• Anonym (Vad händer med mig?)

    Blivit kär i en Big Brother-deltagare

    Okej, jag trodde aldrig det här skulle hända. Skäms bara av att skriva det.

    Jag har det jobbigt med min sambo. Har typ varit turbulent under ett par års tid och har inte varit bättre sedan barnen kom tyvärr. Vill inte gå in för mycket på min relation men har varit otrohet, mycket bråk, och så vidare.

    Big Brother började nu i veckan som säkert många av er vet. Började kolla och tyckte väl att det verkade okej. Fastnade lite extra för en deltagare och har fastnat mer och mer under hela veckan. Kollat hans sociala medier, saker han varit med i tidigare, kollar på bilder och det känns i magen ungefär som när man är nykär. Sitter och kollar Big Brother live nästan dygnet runt och är liksom som att jag längtar efter honom och bara vill vara nära honom. Han har så underbar personlighet och jag vill verkligen träffa honom i verkligheten. Kommer verkligen att gråta om han åker ut. Har till och med drömt om honom nu förra natten.

    Jag vet att jag låter som en fjortis och jag känner mig som sagt väldigt pinsam. Jag trodde inte att man drabbades av sådant här i vuxen ålder? Försöker tänka att det är ett resultat av min dåliga relation, för det är väl inte rimligt att jag är kär i den här personen på riktigt? Har vetat vem han varit sedan innan men inte känt såhär förrän nu. Har aldrig träffat honom i verkligheten och han vet inte vem jag är.

    Vad ska jag göra? Vill självklart inte berätta detta för min sambo men känns lite jobbigt alltihop.

    Är det någon mer än jag som blivit helt starstruck i vuxen ålder eller är jag dum i huvudet?

    Snälla, skriv inte alltför elaka kommentarer för är tillräckligt jobbigt som det är.

  • Svar på tråden Blivit kär i en Big Brother-deltagare
  • Isola66

    Det låter ju definitivt som en verklighetsflykt bort från en tillvaro du kanske inte orkar med just nu. Men om du blir så "betuttad" i en annan person, kändis eller inte, så är det nog en ganska bra "hint" om att du borde ta dig ur ditt förhållande.

  • Anonym (OMG)

    säker på att du är en vuxen kvinna med barn? 
    Vilket barnsligt beteende. 

  • Anonym (tobbe)

    Det verkar som om du har problem. Du bör ta tag i dom. Att bli betuttad i en big brother deltagare tyder på problem. Dels för du inte ens känner människan sen är dom som är med i big brother castade för att dom är idioter så vad har du tänkt dig med honom om du skulle få det som du drömmer om det kanske är kul att se honom på tv men att leva med ett förvuxet barn är inte kul. Nej ta tag i dina problem istället. Du ska nog sluta se på big brother för det kommer bara ge dig bekymmer.

  • Anonym (hoho)
    Anonym (OMG) skrev 2020-02-16 00:20:42 följande:

    säker på att du är en vuxen kvinna med barn? 
    Vilket barnsligt beteende. 


    Finns otroligt många moralister här inne som sagt som bara lever efter the book. lite tragiskt det med. Kan förstå att man kan bli betuttad i kändisar. Ett otroligt vanligt fenomen. Hört talas om fans? Det är en särskilt typ idealisering med romantiska inslag som kan liknas vid förälskelse som särskilt kvinnor ägnar sig åt och finner stor tillfredsställelse i. Det är vanligast bland tonåringar men finns nog ingen åldersgräns för kändissvärmerier egentligen. Har nog mer med omständigheter, fantasiförmåga och påverkningsbarhet att göra.

    Till TS skulle jag säga. Skriv till honom, kanske får du napp;)
  • Anonym (hoho)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-16 00:33:19 följande:

    Det verkar som om du har problem. Du bör ta tag i dom. Att bli betuttad i en big brother deltagare tyder på problem. Dels för du inte ens känner människan sen är dom som är med i big brother castade för att dom är idioter så vad har du tänkt dig med honom om du skulle få det som du drömmer om det kanske är kul att se honom på tv men att leva med ett förvuxet barn är inte kul. Nej ta tag i dina problem istället. Du ska nog sluta se på big brother för det kommer bara ge dig bekymmer.


    Ta det inte så allvarligt. Vaddå för problem? Hon har väl behov av att drömma lite. Chill!!!
  • Anonym (tobbe)

    Dagdrömma ja och fantisera men hon låter som mer fanatisk. Mer som en stalker,

  • Anonym (hoho)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-16 01:06:41 följande:

    Dagdrömma ja och fantisera men hon låter som mer fanatisk. Mer som en stalker,


    Ja så kan det vara, men såna typer av förälskelser är inte helt olika en riktig sådan med element av besatthet. Tror bara att de flesta inte är så benägna att prata öppet om det, för det är ju lite pinsamt trots allt.
  • Anonym (Vad händer med mig?)

    Tack för era svar!

