• Anonym (Eh)

    Pojkvän påpekar mina skönhetsbrister

    Jag har vart tillsammans med min pojkvän i ca 4 månader. Han är snäll o behandlar mig väl o nämner ofta att jag är snygg o att han är stolt över mig. Men han påpekar även små skönhetsbrister. Tex kunde han redan på vår andra dejt säga att jag har ett långt hårstrå på hakan. Det blev väldigt pinsamt tyckte jag. Han säger även till mig att jag har dålig hållning o borde sträcka på mig. Hårstråna på hakan har han sagt flera gånger. Och det är inte så att jag har skägg! Utan kanske ett extra långt hårstrå bara som jag missat helt. Nu senast påpekade han att jag har väldigt många födelsemärken på min kropp, något som jag tycker med o inte gillar. Men kan liksom inte göra så mkt åt det. Jag tycker mer bara att det blir pinsamt o vet inte riktigt vad jag ska svara. Jag tycker själv att han tex går konstigt med sina fötter, han själv har ett gigantiskt födelsemärke o andra brister som jag tänkt på, men skulle aldrig påpeka o speciellt inte så tidigt i förhållandet som efter andra dejten! Jag bryr mig om mitt utseende men just nu känns det som allt måste vara på topp o ibland missar man att noppa ett hårstrå! Överreagerar jag? Känns som att jag bara väntar på att han ska påpeka något annat som jag inte kan påverka ens som att kanske min näsa är stor eller något.::

  • Svar på tråden Pojkvän påpekar mina skönhetsbrister
  • Anonym (ingen tiopoängare direkt)

    Har du sagt till honom vad du anser om hans "påpekanden" om dina sk skönhetsbrister? Antingen är han ju rent ut sagt elak eller lider av mindervärdeskomplex, och ute efter att bryta ner dig för att själv känna sig bättre .

    Eller så är han bara socialt inkompetent. Inget av det är så attraktivt, i mina ögon... 
    Jag tycker du ska fundera på om det verkligen är en sådan partner du vill ha i ditt liv. 

  • Barbro45

    Spring flicka, spring! Det börjar med små påpekande om dina brister varvat med smicker och kärleksförklaringar. Fortsätter med synpunkter på din klädsel sedan synpunkter på dina vänner, synpunkter på din familj. Snart har han fått dig osäker på dig själv, på om du duger, tvivel på dina vänner, tvivel på din familj. Du tror nu att han är den enda som accepterar dig trots alla brister du har. Nu är du fast och nu kan han behandla dig som han vill.

  • Anonym (Samma lika)

    Jag har varit ihop med min pojkvän i 8 mån och han gör likadant! Han har också påpekat mina födelsemärken på ryggen och jag har inte ens många eller stora. Han säger ofta att jag ser trött ut (jag har naturligt lite påsar under ögonen) och att jag såg "lite rund ut" när jag hade mens. Jag tror inte han försöker vara elak utan han säger det med neutral ton liksom men det känns ju inte så kul. Han säger också så om sig själv typ "tycker du jag fått mindre muskler på magen?" "Ser håret tunnare ut här?"

    Samtidigt säger han att han älskar mig precis som jag är, och om jag påpekat något jag har komplex för utseendemässigt så han har förklarat på ett fint sätt hur mkt han tycker om det hos mig.

  • Anonym (Eh)
    Anonym (ingen tiopoängare direkt) skrev 2020-02-16 21:34:14 följande:

    Har du sagt till honom vad du anser om hans "påpekanden" om dina sk skönhetsbrister? Antingen är han ju rent ut sagt elak eller lider av mindervärdeskomplex, och ute efter att bryta ner dig för att själv känna sig bättre .

    Eller så är han bara socialt inkompetent. Inget av det är så attraktivt, i mina ögon... 

    Jag tycker du ska fundera på om det verkligen är en sådan partner du vill ha i ditt liv. 


    Min första tanke är att han är socialt inkompetent då han sagt andra saker som är lite konstiga. Han är inte speciellt van vid förhållande o redan tidigt påpekade han hur snygg varende tjej var tills jag sa till honom att jag inte är hans killkompis utan flickvän.

    Samtidigt som han vet om att jag vet jag är snygg. Det är många killar som kollar efter mig o det har han sagt själv. Dvs han vet om atg jag är snyggare än honom om man jämför samt att jag har bättre jobb o karriär även om det inte är något jag bryr mig om. Han har även sagt någongång : du är inte så snygg som du tror.

