Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

    Är skolavslutningen jätteviktig i förskoleklass?

    Magnusw32 skrev 2020-02-17 15:57:17 följande:

    Alla har inte råd att åka på loven nej. Du kanske kan stå för mellanskillnaden det blir att åka på lovet ist? För hade jag fått välja så hade jag såklart åkt när det är lov. Men jag har ingen brunn att gräva ur och vi vill som många andra åka på semester också. Sån idiotisk sak att säga att det är en dum bortföklaring till varför man väljer att åka en vecka tidigare eller senare.


    Det är ingen mänsklig rättighet att åka iväg på semester. Har man, som jag, inte råd att åka får man vackert stanna hemma. Jag förstår helt ärligt inte hur det har kunnat bli så här snedvridet. Folk pratar om att det är sååå syyynd om de som inte kan resa hitan och ditan. Min familj har inte råd att resa utomlands alls men hänger inte läpp för det. Det hade så klart varit kul men att resa utomlands är inget mänskligt behov som måste uppfyllas. Det är inte ett dugg synd om oss. Vi hittar på andra saker.

    Ang. trådens egentliga frågeställning så har mina barn verkligen gillat avslutningarna. Men en härlig resa till släkten kan kanske smälla ännu högre? Du känner ditt barn bäst. Att få ledigt kan jag inte tänka mig blir något problem.
  • Anonym (???)
    Magnusw32 skrev 2020-02-17 16:59:56 följande:

    Inte synd om oss heller. Men vi vill åka på semester vare sig det är utomlands eller ej. Familjen får vara tillsammans,det är viktigt för oss.


    Måste man resa bort för att vara tillsammans? Och måste man resa till ställen som är så dyra att man inte har råd att åka dit på skolloven?
Svar på tråden Är skolavslutningen jätteviktig i förskoleklass?