• Anonym (Man)

    Omöjligt att initiera sex eller sexfantisera med min flickvän

    Jag undrar om någon känner igen någonting liknande.

    Jag är en man på 40+ med en 8 år yngre flickvän. Vi har en 3 årig dotter tillsammans.

    Innan vi fick barn var sexlivet suveränt, men efteråt går det på sparlåga.

    Sex blir bara av när hon tar initiativet, vilket sker någon gång i månaden.

    Försöker jag initiera drar hon sig undan. Det går inte ens att försöka nämna någonting som har med sex att göra utan att hon visar avsmak och säger att jag bara tänker på sex sex sex hela tiden. Sedan ett par månader tillbaka har jag helt sluta försöka initiera eller insinuera om sex I våra konversationer. Jag tror inte ens hon märkt att jag slutat med det.

    Hon verkar ta vårt nästintill obefintliga sexliv med en klackspark, det gör inte jag. Jag har många gånger förklarat för henne att sex är viktigt för mej i ett förhållande utan att någonting förbättrats. Hon säger att hon tror att det komma tillbaka naturligt med tiden.

    Vad kan jag göra? Det här är mycket frustrerande för mej.

  • Svar på tråden Omöjligt att initiera sex eller sexfantisera med min flickvän
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-02-15 20:28:59 följande:

    Runka?


    .. många gånger, ibland på muggen utan att säga något, ibland i sängen på egen hand när hon ligger bredvid och kan se vad jag gör. Det händer att hon nyper i mina bröstvårtor med naglarna ibland (min ide) men oftast så gör hon ingenting alls, hon verkar mest ointresserad.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Man) skrev 2020-02-15 20:44:56 följande:

    .. många gånger, ibland på muggen utan att säga något, ibland i sängen på egen hand när hon ligger bredvid och kan se vad jag gör. Det händer att hon nyper i mina bröstvårtor med naglarna ibland (min ide) men oftast så gör hon ingenting alls, hon verkar mest ointresserad.


    Ok men det är ju bra! Fortsätt så.
  • Anonym (Te)

    Parterapi kanske vore något? Tror du hon skulle vilja det? Låter ju som om ni behöver prata ut ordentligt om detta och då kan det underlätta med en tredje part som är neutral och kan komma med tips och råd.

  • Anonym (Te)

    Parterapi kanske vore något? Tror du hon skulle vilja det? Låter ju som om ni behöver prata ut ordentligt om detta och då kan det underlätta med en tredje part som är neutral och kan komma med tips och råd.

  • DasNerd

    Samma här. Hände efter barn. 7 år. 
    Totalt ointresse och jag ser inte hur det skulle ändra på sig. Jag har insett att lika mycket som hon är in kontroll av sin sexualitet, så är jag i kontroll av min.
    Hon blev väldigt ledsen häromåret när jag, EFTER att hon vid ett tillfälle hade sagt rakt ut att "sex inte är så viktigt", frågade försiktigt om man kunde leta fram någon att ha sex med istället så att "hon slapp tänka på det också". 
    Jag kan uppriktigt till denna dag inte förstå reaktionen. Varför tycker hon att sex är viktigt samtidigt som hon inte gör det?
    Om en kvinna kom fram på ett fik och frågade "Vill du ha sex?", skulle min reaktion i dagsläget vara med 80%:s sannolikhet "Ptjao, det skulle vi kunna ordna... Får jag avsluta min munk bara?", och se på hela incidenten som att jag fikade "kaffe, munk och muff" och inget mer med det.

    Dvs, inte "VIKTIGT",  men så löjligt nödvändigt att göra som levande människa.
    Jag har aldrig gnällt eller tjatat om sex.  Jag har skämtat en hel del om att vi inte har sex, vilket hon har blivit riktigt upprörd över. Jag fattar inte hur det kan vara viktigt och oviktigt på samma gång?

    Vad är problemet?

  • Anonym (Hmm)

    Vad är det som gör att sex är så viktigt för dig?

  • New  Dawn
    DasNerd skrev 2020-02-29 21:28:55 följande:

    Samma här. Hände efter barn. 7 år. 

    Totalt ointresse och jag ser inte hur det skulle ändra på sig. Jag har insett att lika mycket som hon är in kontroll av sin sexualitet, så är jag i kontroll av min.

    Hon blev väldigt ledsen häromåret när jag, EFTER att hon vid ett tillfälle hade sagt rakt ut att "sex inte är så viktigt", frågade försiktigt om man kunde leta fram någon att ha sex med istället så att "hon slapp tänka på det också". 