    Så jag vet inte.. men han känns väldigt klumpig faktiskt..
  • Anonym (Eh)
    Anonym (ingen tiopoängare direkt) skrev 2020-02-16 21:34:14 följande:

    Har du sagt till honom vad du anser om hans "påpekanden" om dina sk skönhetsbrister? Antingen är han ju rent ut sagt elak eller lider av mindervärdeskomplex, och ute efter att bryta ner dig för att själv känna sig bättre .

    Eller så är han bara socialt inkompetent. Inget av det är så attraktivt, i mina ögon... 

    Jag tycker du ska fundera på om det verkligen är en sådan partner du vill ha i ditt liv. 


    Min första tanke är att han är socialt inkompetent då han sagt andra saker som är lite konstiga. Han är inte speciellt van vid förhållande o redan tidigt påpekade han hur snygg varende tjej var tills jag sa till honom att jag inte är hans killkompis utan flickvän.

    Samtidigt som han vet om att jag vet jag är snygg. Det är många killar som kollar efter mig o det har han sagt själv. Dvs han vet om atg jag är snyggare än honom om man jämför samt att jag har bättre jobb o karriär även om det inte är något jag bryr mig om. Han har även sagt någongång : du är inte så snygg som du tror.

    Så jag vet inte.. men han känns väldigt klumpig faktiskt..
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Samma lika) skrev 2020-02-16 21:43:59 följande:

    Jag har varit ihop med min pojkvän i 8 mån och han gör likadant! Han har också påpekat mina födelsemärken på ryggen och jag har inte ens många eller stora. Han säger ofta att jag ser trött ut (jag har naturligt lite påsar under ögonen) och att jag såg "lite rund ut" när jag hade mens. Jag tror inte han försöker vara elak utan han säger det med neutral ton liksom men det känns ju inte så kul. Han säger också så om sig själv typ "tycker du jag fått mindre muskler på magen?" "Ser håret tunnare ut här?"

    Samtidigt säger han att han älskar mig precis som jag är, och om jag påpekat något jag har komplex för utseendemässigt så han har förklarat på ett fint sätt hur mkt han tycker om det hos mig.


    Som du förklarar det låter det inte som han gör det gör o vara elak utan för han inte tänker sig för o det är lite så jag känner med min med.

    Men för mig är det ganska självklart att man inte säger en sådan sak! Kanske om vi var gifta o hade vart ett par länge, då Kanske. Men om min partner skulle ha mkt finnar o acne kanske så skulle ju jag självklart inte påpekat det!! O det är som du säger, det är inte speciellt kul o höra ändå...
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Samma lika) skrev 2020-02-16 21:43:59 följande:

    Jag har varit ihop med min pojkvän i 8 mån och han gör likadant! Han har också påpekat mina födelsemärken på ryggen och jag har inte ens många eller stora. Han säger ofta att jag ser trött ut (jag har naturligt lite påsar under ögonen) och att jag såg "lite rund ut" när jag hade mens. Jag tror inte han försöker vara elak utan han säger det med neutral ton liksom men det känns ju inte så kul. Han säger också så om sig själv typ "tycker du jag fått mindre muskler på magen?" "Ser håret tunnare ut här?"

    Samtidigt säger han att han älskar mig precis som jag är, och om jag påpekat något jag har komplex för utseendemässigt så han har förklarat på ett fint sätt hur mkt han tycker om det hos mig.


    Jag glömde säga en annan sak. Jag blir väldigt torr på vintern o kan få lite torr hårbotten. Då jag oftast inte smörjer kräm precis vid hårfästet kan det blir lite torrt. Inte alls mkt men speciellt efter dusch ser man detta. Under helger såg jag att han kollade där, o sen säger han: shit va torr du är! Där o där o där! Har du svamp?

    O då är det inte så att jag har mycket. Jag själv har sett det , men handlar kanske om 1 cm vid öronen o vid pannan.

    O han gör också som din kille, säger saker om sig själv tex att han också har dålig hållning o att han har fått mycket födelsemärken i ansiktet, men det känns ändå fel o jag tycker det blev extremt pinsamt när han nämner allt. Skulle vilja komma med ett bra svar men jag bara svarade; oj är jag torr?
  • Anonym (K)

    Har du förklarat för honom att du tycker det är otrevligt? Han kanske inte fattar sånt själv

Svar på tråden Pojkvän påpekar mina skönhetsbrister