• Anonym (Sub)

    Vill prova att vara undergiven

    Hej,

    Stats: man, 45 år, gift sen 2012, 2 barn

    Har en hemlighet som jag inte berättat, men så länge jag kan minnas har jag fantiserat om att bli lätt dominerad, fastbunden, kvinnan sitter på mitt ansikte, kanske retar mig lite, jag får gå loss totalt och ber om att få slicka henne, få bli avsugen, hon förhåller sig lite kall och drar ut på det hela tills jag får explodera...

    Alltså jag tror jag har en undergiven sida som jag skulle vilja utforska. Samtidigt är jag orolig för att min fru ska börja se mig annorlunda och tappa respekten, tex att hon slutar respektera mina gränser och börjar träffa andra män... helt enkelt att jag avsäger mig den manliga rollen i vår relation. Och kanske att jag börjar se mig själv som mindre manlig, det är först på senare år jag faktiskt förstått hur jag ska göra för att utstråla maskulin sexuell energi, vilket jag också gör har jag fått höra.

    Kan ju säga också att jag har noll och intet intresse av öppet förhållande eller att låta min fru ha sex med andra, jag ser det här som en lek som är slut iom att leken är slut, men är alltså lite orolig att min fru ska ta det med sig i vardagen.

    Nu har jag i alla fall tänkt ta upp det med henne, finns det nåt jag bör tänka på? Någon med liknande erfarenhet?

    Jag är helt medveten om att hon kanske inte är beredd att prova detta, då får det vara så..

  • Svar på tråden Vill prova att vara undergiven
  • Tukt

    Det ÄR helt klart ett problem. De flesta och framför allt då en kvinna kan tappa respekten för sin manliga partner i ett sådant där läge.
    Ska du gå vidare så måste du lirka mer kring hur hon ser på det. Men också fundera på vad som är realistiskt att genomföra. För om hon i sig är oförmögen till den dominans du söker, så har du "ställt till det" helt i onödan.
    Just oförmögen är oftast saker som att kunna hålla sig för skratt, eftersom den som dominerar är obekväm med det på något sätt. Men där finns massor av parametrar.
    Å andra sidan kan man ju tappa respekten för sin partner ändå. I en dålig relation (sexuellt eller annan) bleknar man rätt snabbt och tappar den person man en gång var.
    Rent generellt så är ju inte undergivenhet det samma som att vara svag, tvärt om tyder det på en inre styrka de flesta saknar.
    Men i vår rätt normativa samhälle är de flesta rätt präglade med idéer om manligt om kvinnlig, alfa och beta-personligheter och annat trams.

  • Anonym (Dominant kvinna)

    Hej, jag har en manlig partner som är undergiven och jag ville bara säga att jag tycker att det gör honom MER maskulin. Nu är det kanske lite andra grejer vi gillar än vad ni gillar men sättet vi gör det på tycker jag gör att han känns mer så. Kanske det är en vinkel som vore lättare för er om det kan vara en issue? 


    Vi gillar tex att jag binder fast honom. Jag binder hårt så att han inte kan ta sig loss och han försöker dra lite, testa sin styrka, men det går inte. Sedan så gör jag vad jag vill med honom medan han försöker komma undan. Det ger lite känslan av att ha ett vilt djur fastbundet som man ska försöka tämja. Väldigt hett och gör att han känns mer maskulin. 


    En annan grej vi gillar är att jag piskar honom. Det kan hända om han varit en olydig slav (och då kan kan ta många slag av piskan - själv hade jag som svag kvinna inte klarat av två ens - och det gör att han känns mer maskulin), eller om vi bara vill testa hur mkt han klarar. Vi gillar att tänja lite på hans fysiska gränser och se hur det går. Också en maskulinitetsgrej. 


    Vi har också sessioner där han tränar en massa och sen får han klä av sig helt naken medan jag har kläder på mig och går runt och inspekterar honom, hans muskler etc för att se om han håller måttet. 


    Det är också tillfällen när han tar hand om mig, tex tillfredsställer mig på massa sätt med massage, oralsex etc medan jag ligger och läser en tidning. Sedan kanske jag låter honom få orgasm om han gjort mig nöjd. Han är ju en stark man så kan absolut massera mina fötter i en timme om jag så vill. 


    Men huvudsaken är iaf att vi använder hans undergivenhet på ett sätt som gör honom mer maskulin. Jag hade aldrig velat dominera en kvinna (även om jag är bisexuell). De känns skörare och jag skulle tycka synd om, men jag vet att min manliga partner kan ta vad jag än vill göra med honom Hjärta

  • Anonym (Dominant kvinna)

    Vi har ibland rollspel där jag är en adlig kvinna som aldrig behövt anstränga sig en dag i sitt liv medan han är en hårt fysiskt arbetande slav som jag har plockat in för att ha lite roligt med. Det maskuliniserar också tycker jag. 

