres värden jag hyr av är den mest inkompetenta i sverige just nu. rikshem. 


    Mina känslor för denna granne är allt annat än positive och till viss del väldigt mörka. 


    Det finns en till kille som har någon grav diagnos, som smäller igen entredörren i ansiktet om man råkar gå bakom honom, Bara det är stört. Han har gjort så på flera andra som bor i huset och inte bara mig. 


    Jag tror att det kan vara denna kille. 


    Jag är förbannad över att jag förlorar sömn pga detta för jag verkligen känner mer och mer hur orkeslös och trött jag har blivit. 


    Jag kommer att sätta upp en lapp, men tvivlar på att det kommer att hjälpa då det förmodligen kommer att bli värre av det.


    Jag tar emot alla tips vid det här laget.

Svar på tråden Grannar...Hjälp!!!