    Jag skulle självklart aldrig stalka någon. Att kolla någons sociala medier och att söka upp någons hemadress ligger för mig ljusår ifrån varandra. Jag skulle absolut inte kunna se mig själv som stalker.

    Som hoho skriver kanske det är såhär det är att vara ett fan. Jag har själv inte upplevt det sedan jag var typ 15, så att vara 25+ med egna barn och sambo känns lite ovant. Tänker väl också att det är skillnad att vara fan till en musiker där man inte vet något alls om deras personlighet och att vara fan till någon man faktiskt under tiden Big Brother håller på kan följa 24 timmar om dygnet. Känns som man lär känna personen på ett annat sätt.

    Dock litar jag på att detta förr eller senare kommer gå över. Det är nog bara temporärt. Känns lite väl desperat att dumpa sambon och skriva till personen, det är något jag ska låta bli.

    Det är Sami jag pratar om förresten om någon undrar. Tycker att han verkar både ha en fin personlighet och ser bra ut.

  • Anonym (Me)

    Ja Sami verkar ju vara ett kap! Titta bara på Raggarjävlar och lyxfällan...

    Fast han kanske har vänt sitt liv? Hoppas han vinner då så skulderna kan betalas av.

  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Vad händer med mig?) skrev 2020-02-16 02:02:26 följande:

    Tack för era svar!

    Jag skulle självklart aldrig stalka någon. Att kolla någons sociala medier och att söka upp någons hemadress ligger för mig ljusår ifrån varandra. Jag skulle absolut inte kunna se mig själv som stalker.

    Som hoho skriver kanske det är såhär det är att vara ett fan. Jag har själv inte upplevt det sedan jag var typ 15, så att vara 25+ med egna barn och sambo känns lite ovant. Tänker väl också att det är skillnad att vara fan till en musiker där man inte vet något alls om deras personlighet och att vara fan till någon man faktiskt under tiden Big Brother håller på kan följa 24 timmar om dygnet. Känns som man lär känna personen på ett annat sätt.

    Dock litar jag på att detta förr eller senare kommer gå över. Det är nog bara temporärt. Känns lite väl desperat att dumpa sambon och skriva till personen, det är något jag ska låta bli.

    Det är Sami jag pratar om förresten om någon undrar. Tycker att han verkar både ha en fin personlighet och ser bra ut.


    Fast det är inte direkt deras vanliga personlighet du får se för det är inte en vanlig situation att vara i huset. Sen ska du nog inte ens tänka på att satsa på någon i huset speciellt om du har barn. Det är ju inte direkt för att dom är intelligenta och normala som gör att dom blir castade. Det brukar oftast vara halvkorkade med problem som dom vet kommer ställa till med strul som dom kastar. Det är nog ingen som passar med barn. Sen har jag inte sett något av big brother i år så jag har ingen aning om hur dom är i år. Men det brukar vara så när dom castar till sådana program.
  • Anonym (lämna.)

    jag var otroligt kär i Johnny Depp när jag var 14.

  • Walker90

    Jag är en gift kvinna på 30 år. Jag blir kär i kändisar i perioder. Senast var det Sal Vulcano. Jag var kär i några veckor men sen svalnade det bitvis. Jag tycker fortfarande om honom men det är inte den starka känslan av att vara kär.

    Jag blir kär i kändisar när livet är tråkigt, när jag och min man är stressade och inte har mycket tid för varandra och allt vi gör är att jobba, äta och sova. Jag slutar aldrig vara kär i min man, jag blir bara kär i en kändis också.

  • Anonym (N)

    Tycker inte det är så konstigt. Jag är iförsej ensamstående mamma men ibland tänka lite så om nån kändis (eller tillochmed nån karaktär som nån spelar i nån film eller serie) också. Drömma sig bort lite liksom.. när vardagen kanske känns lite tråkig och jobbig.

    Har faktiskt legat med några (4) svenska kändisar också (men senast för några år sen) så inget är omöjligt haha.. Fick barn tidigt så alla var efter första barnet och sista var efter mitt andra barn när jag var strax under 30.

    Tror iförsej det kanske är ett tecken på att du inte är så kär i din sambo längre? Kanske du borde fundera på att lämna honom?

    Och det skadar ju faktiskt inte att skriva till Sami heller egentligen?

  • Anonym (Rationell)

    Sami som är nazist? Bra smak du verkar ha :D

  • Anonym (Herregud)

    OMG.........hahahahahahah dagens!!!!???????????? Denna historia ska jag ta med jobbarkollegorna på lunchen????????.Tack????

  • Anonym (Känner igen mig)

    Jag har varit med om samma sak även om det är många år sedan nu. 
    Blev hopplöst förälskad i en dokusåpadeltagaren naken-Janne som var med i  dokusåpan farmen. Han var en så stark person som verkligen var sig själv. 

    Tyvärr måste man erkänna för sig själv att killarna som är med har en hel uppsjö kvinnor som vill ha dem och att man själv bara är en i mängden. För mig blev naken-Janne bara en dröm, men iaf en våt sådan.  

Svar på tråden Blivit kär i en Big Brother-deltagare