  • Anonym (Sub)
    Tukt skrev 2020-02-16 12:28:30 följande:

    Det ÄR helt klart ett problem. De flesta och framför allt då en kvinna kan tappa respekten för sin manliga partner i ett sådant där läge.

    Ska du gå vidare så måste du lirka mer kring hur hon ser på det. Men också fundera på vad som är realistiskt att genomföra. För om hon i sig är oförmögen till den dominans du söker, så har du "ställt till det" helt i onödan.

    Just oförmögen är oftast saker som att kunna hålla sig för skratt, eftersom den som dominerar är obekväm med det på något sätt. Men där finns massor av parametrar.

    Å andra sidan kan man ju tappa respekten för sin partner ändå. I en dålig relation (sexuellt eller annan) bleknar man rätt snabbt och tappar den person man en gång var.

    Rent generellt så är ju inte undergivenhet det samma som att vara svag, tvärt om tyder det på en inre styrka de flesta saknar.

    Men i vår rätt normativa samhälle är de flesta rätt präglade med idéer om manligt om kvinnlig, alfa och beta-personligheter och annat trams.


    Tack för svaret. Grejen är ju också att ingen av oss har egentligen erfarenhet av sånt här utan det handlar i så fall om att experimentera på okänd mark för oss båda, om hon ens är villig, det vet jag ju inte.

    Vi provade lite lätt en gång och då gick hon helt klart igång på det, den gången var jag kåt och hon motvillig så det slutade med att jag hade ett litet minidrama, tog av mig alla kläder och lade mig naken på golvet med ribba.

    Sedan tog hon och kittlade mig en en fjäder innan hon red mig hårt, för att sen vilja avsluta med att bli påsatt bakifrån.

    Tror vi båda gillade det men det är inget hon tagit upp, verkar som hon blev mindre benägen när det kom fram att jag gillade det. Skumt.

    En annan gång låg hon på mage och jag slickade hennes rumpa en lång stund, då blev hon riktigt kåt efter ett tag.

    Så jag kan få henne att bli kåt men hon är motvillig att ta sig till det läget så att säga, allt som kan leda till upphetsning är hon ytterst försiktig med, nu vill hon ofta inte ens ta ett glas vin i soffan.

    Vet inte hur jag ska få henne att ta steget över tröskeln lättare liksom.

    Ett sätt är ju såklart att bara ge upp också och satsa på nån annan men det kanske blir likadant där när första förälskelsen lagt sig
  • Anonym (Knut)

    Jag binder min kvinna ibland, och sätter en mask framför ögonen. Härligt att få behärska henne helt, och se på henne som ett objekt. Ofta är det en del av förspelet.

    Sen har jag bett att vi vänder på det, och det har vi gjort några gånger. Det är plågsamt upphetsande att inte få göra, inte få föra, inte få dominera utan bli dominerad. 

    Det är nästan alltid jag som tar initiativet till såna lekar. Jag har sörjt det, men samtidigt inser jag att jag gillar att dominera och bestämma, och att hon gillar att bli styrd.

    Jag tycker att TS ska prova, gör det inte så stort, berätta för henne hur mycket du njuter av det. Det kan väl få vara en av rätterna på ert smörgåsbord.

  • Tukt
    Anonym (Sub) skrev 2020-02-16 13:48:26 följande:
    Tack för svaret. Grejen är ju också att ingen av oss har egentligen erfarenhet av sånt här utan det handlar i så fall om att experimentera på okänd mark för oss båda, om hon ens är villig, det vet jag ju inte.

    Vi provade lite lätt en gång och då gick hon helt klart igång på det, den gången var jag kåt och hon motvillig så det slutade med att jag hade ett litet minidrama, tog av mig alla kläder och lade mig naken på golvet med ribba.

    Sedan tog hon och kittlade mig en en fjäder innan hon red mig hårt, för att sen vilja avsluta med att bli påsatt bakifrån.

    Tror vi båda gillade det men det är inget hon tagit upp, verkar som hon blev mindre benägen när det kom fram att jag gillade det. Skumt.

    En annan gång låg hon på mage och jag slickade hennes rumpa en lång stund, då blev hon riktigt kåt efter ett tag.

    Så jag kan få henne att bli kåt men hon är motvillig att ta sig till det läget så att säga, allt som kan leda till upphetsning är hon ytterst försiktig med, nu vill hon ofta inte ens ta ett glas vin i soffan.

    Vet inte hur jag ska få henne att ta steget över tröskeln lättare liksom.

    Ett sätt är ju såklart att bara ge upp också och satsa på nån annan men det kanske blir likadant där när första förälskelsen lagt sig
    Vad tror du om olika typer ev egenuppfunna "spel" där ni kan välja aktiviteter under förutsättning att ni ska piffa upp sexlivet lite.
    Du vet så där man kan ha lotteri, eller ge varandra "klippkort" med olika aktiviteter i olika omfattning.
    Enklare sådana kan vara att i födelsedagspresent erbjuda typ 10 orala betjäningar utan motprestation till sin partner.
    Allt sådant där som tenderar att ligga i gränslandet för dominans eller ta ett försiktigt kliv in. Sedan kan man såklart köpa färdiga spel där sådant förekommer.
    Är du med hur jag menar?
  • Anonym (Nog bara att fråga...)

