• Anonym (Längtar)

    Stark barnlängtan flera år

    Hej!

    Har ni några råd för att hantera sin starka barnlängtan? Jag har längtat efter barn sedan tonåren. Jag hade inte en så bra uppväxt och mitt mål har alltid varit att bilda en egen familj. Allt jag ser överallt (sedan flera år) är hur barnfamiljer har det. Jag ser bara bebisar och gravidmagar överallt. Nu är jag 30 år och jag kämpar för att hålla tillbaka min barnlängtan (för att inte stressa min kille) men det är svårt.. Vissa dagar blir jag bara totalt deppad. Jag har försökt satsa på utbildning och jobb under flera år men jag blev utbränd och har nu ett halvbra jobb. Jag har så svårt att distrahera mig från barnlängtan vissa dagar och blir otroligt ledsen. Tips?

  • Svar på tråden Stark barnlängtan flera år
  • Anonym (.)

    Alltså är man 30 och har längtat länge efter barn, är det nog inte konstigt att du känner som du gör. Jag såg också gravida överallt den perioden i mitt liv. Vill din kille ha barn?

    För min del var det ett antal kriterier som jag först ville klara av: utbildning, halvhyggligt jobb och boende. När fet var klart skaffade vi barn.

    Finns det något som hindrar er från barn likt ovanstående?

Svar på tråden Stark barnlängtan flera år