    Jag kan uppriktigt till denna dag inte förstå reaktionen. Varför tycker hon att sex är viktigt samtidigt som hon inte gör det?

    Om en kvinna kom fram på ett fik och frågade "Vill du ha sex?", skulle min reaktion i dagsläget vara med 80%:s sannolikhet "Ptjao, det skulle vi kunna ordna... Får jag avsluta min munk bara?", och se på hela incidenten som att jag fikade "kaffe, munk och muff" och inget mer med det.

    Dvs, inte "VIKTIGT",  men så löjligt nödvändigt att göra som levande människa.

    Jag har aldrig gnällt eller tjatat om sex.  Jag har skämtat en hel del om att vi inte har sex, vilket hon har blivit riktigt upprörd över. Jag fattar inte hur det kan vara viktigt och oviktigt på samma gång?

    Vad är problemet?


    Hon kanske blir ledsen för att hon känner sig otillräcklig och inser att hon riskerar att förlora dig. Kanske är det smärtsamt att någon annan kvinna är bättre än henne. Kanske känner hon att hon inte kan påverka sin lust, och gärna hade önskat att hon var annorlunda. Eller så känner hon inte att sex är så viktigt, eftersom att det inte är något speciellt för dig, något du kan ha med nästan vem som helst. Eller så är hon innerst inne intresserad av av sex om det inte behövde vara dåofta, eller om det var på något annat sätt, som hon inte kan stå för eller ens erkänna för sig själv
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (kvinna)

    Ni får ju kompromissa såklart. Du får hålla igen lite och och hon får ta och anstränga sig lite för att komma igång, som kvinna måste man ju ibland göra det. Du får helt enkelt övertyga henne om fördelarna med att ha mer sex. Både för hennes egen del men också för er som par och som familj. Du får helt enkelt kåta upp henne mer istället för att bara "ta" åt dig när du blir sugen. Allt handlar ju inte bara om dig och din sexualitet, man måste ju göra kvinnan kåt också förstår du väl? och det är ju tyvärr DÄR många män brister.. Sitta och kolla på porr liksom men kan inte ens tillfredsställa sin egen flickvän det är ju pinsamt bara. Förstår att många kvinnor bara ser män som en ekonomisk trygghet för sina barns skull... ni kan ju inte ens anstränga er för att kåta upp kvinnor ens då ni är så självupptagna

  • DasNerd
    New Dawn skrev 2020-02-29 21:59:55 följande:
    Hon kanske blir ledsen för att hon känner sig otillräcklig och inser att hon riskerar att förlora dig.
    Kanske är det smärtsamt att någon annan kvinna är bättre än henne. Kanske känner hon att hon inte kan påverka sin lust, och gärna hade önskat att hon var annorlunda. Eller så känner hon inte att sex är så viktigt, eftersom att det inte är något speciellt för dig, något du kan ha med nästan vem som helst. Eller så är hon innerst inne intresserad av av sex om det inte behövde vara dåofta, eller om det var på något annat sätt, som hon inte kan stå för eller ens erkänna för sig själv
    Risken av att förlora mig på grund av det kan inte vara problemet eftersom jag inte har några problem med att "bara" ha sex. Det var ju det som var hela grejen. Och hon var rätt tydlig med att hon skulle aldrig acceptera det. Så det är inte så mycket risk för att förlora mig, som att hon självmant bryter upp om det skulle hända.

    Det klart att hon känner att hon inte kan styra sin lust (vem kan det?). Men om hennes ärliga tanke är att "sex inte är så viktigt" (det är det ju inte om man inte har någon lust), så kan det ju inte vara det?

    Att det inte skulle vara viktigt för att "det inte är viktigt för mig då jag kan tänka mig ha det med vem som helst" är inte anledningen eftersom det är en efterhandskonstruktion (det är någonting jag har sagt EFTER hennes bekännelse om viktigheten av sex).

    Det är heller inte "Innerst inne är hon intresserad om det inte behövde vara så ofta", då jag har sedan länge slutat ta initiativ.  Någonting jag gjorde omedelbart när hon började uppfatta initiativ som någonting jobbigt/tjatigt. Vill och kommer aldrig vara någon som tjatar till sig sex. Det är vidrigt.
    Så det är helt och hållet på hennes villkor numera. Vilket innebär 1-2 ggr per år. :)

    Hon föredrar att vara heltidsmamma.
Svar på tråden Omöjligt att initiera sex eller sexfantisera med min flickvän