    Jag tror du överanalyserar när du tror att hon kommer tappa respekten för dig för att du frågar om en sådan sak.

    En tjej som tappar respekten för en man för en sån sak och tar det som en slags ursäkt att ligga med andra män är ändå ingen tjej du borde vilja vara med. Det säger jag trots att jag är en tjej. Leder en sån sak till att hon tappar respekten för dig och/eller vänstrar är hon dum i huvudet.

    Jag personligen hade gärna testat en sån sak med min man om jag hade någon. Inte för att jag tänder på idén så värst utan för att det helt enkelt hade vart roligt. Även om det blir helt misslyckat och osexigt så låter det roligt.

    Nu har jag som sagt ingen man men jag tror jag kan tänka mig in i situationen ändå. Det hade vart roligt att göra. Facesitta och suga tills han nästan kommer. Avbryta och göra om tills han blir alldeles frustrerad.

    En sidofråga om man gör så på en man gör det då fysiskt ont i snoppen/pungen på honom? Så att det blir obehagligt och han känner att enda sättet att det skall sluta göra ont är att han kommer? Jag har testat på mig själv och det gör faktiskt fysiskt ont och blir obehagligt efter några gånger så att jag "måste" ta det till avslutning sedan...men jag har inte samma utrustning så jag vet inte. Gör det ont?

  • Anonym (Sub)
    Anonym (Nog bara att fråga...) skrev 2020-02-16 15:30:26 följande:

    Jag tror du överanalyserar när du tror att hon kommer tappa respekten för dig för att du frågar om en sådan sak.

    En tjej som tappar respekten för en man för en sån sak och tar det som en slags ursäkt att ligga med andra män är ändå ingen tjej du borde vilja vara med. Det säger jag trots att jag är en tjej. Leder en sån sak till att hon tappar respekten för dig och/eller vänstrar är hon dum i huvudet.

    Jag personligen hade gärna testat en sån sak med min man om jag hade någon. Inte för att jag tänder på idén så värst utan för att det helt enkelt hade vart roligt. Även om det blir helt misslyckat och osexigt så låter det roligt.

    Nu har jag som sagt ingen man men jag tror jag kan tänka mig in i situationen ändå. Det hade vart roligt att göra. Facesitta och suga tills han nästan kommer. Avbryta och göra om tills han blir alldeles frustrerad.

    En sidofråga om man gör så på en man gör det då fysiskt ont i snoppen/pungen på honom? Så att det blir obehagligt och han känner att enda sättet att det skall sluta göra ont är att han kommer? Jag har testat på mig själv och det gör faktiskt fysiskt ont och blir obehagligt efter några gånger så att jag "måste" ta det till avslutning sedan...men jag har inte samma utrustning så jag vet inte. Gör det ont?


    Edging, alltså runka tills man nästan kommer, har jag provat på mig själv nån gång. Lite ont kan det göra men mest frustrerande på ett skönt sätt.

    Nuförtiden kan jag runka ibland utan att ta det hela vägen bara för att det är skönt att gå omkring och vara lite småkåt och otillfredsställd.
  • Anonym (Sub)
    Tukt skrev 2020-02-16 15:08:32 följande:

    Vad tror du om olika typer ev egenuppfunna "spel" där ni kan välja aktiviteter under förutsättning att ni ska piffa upp sexlivet lite.

    Du vet så där man kan ha lotteri, eller ge varandra "klippkort" med olika aktiviteter i olika omfattning.

    Enklare sådana kan vara att i födelsedagspresent erbjuda typ 10 orala betjäningar utan motprestation till sin partner.

    Allt sådant där som tenderar att ligga i gränslandet för dominans eller ta ett försiktigt kliv in. Sedan kan man såklart köpa färdiga spel där sådant förekommer.

    Är du med hur jag menar?


    Yes jag är med på hur du menar, och det låter som ett bra tips faktiskt, att ta det gradvis på ett lekfullt sätt.
  • Anonym (Nog bara att fråga...)
    Anonym (Sub) skrev 2020-02-16 15:34:09 följande:
    Edging, alltså runka tills man nästan kommer, har jag provat på mig själv nån gång. Lite ont kan det göra men mest frustrerande på ett skönt sätt.

    Nuförtiden kan jag runka ibland utan att ta det hela vägen bara för att det är skönt att gå omkring och vara lite småkåt och otillfredsställd.
    Ok då är det inte riktigt samma sak för er. För på oss eller mig åtminstone så skulle det göra ont efter några avbrott. Kanske 3 eller fler avbrott precis innan utan att avsluta och det hade vart jätteobehagligt resten av dagen minst. Hade inte kunnat koncentrera mig eller prata med folk osv.
Svar på tråden Vill prova att vara undergiven