• Anonym (Slapp)

Vaginal försnävning?

Jag har fött två barn som kommit väldigt tätt och förlossningarna gått rasande snabbt. Detta resulterade i att jag sprack en del och efter andra barnet så släppte stygnen och sedan läkte det som det var. Hos gyn säger de att det ser "normalt" ut för att ha fött barn. 

Min nya partner har sagt att han tycker att jag är slapp och att det inte känns så skönt för honom och han kan inte komma med mig. Och jag kan väl ärligt dela hans upplevelse. Det känns inte mycket och det är ju ganska trist. 

Hur mycket kan man träna upp musklerna där nere och hur snabbt med hjälp av knipövningar och kulor? Har varit hos privat gynekolog som menar att operation är det som gäller om jag vill få resultat. 

Är det någon som gjort en vaginal försnävning? Hur blev resultatet efter det isåfall? 

• Svar på tråden Vaginal försnävning?
  • Anonym (Maja)

Hej, jag skulle också vilja ha en försnävning. Görs det?

Trist att det känns så för dig, och att din man tycker det också. Samtidigt bra att han är ärlig.

Efter 3 barn, alltså den första förlossningen ändrade lite grand sedan ingen större skillnad. Sedan är inte min man så rejäl direkt så det är flera faktorer som påverkar.

Upplever ingen skillnad har knipit mycket. Kniper mycket vid samlag så man kan känna något. Du har alltså en ny partner inte samma som du har barnen med? Så han har inte ditt tidigare underliv att jämföra med. Sa gynekologen att du var slapp eller? Tänker att de testar typ knipförmåga, osv? Inte bara skickar direkt remiss för op. Var det privat alltså?

Min man säger att det inte är skillnad, men upplever det som att själva känseln har ändrats.

Ja, jag följer tråden och ser vad andra har för erfarenhet er :)

• Anonym (Sök riktig hjälp)

Hej! Jag vill råda dig att söka dig till kunnig gynekolog som kan gör ett 3dultraljud. Det kan mycket väl vara så att du inte har muskler som är hela, inte helt ovanligt när stygnen gått upp. Barnmorskan som sydde kan även ha missat muskler från början. Det är då inte att föredra att göra en ren plastisk försnävning. Det som då krävs är en kunnig gynekolog som kan laga de muskler som fortafarande är trsiga.
    Om du har trasiga muskler kommer inga knip i världen hjälpa dig.

Svar på tråden Vaginal försnävning?